Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2913
Her om dagen, da en venn av meg tok bussen leste han på den at det var body controll.
Så hadde han på samme tiden på seg noe som ikke er lov og være i besittelse av. Da han satt seg ned og bussen bussen begynte og kjøre peip det plutselig som faen.
Har de lov og instalere slikt i bussene sine?
Var forresten en HSD buss sånn av den nye typen med full video overvåking.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
De har nok lov til det antar jeg. I og med at det står på bussen at det er kontroll. De har nok også tillatelse fra datatilsynet. Jeg synes det kun er bra at vi har denne overvåkningen av bussene, jeg er ikke den som vil sitte i samme bussen som bandittene med kniver, pistoler, bomber og hva de enn ikke finner på å ta med seg.
De har lov og videoovervåke bussene om de har tilatelse til det, men det betyr ikke at de kan bruke opptakene ubegrensett..
Var snakk om røngten kontroll eller noe her. Body Control.. + selvfølgelig video kontroll.
Jeg hørte akkurat at bussselskapene må fjerne overvåkingsutstyret sitt fra bussene på grunn av personverns loven.
Helt klart et pluss at det er innstalert overvåkning og kontroll på busser. Er det noe slikt på trikkene da?
Vi begynner virkelig å nærme oss det samfunnet som det var vel Orwell som nevnte i 1984?
BigBrother som kontrollerer oss. Ikke faen om jeg vil leve i et slikt samfunn.
hmm røntgen hørtes vel litt tvilsomt ut. Er ikke det sinnsykt skadelig for oss mennesker? Vi tåler litt av det men om vi får for mye så kan det gå dårlig. Er vel derfor folk går ut av rommene når noen tar røntgen bilder av deg.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det vil nok heller være metalldetektor. Og jeg synes det er helt greit at man blir holdt trygg på bussen. Det skjer noe forjævlig mye piss på busser...
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Å bruke røntgen på busser eller generelt sett for å se hva folk har på seg, høres veldig usannsynelig ut. Som en over sa må dette være metalldetektorer, men folk har ofte ting som utløser detektorer på seg (nøkler, leatherman, lightere, bankkort, belte, osv), så tviler sterkt.

Jeg mener nå at det bare er tull å overvåke bussene, i såfall får dem rette et kamera mot sjåføren, sånn at hvis noen prøver å skade han/hun blir overgriperen filmet.
Hvorfor i all verden skal andre steder på bussen overvåkes? Jeg tviler på at det er så mange voldtekter, og mord på bussene. Og skylde på det ENE trikkedrapet, eller de få gangene noen har blitt banka opp i bussene er ikke grunnlag nok for å overvåke dem. Hvis dere tenker på hvor mange mennesker som daglig ferdes med kollektiv transport, så er det ikke så grusomt mye kriminelt som foregår der.

Skal vi begynne å filme hver eneste gate i Oslo fordi det kan foregå vold der?
Eller kanskje vi skal overvåke hele skauen i Norge fordi en seriemorder en gang for ti år siden begravde ofrene sine der?

Dere må ikke glemme at overvåkningen starter i det små. Etterhvert som tiden går vil overvåkningen øke gradevis, og for å få med folket må man bare finne på en jalla grunn. En eller annen gang vil det komme en lov som sier at alle mennesker i verden skal ha en databrikke i hjernen som sender signaler til en felles sentral som sjekker etter om en tenker kriminelt:

Tenk på det!
Hvorfor være negativ til sånt egentlig? Det er jo til vårt eget beste. Er da bare betryggende å vite at man blir overvåket
hmm. Er det det? Det var ikke snakk om at vedkommende smuglet våpen. isåfall hadde jeg synes det var bra at det peip. Det var små krystaller av ecstasy. Altså mdma.. Men seriøst? hvordan lar det seg overhodet gjøres med body check? hva bruker dem for og finne hva vedkommende hadde i lomma?
Jeg blir heller paranoid av å bli overvåket. Jeg la foresten merke til en kamera kuppel som sto over det bakerste setet i bussen jeg var på. Jeg merket det ikke før jeg hadde satt meg.
Klarte seriøst ikke å sitte der å vite at jeg kanskje ble overvåket, så jeg satt meg et par seter lengre frem. Å bli overvåket på buss er som å bli overvåket mens man sover. Det suger.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Cappy
Jeg mener nå at det bare er tull å overvåke bussene, i såfall får dem rette et kamera mot sjåføren, sånn at hvis noen prøver å skade han/hun blir overgriperen filmet.
Hvorfor i all verden skal andre steder på bussen overvåkes? Jeg tviler på at det er så mange voldtekter, og mord på bussene. Og skylde på det ENE trikkedrapet, eller de få gangene noen har blitt banka opp i bussene er ikke grunnlag nok for å overvåke dem. Hvis dere tenker på hvor mange mennesker som daglig ferdes med kollektiv transport, så er det ikke så grusomt mye kriminelt som foregår der.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de startet med det var vel fordi det var så mye hærverk på bussene. Jeg har merket forskjell på før og etter de innstalerte det. Bussene er mindre nedtagget og penere nå. Dessuten er det jo bare for vår egen sikkerhet. Vi er jo overvåket på bensinstasjonen, butikken, gata og taxien fra før. Så lenge det ikke er på vårt eget private område (som i hjemmet) bryr jeg meg ikke. Om folk syns det er farlig at folk piller seg i nesen får de ikke pille da. I London er mange av bussene som har videoovervåkning også skjermer som man kan se hva kameraene filmer, det syns jeg er på grensen (men på den riktige siden, så vidt!)
hmm. Men KROPPSKONTROLL.. Det er vel på langt over grensen spørr dere meg.. Kameraet gjør meg forsåvidt ingeting.
ok gutta... nå har dere på loker'n. dette med body controll på busser har ikke noe med sjekking av folk og sånn. det er en stabilitets greie på bussen. slik at den ligger bedre på veien og slikt. "kabin" stabilitet. nå har det seg slikt at jeg er snart ferdig uttdannet bilmekaniker, og har hatt litt innsyn i dette med busser og slikt. + at jeg for en stund tilbake fikk forklart nettopp dette med bodycontroll av en buss sjafør. (sitter nesten 1 time på bussen hvær dag til skolen)

men kameraer er det på mange busser. de sorte dottene i taket. det står merket at det er kameraer i bussen. "video overvåket"
Sist endret av Grex; 16. mai 2005 kl. 19:39.
Sikker på dette? Synes det var mistenktsomt at når denne vennen av meg(som egentlig er meg) gikk på så pep det noe styggjævelig.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Det er noe med enkelte substanser som gjør at man blir temmelig paranoid.
Body control :P
Sitat av Octavarium
Hvorfor være negativ til sånt egentlig? Det er jo til vårt eget beste. Er da bare betryggende å vite at man blir overvåket
Vis hele sitatet...
Ikke når overvåkningen blir brukt mot deg, slik som overvåkningen av M-L bevegelsen ble brukt til å tildels ødelegge den.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
hva med og heller prøve og få sperret inne de folka som tar med kniv på buss og bruker den. kan man liksågodt ha enkelt seter som er buret inne. sånn at man ikke kan komme seg ut og ingen kommer seg inn.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av lockhead
hva med og heller prøve og få sperret inne de folka som tar med kniv på buss og bruker den. kan man liksågodt ha enkelt seter som er buret inne. sånn at man ikke kan komme seg ut og ingen kommer seg inn.
Vis hele sitatet...
Hva faen mener du? Du skriver uforståelig!
Sitat av L0rdMeL
Vi begynner virkelig å nærme oss det samfunnet som det var vel Orwell som nevnte i 1984?
BigBrother som kontrollerer oss. Ikke faen om jeg vil leve i et slikt samfunn.
Vis hele sitatet...
nei, men vi har oss selv å takke L0rdMeL
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hahahaha...

Body control!!! Hehe... Djiiizus.. Noen her har røyka for mye ass..
Blir en stund til jeg skal bruke noe mdma krystaller igjen tror jeg *blush*
Syke greier. Bare så det er sagt.
Utrolig hva man kan innbilde seg når man er fjern..
Nå leste jeg ikke alt her så kanskje noen som har spurt før. (Alt for trøtt til å lese alt )

Men hvorfro pipe når bussen begyner å kjøre? Tviler på at det hadde noen med saken å gjøre, hvis den sikkerhetssaken hadde funnet noe hadde den vel begynt å bråke når han sto under den eller noe?