Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 16675
Mye rart i tråden her ass. Først og fremst står ikke snuten å venter på flyplassen for noen 10-20 talls pillefunn for å arrestere deg.
Nei man får heller ikke dekt vaske og ryddehjelp av snuten etter razzia , haha skjer med bortskjemtheten...
Ser du fant ut at de hadde vært hjemme hos deg, og det man kan anta har skjedd er at de har stoppa en pakke på vei til deg, sannsynligvis holdt øye med deg siden forrige bestilling, og mistenkt at du driver større import og videresalg av dette her. Det gjør du jo ikke med tanke på de små funna, så de har nok dreti seg litt ut.
Bevisene de har er: ulovlige legemidler adressert til deg og funn av ulovlige legemidler hjemme hos deg. Det går an å nekte på pakka er din , men det er lite troverdig med tanke på funnet i leiligheten din. Du skriver ikke noe om at de har beslaglagt pc så da regner jeg med de ikke har innhold der som ytterligere bevis på bestilling av mange pakker. Du kan innrømme og få et lite forelegg, eller du kan nekte og aldri vite hva som skjer next i saken. Det her er jo bare småtterier så hadde jeg vært deg ville jeg bare fått saken ute av verden.
Sist endret av cowstore; 17. august 2019 kl. 03:46.
Sitat av cowstore Vis innlegg
Nei man får heller ikke dekt vaske og ryddehjelp av snuten etter razzia , haha skjer med bortskjemtheten...
Vis hele sitatet...

Hva om man nekter og blir dømt uskyldig? Kan man sende regninga til dem da?

Jeg mener å ha lest et sted at for eksempel brutte låser, ødelagte dører og slike ting kan dekkes av politiet. Men jeg skjønner jo hvis du ikke er uskyldig. Men hva om man blir dømt uskyldig?
Sist endret av Nature Spirit; 17. august 2019 kl. 03:59.
Mente betinget. Men historien er no sann..
Sitat av cowstore Vis innlegg
Nei man får heller ikke dekt vaske og ryddehjelp av snuten etter razzia , haha skjer med bortskjemtheten...
Vis hele sitatet...
Bortskjemtheten? Noen har faktisk bryti seg inn hos deg og rasert boligen din. Det skulle da bare mangle at de ikke dekket utgifter du da får med dette.
Off topic men relevant: Hvis man lurer på om det er politiet som ringer (fra fasttelefon), kan man bytte ut to siste siffer med 00 og finne sentralbordet på 1881.
Sist endret av plohg; 21. august 2019 kl. 16:55.
▼ ... over et år senere ... ▼
Slapp av. Det som er blitt sagt er mye av det politiet sier.

MEN.

de informerer om hvorfor de ringer da feks bestilling av 100 valium er et bøteforhold. I tillegg informerer de om at samtalen blir tatt opp, og at det er et tlfavhør.

Ved mindre mengder får du brev om å møte til avhør, og ALLE politifolk ringer fra registrerte nr, selv om det er en jobbmobil.

Hilsen en som har vært gjennom alle politimøllene😊
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Glemte jo helt å oppdatere hva som ble enden på visa her.

Ble som sagt kalt inn til avhør 2-3 uker etter denne episoden. Kom inn der og spilte utrolig dum, at jeg hadde lånt ut leiligheten til en kompis mens jeg var på ferie, men at jeg ikke ante at han drev med sånt. Ville selvsagt ikke inkrimminere kompisen min sa jeg, da de var utrolig fiskete på å få navn på denne personen. Fikk lagt fram flybilletter som bevis på at jeg selv var på ferie da de brøt seg inn i leiligheten. Første avhør gikk veldig fint.

Ble så kalt inn til avhør nr 2 noen uker senere, det var visst bare snakk om noen småting som måtte oppklares, skulle ta ca 5 minutter. Jeg blir her møtt av to nye personer som kjører en meget truende tone, bøser seg opp og babler om rettsak hvis jeg ikke innrømmer og det ene med det andre. Jeg sliter litt mer under dette avhøret, men klarer å holde meg rolig og iskald og står på akkurat samme forklaring som tidligere. Velger også å bruke retten til å ikke forklare meg på en del av spørsmålene. Satt vel der og ble grillet i nærmere 1 time. Når jeg tenker tilbake på dette er jeg faktisk stolt av meg selv som fortsatt klarte å spille dum og samtidig være iskald.

Får et brev ca halvt år senere om at saken er henlagt.

Vil avslutningsvis takke for en del av rådene jeg fikk her inne, samt noen DM som kom tikkende inn. Hadde aldri klart dette uten hjelpa, og sikkert bare innrømt alt med en gang.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Du sa du hadde bestilt noen varer fra nettet sikker sann du endte opp på radaren til politiet.
Stemmer.
Bra det ordna seg. Gratulerer.
Grattis mann! beste er å ikke si noen ting!

Par år siden jeg ble kalt inn på teppet, endte med rettsak frikjent - 1.5 år ville de ha meg inne...
Bra. Som jeg antok den gang du oppretta tråden ville dette gå bra. Hyggelig å høre det ordna sæ
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet det er en gammel tråd, men er noen ting som skurrer veldig. F.eks at politiet gikk på at det bar kompisen sine stoff.
Grunnen til at de må ha vært der i utgangspunktet må jo være at de har fulgt med på nettaktiviteten til avsender, eller sporet en pakke fra posten som har blitt markert med stoff. Pakken (med ts sitt navn har de sporet til ts sitt hjem. Hvor er da logikken i at det kan være noen andre sitt?
Mottok selv 43 pk i posten over 2 år.
I tillegg mottok jeg brev fra kredittilsynet, hvor de ba om forklaring på overførte penger.
Da razziaen kom, var jeg blitt blåst. Likevel tok det nesten 3 år totalt, før de kom.
Men samarbeid kommer alltid frem, så heldigvis vet jeg hvem tysteren var!