Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1435
Hei - jeg har kikket en del på mediaspillere i det siste, og kommet frem til at jeg skal investere i en boxee box. Dette er så godt som helt bestemt. Den passer meg utmerket både i hva den tilbyr, og hva den koster. Dette er med andre ord ikke en tråd hvor jeg vil få andre tilbud.

Det eneste jeg lurer på er hvilken erfaringer dere har med denne? Den virker nesten litt for god til å være sann...
Jeg har hatt den rundt ett år nå, og er veldig fornøyd. Ikke noe negativt å komme med.

Var nettopp en tråd her på forumet angående Boxeebox som er verdt å sjekke ut siden du skal kjøpe: http://freak.no/forum/showthread.php...ight=boxee+box
Takker for svar! Og link - har kikket på den tråden tidligere, og det er jo absolutt noe som frister

...Men hvordan er det å bruke eksterne harddisker på den? Går det knirkefritt, eller?
Ja, kjøpte en WD på 500gb som starter når Boxeeboxen slår seg på. Så det jeg laster ned på Pcen, sender jeg rett over via nettet.

Liker veldig godt at man kan identifisere filmene, noe som gjør at man får en veldig god oversikt over filmene man har.
Dette høres bare bedre og bedre ut. Da blir det sannsynligvis investert i en ekstern harddisk på 1 TB i tillegg til Boxee boxen. Nå er det bare å vente til jeg får penger
Det som trekker ned med Box-en er at Dlink har stoppet firmware-oppdateringene. Det er selvsagt greit nok så lenge alt funker, men man kan altså glemme oppdateringer som fikser eventuelle framtidige nett-tv-tjenester. Boxee Box er også latterlig treg og det tar mange sekunder å navigere i menyen. Ikke et stort problem men mer en irritasjonsfaktor. Nettsurfing er også håpløst hvis man har planer om det. Fjernkontrollen er ikke opplyst. Mange har hatt problemer med HD-audio hvis man har en forsterker som støtter dette. Jeg vet også at mange har problemer med utdaterte flash-plugins. Den takler ikke 5GHz-nettverk, bare 2,4.

Hvis man derimot bare kommer til å bruke den til streaming av egne filer samt enkel bruk av youtube/vimeo er den helt super. Jeg har ikke testet 1080p-filer på en stund og vet ikke om det funker med kabel, men jeg streamer 720p trådløst uten problemer.
Hmmm... dette hørtes ikke direkte gunstig ut. Jeg kommer nok fremdeles til å gå for den, ettersom jeg for det meste kommer til å bruke den til streaming av egne filer og denslags. Dessuten ligger den midt i min prisklasse. Dette trekker selvsagt veldig opp.
Takk for nyttig informasjon!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ville anbefale deg å titte på raspberry pi, kombinert med NAS har du en killer combo.
Har kikket en del på raspberry pi, men fikk følelsen av at det var litt for komplisert for meg. Meget mulig jeg tar feil, naturligvis..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt "gammel" tråd men..

Nekran, jeg kjøpte meg en raspberry pi, og det var super enkelt å sette opp. Har aldri før rørt en slik men det var oppe og gikk ganske raskt.

Installer Xbian, du finner windows (og andre) installer på nettet, når det er installert på kortet og alt er koblet til, så har du xbmc kjørerende på raspberry pi og kan kjøre film fra server/nas/pc eller whatever. Streamer lett som bare det.

D
Du kan jo også ta en titt på WD TV Live Gen3, den er super!