Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5651
Jeg så at det allerede var en tråd om 4chan så da antar jeg at denne posten ikke bryter noen regler.

Hva er en *chan side?
Tenk deg et forum uten registrering, et forum hvor internett ikke er "Serious Business", et sted med ærlige meninger og sist men ikkeminst, (nesten) ingen moderering.

Eller litt mer konkret, det er et bildeforum som følger etterligner den japanske siden 2ch.net (verdens største forum, i vertfall etter posts per day). Uten å copypaste for mye fra wikipedia: det er det som sagt et bildeforum, hvor du må poste bilder for å starte tråder. Ingen registrering så du poster som anonym, du kan evt fylle et navn i navnefeltet med siden hvem som helst kan fylle inn ditt navn er det ikke stort poeng. Minimal moderering så da er siden selvfølgelig beregnet på et "modent" publikum (eller i vertfall et som ikke bryr seg om "Mature content").

Hvorfor? (4chan fungerer jo helt fint)
Mest fordi jeg syns det hadde vært artig å hoste en men også fordi at innimellom blir man lei av å diskutere med amerikanerne om amerikanske ting (steder, folk, osv). Et av poengene med siden er at den er norsk så oppfordres det til å ikke bare reposte fra 4chan men heller poster litt original content.

baugechan
Lånt host + moo.no domene er mega fail jeg vet, men dette er kun en slags test for å se om det er noe interesse in en slik side. For viss det ikke blir noen interesse gidder ikke jeg investere noe tid eller penger i å forbedre den, men viss det viser seg at noen gidder å bruke den så skal du ikke se bort i fra at det blir egen host og domene, flere boards osv.
Akkuratt nå er det fire boards, /a/ anime, /b/ ord deling (Random), /bg/ bakgrunner og /r/ etterspørsler.

tl;dr: hjelp til å dra i gang siden.

link: http://eclipse-gaming.org/baugechan eller http://baugechan.moo.no

trenger hjelp tips til andre sider jeg kan poste min episke kopipasta på, alle de andre større norske forumene jeg vet om er for srs bizniz.

inb4 srs bizniz
Du vet at orddeling ikke er det å dele sammensatte ord som f.eks. å skrive laste bil i stedet for lastebil? Det heter særskriving. Orddeling er å dele ord ved linjeskift for å slippe store, uestetiske luftrom. F.eks. å skrive: Jeg liker å kjøre laste-
bil, det er moro!

For å holde meg på topic: Trenger vi det? For all del, fint at folk lager sider og står på. Men tror ikke jeg kommer til å vanke på den siden.
NoChan er større
http://nochan.org/
Trådstarter
3 0
Sitat av Goophy
CP-chan?

Vis hele sitatet...
rakk heldigvis å save før admin slettan!

Sitat av The Freak
NoChan er større
http://nochan.org/
Vis hele sitatet...
akkuratt, var meningen å gjøre noe mer ut av det enn bare reposts fra 4chan

Sitat av froskenfredrik
Du vet at orddeling ikke er det å dele sammensatte ord som f.eks. å skrive laste bil i stedet for lastebil? Det heter særskriving. Orddeling er å dele ord ved linjeskift for å slippe store, uestetiske luftrom. F.eks. å skrive: Jeg liker å kjøre laste-
bil, det er moro!

For å holde meg på topic: Trenger vi det? For all del, fint at folk lager sider og står på. Men tror ikke jeg kommer til å vanke på den siden.
Vis hele sitatet...
Som i din post, syns jeg norske internets har for mye Srs biuiznez
GTFO NEWFAG!




(neeh... tror det hadde vært en heller dårlig idè, men for all del!)
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
En ting jeg savna var faktisk regler.
Sånn som denne:


/b/ - Random

1. ZOMG NONE!!!1

Note: "ZOMG NONE!!!1" applies to moderators as well.
Vis hele sitatet...
Et av prinsippene med *chan sider er at det skal være et fristed, hvor de kan poste mere eller mindre det de vil. Skjer ikke dette, så ser jeg absolutt ingen vits i å starte å "henge" (med mangel på bedre ord) på en ny side.
Trådstarter
3 0
Sitat av SteInMetz
En ting jeg savna var faktisk regler.
Et av prinsippene med *chan sider er at det skal være et fristed, hvor de kan poste mere eller mindre det de vil. Skjer ikke dette, så ser jeg absolutt ingen vits i å starte å "henge" (med mangel på bedre ord) på en ny side.
Vis hele sitatet...
Enig i det, men de eneste chan sidene jeg vet om som ikke sletter CP blir blokka av kripos så jeg syns ikke at baugechan har spesielt strenge regler.
Men hva er greia med Pedobear og 4chan?