Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1282
Leser ofte at folk blir pågripet av politiet for ditt og datt.

Hvordan går politiet til verks når noen skal pågripes, har politiet forskjellige pågripnings teknikker?
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Leser ofte at folk blir pågripet av politiet for ditt og datt.

Hvordan går politiet til verks når noen skal pågripes, har politiet forskjellige pågripnings teknikker?
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg sånn i detaljer hvordan slikt utføres, men det har vel noe med hvordan personen som skal pågripes oppfører seg/omstendighetene, og naturligvis hva personen skal pågripes for. Er nok forskjellig fra å pågripe en som har gjort en "liten" forbrytelse til en massemorder der politiet må ta alle forhåndsregler.
Sitat av inDefectz Vis innlegg
Nå vet ikke jeg sånn i detaljer hvordan slikt utføres, men det har vel noe med hvordan personen som skal pågripes oppfører seg/omstendighetene, og naturligvis hva personen skal pågripes for. Er nok forskjellig fra å pågripe en som har gjort en "liten" forbrytelse til en massemorder der politiet må ta alle forhåndsregler.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg mener også. At politiet avtaler på forhånd hvordan de skal pågripe personen, men andre ganger skjer vel til litt fort så de må jo ha noen grunnmetoder for pågripelser
Har kun min egen erfaring å komme med her. Jeg overnattet med en kompis, og begge to lå og sov. Politiet tok seg inn gjennom altandøra (er dette lov?) og spaserte rett ned på soverommet til kompisen min, og videre inn på stua jeg sov på. Her bad de oss komme opp på kjøkkenet, hvor de stilte oss noen spørsmål. Deretter gikk vi ut i politibilen. Kompisen min måtte sitte bake i kassa, mens jeg fikk sitte framme i gode seter sammen med betjentene. Satt hele bilturen å prata skjit. Jeg var aldri i fysisk kontakt med betjentene, og ble egentlig positivt overrasket over hendelsen.
Sist endret av McLovin; 13. januar 2012 kl. 12:36.
Sitat av mondeodude Vis innlegg
Det er det jeg mener også. At politiet avtaler på forhånd hvordan de skal pågripe personen, men andre ganger skjer vel til litt fort så de må jo ha noen grunnmetoder for pågripelser
Vis hele sitatet...
Det er naturligvis riktig at "alt kan skje". De har nok sine teknikker som omhandler at personen skal pågripes med de ressurser de kan bruke avhengig av situasjonen i seg selv..
ArbeidsledigProletar
Det kommer jo helt an på hvor du er og hvor godt informert de er.

Det styggeste kan være at de tar seg inn i leiligheta di med rambukk, skuddsikre vester og alt annet snacks som hører med, og om du da ikke befinner deg i ditt hjem kan de finne på å bare vente der til du kommer hjem, hvor du da får en heeeeerlig overraskelse.

Er de mindre paranoide kan de gjøre det ganske ubehagelig likevel, og vente utenfor huset ditt, vanligvis er de ganske greie da, og i sivil, lar deg bli med dem og ikke putter jerna på deg med engang så du slipper offentlig ydmykelse. (aka naboer som ser at du blir satt i jern)

Men alt kommer rett og slett an på situasjonen, hvem du er, hvor du er og ikke minst hvem politiet tror du er (eller vet du er, for den saks skyld)
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har kun min egen erfaring å komme med her. Jeg overnattet med en kompis, og begge to lå og sov. Politiet tok seg inn gjennom altandøra (er dette lov?) og spaserte rett ned på soverommet til kompisen min, og videre inn på stua jeg sov på. Her bad de oss komme opp på kjøkkenet, hvor de stilte oss noen spørsmål. Deretter gikk vi ut i politibilen. Kompisen min måtte sitte bake i kassa, mens jeg fikk sitte framme i gode seter sammen med betjentene. Satt hele bilturen å prata skjit. Jeg var aldri i fysisk kontakt med betjentene, og ble egentlig positivt overrasket over hendelsen.
Vis hele sitatet...
Tørr jeg spørre hvorfor dem brøt seg inn?

OnTopic: Politiet har sjeldent noen sikker plan hvordan dem skal pågripe noen, dem ser det ann etter omstendighetene og persjonens oppførsel.

Men dem vil ofte begynne rolig, hvist persjonen dem skal pågripe strir imot kan det hende at politiet plutselig ikke er så snill lenger.
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Tørr jeg spørre hvorfor dem brøt seg inn?

OnTopic: Politiet har sjeldent noen sikker plan hvordan dem skal pågripe noen, dem ser det ann etter omstendighetene og persjonens oppførsel.

Men dem vil ofte begynne rolig, hvist persjonen dem skal pågripe strir imot kan det hende at politiet plutselig ikke er så snill lenger.
Vis hele sitatet...
Vi hadde kræsja en bil og gått hjem til han. Vi var såpass fulle at vi ikke våknet når de ringte på, så da tok de seg inn fra altanen, da den døren ikke var låst.