Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5958
Noen som vet hva de tryggeste måtene å drive telefonterror, eller å ringe inn bombetrusler er?
Jeg vet at det er idiotisk og ulovlig, så folk som har tenkt å fortelle meg det, kan bare la være..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det beste ville jo være å ringe fra en plass du ikke blir sporet opp så veldig lett. En typisk slik plass vil åpenbart være en telefonkiosk.
Låne en telefon fra en venn er alltid like populært..eller så er vell |de13m0b sitt forslag det eneste som ikke kan spores til deg tenker jeg...
Trådstarter
åssen er det å ringe med skjult nr?
Selv om du ringer med skjult nummer, så registreres det i teleoperatørens systemer at du ringer ut. Så visst du bedriver telefonterror, så kan den du ringer til, ringe sin operatør, og forklare situasjonen, og du kan da bli sporet opp.
Sist endret av zaronix; 12. april 2005 kl. 00:32.
Tror nok politiet ville tracket deg opp fortere en svinnt.
en lån mobben til en venn, skal bare ringe mamma, stygt gjort men..
ta |de13m0b sin mob hyysj, ikke si det til han.
Trådstarter
jau, tenkte på det og.. Hjemmealenefest, så er det bare å sette i gang å ringe når man har funnet en telefon..
Du kan gjennom f.eks. åpne wlan bestille en eller annen voip-tjeneste med stjålet kredittkortnummer e.l. og ringe, tjuvkoble deg på andres telefonlinjer, send et brev, gi noen en lapp på gata, etc.
kle deg ut (slik at du ikke er gjenkjennelig) og dra til en telefon-kiosk i byen og ring hvem faen du vil!
ikke lurt å gjøre dette på kjøpesenter.. Er ofte video overvåking der. Samme med midt i sentrum..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av zaronix
Selv om du ringer med skjult nummer, så registreres det i teleoperatørens systemer at du ringer ut. Så visst du bedriver telefonterror, så kan den du ringer til, ringe sin operatør, og forklare situasjonen, og du kan da bli sporet opp.
Vis hele sitatet...
Tror ikke politiet hadde prioritert det. Er det ikke utrolig dyrt å spore opp en samtale? Jeg mener å ha hørt det. Syns jeg husker at jeg leste om ei jente som hadde blitt frastjelt ett wakeboard eller no sånt, så hadde noen ringt henne å sagt at de hadde stjelt wakeboardet hennes. Men politiet ville ikke spore opp samtalen fordi det ble mye dyrere enn for eks ett nytt wakeboard.
surfe gjennom et usikret WLAN, og registrere skype konto med falskt navn, og få satt inn noen penger på kontoen uten at det kan spores til deg (ikke bruke ditt visa), så er det vel bare å ringe med skype.

Skulle det spores, så blir det vel eieren av det usikre nettverket som får skylda?
Vet ingenting
Sitat av ZuPrEmE
Tror ikke politiet hadde prioritert det. Er det ikke utrolig dyrt å spore opp en samtale? Jeg mener å ha hørt det. Syns jeg husker at jeg leste om ei jente som hadde blitt frastjelt ett wakeboard eller no sånt, så hadde noen ringt henne å sagt at de hadde stjelt wakeboardet hennes. Men politiet ville ikke spore opp samtalen fordi det ble mye dyrere enn for eks ett nytt wakeboard.
Vis hele sitatet...
Å ringe inn bombetrussler sees på som veldig alvorlig, så penger tror jeg ikke er noen hindring.
Sitat av ZuPrEmE
Tror ikke politiet hadde prioritert det. Er det ikke utrolig dyrt å spore opp en samtale? Jeg mener å ha hørt det. Syns jeg husker at jeg leste om ei jente som hadde blitt frastjelt ett wakeboard eller no sånt, så hadde noen ringt henne å sagt at de hadde stjelt wakeboardet hennes. Men politiet ville ikke spore opp samtalen fordi det ble mye dyrere enn for eks ett nytt wakeboard.
Vis hele sitatet...
det er litt forskjell i pris på ett nytt wakeboard og f.eks ett nytt kjøpesenter
Selvfølgelig. Men jeg tenkte på "normal" telefonterror, ikke bombetrusler og slikt.
Heh...Jeg må bare spørre siden dette er et tema som blir tatt opp. Hvorfor trenger du disse opplysningene? Gammel er du, siden du ikke tenkte så langt til at du kunne ringe i en telefon kiosk?
som r33l sier. Viss du har sett mer en en film hvor de driver med utpressing eller bombetrusler så er det fra telefonkiosker..
Sitat av lanze
Jeg vet at det er idiotisk og ulovlig, så folk som har tenkt å fortelle meg det, kan bare la være..
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som bare ikke kan dy meg? Dette er både ulovlig og idiotisk!
Når 8001 trikset fungerte (gjorde slik at man ringte gratis til utlandet) på telefonkiosker ble det noen telefoner hit og dit til utlandet. Husker jeg ringte til USA en gang, han som tok telefonen var dritsur fordi klokka var vel et halv to i statene
Skal du ringe inn bombetrussel på skolen din på en eksamensdag eller?
Jeg vil jo også tro at usikret WLAN m anonymt skype vil være den beste løsningen. Leste en artikkel for en tid tilbake hvor politiet uttrykte missnøye med oppblomstringen av IP-telefoni fordi det var vanskelig å spore. Kanskje bruke proxy osv.
Stemmer på telefonkiosk. Det er stiligst.
Ett av kriteriene for å kunne starte ett teleselskap i Norge er att staten (Mrk: den blodsugende kontrollstaten) skal ha tilgang til å kunne avlytte og spore alle samtaler.
Så hvis det gjøres via mobil så er du fucked.

Ta det i en telefonkiosk. Men ikke bruk lang tid, da polisen overvåker telekiosker i ett patetisk forsøk på å stoppe dopdealing. (I sentrumsnære telefonkiosker).
Hva med et ureggistrert kontantkort som man får kjøpt på narvesen eller 7-Eleven? Så lenge det ikke er registrert, så kan den ikke spores til deg. Men pass bare på at mobilen du ringer fra ikke på noen måte kanlinkes til deg (at den ikke er kjøpt med ditt visa, eller at den står i ditt navn på Lefdal), man kan nemmelig spore eieren via IMEI koden til telefonen.
Stjel en mobil, ring, kast den fra deg. Hvis du har samvittighet til å ringe inn bombetrusler, så er det sikkert ikke noe problem å stjele en mobil heller.
Finn et hus evnt. en byggeplass knus ruta, finn telefonen og ring. (krever litt planlegging da huset burde være tomt)..
æsj! nok moralpreik! Det er jo SIMPELT! Kle deg ut, dra til en avsides telekiosk, ring, STIKK!(b;r ha bil i n'rheten bare i tilfell)

PS. Tastaturet mitt ble helt plutselig fucka... S[ ikke tro jeg skriver ;, ', og [ med vilje...
Du har på engelsk oppsett. velg NO istendenfor EN nede til høyre i windows xp..
men det dumme er, at hvis det kommer en bombetrussel i nærmeste framtid så vet vi alle her inne hvem vi skal skylde på. Er det ikke belønning for slikt da?
r33l: Politiets sentral blir i så fall overbelastet fort...

Men det er vel et ganske fellende bevis dette. Men informasjon er ikke forbudt

Men jeg er egentlig også for telefonkiosk. Det er liksom klassikeren. Eller et uregistrert simkort i en mobil (må jo selvsagt ringe fra en storby), og etterpå smashe både simkort og mobil...
Sist endret av LeChuck; 9. mai 2005 kl. 19:03.