Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1087
Hørte en gang att den håndholdte "notebook"en til HP, 320LX ble tatt ut av produksjon fordi man ved å installere Linux på den, og lage en enkel "Open" nøkkel !???! kunne åpne elektroniske billåser på nye biler fra Mercedes og BMW m.fl., og visstnok sette alarmen ut av spill også...(Med IR porten self.)

Noen som kan bekrefte dette ? Har en 320LX som har ligget og slengt i skapet i årevis, hadde vært morro å kunne bruke den til noe "fornuftig"

Hvordan modifiserer jeg den isåfall, slik att det går ?

Tnx
hvis dette funker......sweet
Beste stedet du kan søke er på google vet du...

Jeg skjønner ikke helt hvordan er håndholdt notebok kan knekke en 128-bits kryptering på en ny Mercedes..
Sist endret av raz; 18. mai 2005 kl. 22:17.
Uhm, etter sigende skal det faktisk være for lite ram i den saken til å kjøre linux...

Linux CE project var vistnok noe som skulle kunne ha hjulpet deg, men det forsvant en gang etter år 2000... ang det å åpne billåser, så tror jeg du kan regne det som en urban legend.

edit:
Du har en SH3 44 mhz cpu inni den tingen...

http://linuxsh.free.fr/faq/FAQ.html
Sist endret av meitemark; 18. mai 2005 kl. 22:40.