Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3150
Pleier de å be om studentbevis når man bruker studentkortet til SL hos NSB? Var student før, så plastkortet med bilde og slikt har jeg, også fikk jeg en bekjent til å ordne meg studentkort for denna måneden. Jeg kan ikke huske om jeg pleide å vise frem studentbevis eller ikke, noen som veit det?
De spør ikke om studentbevis når du bruker månedskortet (heller ikke når du kjøper det).
Trådstarter
18 3
Vet man må legge frem studentbevis første gang man kjøper det (ordner plastkort og slikt), eller, man skal hvertfall gjøre det. Og i følge sl sine nettsider et sted så står det at man må medbringe studentbevis hvorenn man bruker studentkortet.

Men da er jo det fett da, hvis du mener at de ikke spør om studentbevis på toget. Slit å betale dobbelt så mye for vanlig månedskort når man ikke trenger det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøper nesten aldri togbillett. Setter man seg i "Kun Månedskort"-vognen, så spør visst konduktørene aldri etter billett. Det har jeg vel opplevd et par 10 ganger.

Litt offtopic, men fint å vite.
Om det er kontroll sjekker de hele greia, om du har studentkort også. Om du har glemt det er det et glemmegebyr på 60,- eller noe, mot at du viser det et eller annet sted innen tre dager.
Om du ikke har det er det vanlig snikebot på 750,-

Så du kan like gjerne sette deg på "Kun Månedskort" uten noen ting om du ikke har gyldig studentbevis.

Edit:
Sitat av Neocon
Jeg kjøper nesten aldri togbillett. Setter man seg i "Kun Månedskort"-vognen, så spør visst konduktørene aldri etter billett. Det har jeg vel opplevd et par 10 ganger.

Litt offtopic, men fint å vite.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd meg på det selv også, men etter en stund ble jeg tatt. Etter litt kjapp hoderegning fant jeg ut at det ikke hadde lønt seg i det heletatt. Det vil som regel ikke gjøre det heller.
Sist endret av froskenfredrik; 12. april 2005 kl. 02:02.
Da må du ha vært uheldig. På strekningen Drammen - Lillestrøm har jeg aldri blitt tatt for sniking på toget.