Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 11334
Lurer på om det er noen forskjell på om man pakker hasjen inn i sølvfolie eller plast?? Har hørt snakk om at THCen "fordamper" hvis den ikke blir lagret i sølvfolie.. Syns det hørtes rart ut.

Enlighten me!
Skulle gå bra og pakke den inn i gladpack eller i en clips pose med lukke system..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Så lenge du ikke pakker den inn i papir fordamper den ikke..
Om du pakker den inn i papir, vil du ende opp med en brunn våt flekk på papiret..

Pakk den inn i gladpack eller en klips pose, eller bare ha den løst.
Den fordamper ikke om du har den løst, dog kvaliteten kan kanskje synke ørlitegranne om du har den løst forlenge.
..
Jeg har aldri merka forskjell..
Takker. Det var som jeg trodde. Pleier å bruke klips-poser selv.
Gangsta shit
jeg hater klipsposer, enten legger jeg den løst oppå bokhylla på rommet mitt eller så bruker jeg en slags plastikkbeholder med lokk.
sølvpapir er sikkelig ekkelt å bruke. HATER sølvpapir. blir alltid ødelagt.
gladpack-plast er litt koselig men ganske mye styr.
forresten, bruker jeg ikke sølvpapir når jeg skal mekke heller, bruker å legge flisa rett på mekkebladet å varme den med lightern
sp3q: Med andre ord, det er gfaktisk dårlige og legge den i papir da dette suger til seg fuktigheten i gadden, right?

L0rdMeL: samma her.. varmer flisa rett på tobakken elelr i hånden før jeg mekker.. ingen poeng med sølvpapir, saks eller annet bevis materiale.. Men nå røyker ikke jeg hasj lengre da, så er det sagt..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
DanBanan: jepps, prøv dette hjemme, så får du deg en overaskelse, SELVOM du ikke røyker enda ;P

jeg hater også klipsposer, dette fordi.: går man på gaten, og onkel blå kommer og skal ha noen ord med deg, er det greit å ha det lett tilgengelig, enten til å spise det, eller om man MÅ .. kaste det. Da er det ganske upraktisk å måtte svelge en klipspose, og hvis man kaster den, vil den være ganske så synlig..

Da jeg røykte, hadde jeg det alltid løst..
sp3q: jeg går også med g-en 'løst'. Det er vel ikke noe problem å ta den utav klipsposen før man går hjemmefra.

btw, ser at du kommer fra bergen. Har du peil på om det selges sånne joint-rullere noensteder? yin-yang perhaps? pris?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Nei jeg vet ikke om de selger det, men det er jo ikke værre en å gå å spørre på yin-yhang eller på scorpius som da ligger rett nedenfor yin-yhang.

Jeg har aldri fått bruk for det.. så jeg vet ikke om de har det. Men folka på yin-yhang er jo ganske snakkesalig, og han vet nok definitivt hva du mener..
Prøv der...
legger du hasjen rett på bordet uten innpakning, vil du merke forskjell etter 5-7 dager,tørr-tørr.. og de du har hørt av at du må pakke den i folie istedenfor plast må være lame, kjøper du 1 hektogram eller mer får du det laminert i plast (for og illustrere :>) det greieste er vel egentlig og pakke det inn i klips-pose/plastikk-film/bestille luft-tettboks fra www.orangechronic.com.

nå skal det jo nevnes at visst det er dårlig hasj er det kanskje ikke så nøye med oppbevaring da det ikke er så mye olje, men i god beis er det mye olje som kan stikke av i ett luftig rom
*gaff*
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
nå snakker jeg ikke om å ha hg løst. Nå snakker jeg om å ha et gram eller to, og det varer skjeldent mer en 1 dag.

før i tiden da jeg hadde litt mer en bare noen gram, la jeg selfølgelig aldri hg eller kg løst. Pleide å pakke det inn i plast, surre en vinmonopol pose rundt, teipe godt, og legge det inn i et video cover. Der lå det godt
hehe, videocovere er noe som går igjen hos alle røykere har jeg inntrykk av =) perfekt "lagringsmedium"...hehe
Jeg sverger til bobleplast!
Bobleplast er best, kanskje ikke for noen annen grunn enn at bobleplast er så godt, gøy og deilig, men det er da grunn nok...

Eller så ville jeg gått for gladpack, det holder på oljen og det som nesten er best er at det kleber om og om og om igjen...
har faktisk aldri kjøpt mer enn 5g så dette med å finne en fjong lagringsplass over lang tid-problemet har jeg aldri hatt.
Opprinnelig postet av L0rdMeL
bruker jeg ikke sølvpapir når jeg skal mekke heller, bruker å legge flisa rett på mekkebladet å varme den med lightern
Vis hele sitatet...
er det virkelig noen som mekker MED sølvpapiret på ? Hva er påenget med det a ?

Better than thou.
Er ikke det han mener, han tenker på å ha hasjen på sølvpapiret når det er pakket ut og varme det i den.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg la shiten i en sånn matpakke pose, også. "sugde" jeg luften ut av posen!
Det går nok fint? Trenger ikke å pakke inn i noe mer?

Et spørsmål til, åssen ser man at hasj holder bra kvalitet?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Heh, aldri si at en tre år gammel tråd ikke får se dagens lys igjen .

Anyways, funker fint å oppbevare den i en plastpose ja. Jeg for min del sverger til clip-poser eller sånne svarte filmboxer som man får filmruller til kamera i, alt etter som hva jeg har for hånden. Når det kommer til kvalitet så er det vel litt forskjellig, jeg er ikke så bevandret at jeg nødvendigvis kan se på en pice om den er god eller dårlig, men hvis biten er så klissete at du kan feste den i pannen så er det et godt tegn på at shitet ikke er så alt for dårlig . Ellers kan du jo brenne en bitteliten flis, hvis den tar fyr og brenner opp med en gang så er den nokså sikkert ganske god. Lukt mm er også viktig, inklusiv lukten hasjen gir fra seg når du brenner - skal være aromafylt og søt.
La hasjen ligge foreks i en plast pose, bør holdes rundt rom tempratur. Viss det blir for varmt blir den ødelagt og for kaldt risker du frostskade på den.
InTrance: Frostskade? For langtidsoppbevaring av cannabis annbefales jo fryser. Det virker jo litt merkelig. Kanskje du tenker på enda lavere temp. enn i fryser?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje han tenker på kondens og jævelskap, men det burde egentlig ikke være noe problem.
Jepp. egentlig er det vel kanskje fuktskade., Men si at du kjøper et halv kg eller noe i den duren og det ligger i kjelleren over en periode. Så vil du riske å ødelegge den. Det er sikkert som tias sier. kondens pga av variasjoner i tempraturen.
jeg har hørt det at det lønner seg å røyke hasj'en
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Deadkid: Pøh, heromkring bruker vi hasjsprøyter.

Nei, seriøst, det er vel helst snakk om å oppbevare litt større mengder her, ikke alltid like greit å ha et kilo eller tre liggende as-is på stuebordet.
Hasjsprøyte er tingen.. Mat på
▼ ... flere år senere ... ▼
Lurer på om dt er helt greit å bare pakke det inn i sånn plastfolie? som klistrer seg til dt, henviser til innpakkning av sortings.
Ser for meg at problemet med å fryse er opptiningen? kondens, tenker jeg på. Selv har jeg aldri hat store partier over lang tid, så kjenner ikke problemet
sug ut lufta med et sugerør av en knipspose å knip i jenn.helt greit
▼ ... flere år senere ... ▼
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Ser det er mange lure måter her, men hvis man skal oppbevare hasjen i flere måneder, kanskje til og med et år eller lenger. Hvilken måte er best å bruke da? Eller kommer den til å bli beinhard uansett?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj er ferskvare, så tenk mørkt, kaldt og luftett som du får til.
Vakumpakket i noe mørk plast i en kjeller, eller nedgravd.
Jeg vacumpakker eller bruker godt med gladpack, har opplevd at hasjen blir bedre etter noen mnd med god lagring. Og før noen påstår at det er bullshit, Hasjen blir jo cura akuratt som weed

Her for en god stund siden, fikk jeg smake vacumpakka hasj som hadde liggi nedgravd i 3,5år, den var knallgod eieren påsto også at den hadde blitt endel bedre på både smak og virkning etter denne lagringa