Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1281
Hvilket sted i nedlastningsfilen for å laste ned allegro er der man innstallerer det?

Altså: Jeg har klikket på nedlastningslinken i den øverste nedlastningskolonnen (første nedlastningsfil), da kom jeg til source (ett eller annet), og lastet ned allegro, men jeg finner ikke den filen som gjør at det blir innstallert, hvor er den?
Sitat av Herû Vis innlegg
Hvilket sted i nedlastningsfilen for å laste ned allegro er der man innstallerer det?

Altså: Jeg har klikket på nedlastningslinken i den øverste nedlastningskolonnen (første nedlastningsfil), da kom jeg til source (ett eller annet), og lastet ned allegro, men jeg finner ikke den filen som gjør at det blir innstallert, hvor er den?
Vis hele sitatet...
Den blir lagret i den mappen du har valgt at nettleseren skal lagre nedlastinger i. Mappen heter da mest sannsynlig "Downloads" eller " Nedlastinger" og ligger i Mine Dokumenter. Eller så kan du rett og slett bare søke etter filnavnet.
Trådstarter
Sitat av B.A. Vis innlegg
Den blir lagret i den mappen du har valgt at nettleseren skal lagre nedlastinger i. Mappen heter da mest sannsynlig "Downloads" eller " Nedlastinger" og ligger i Mine Dokumenter. Eller så kan du rett og slett bare søke etter filnavnet.
Vis hele sitatet...
Hallo, ploblemet mitt er at jeg ikke finner den filen der jeg skal innstallere alle tingene den mappen inneholder. DEN MANGLER INNSTALASJONSFIL ganske enkelt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Les readme-fila. Der står korleis du installerer det. Det du har lasta ned er kildekoden, som må kompilerast. Prosessen er forklart i fila med det talande namnet README
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Les readme-fila. Der står korleis du installerer det. Det du har lasta ned er kildekoden, som må kompilerast. Prosessen er forklart i fila med det talande namnet README
Vis hele sitatet...
Dette står skikkert i readme-fila, men må man kompilere hver eneste fil, untatt readme-fila da ?

PS: Det tar i tilfelle veldig lang tid da.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Herû Vis innlegg
Dette står skikkert i readme-fila, men må man kompilere hver eneste fil, untatt readme-fila da ?

PS: Det tar i tilfelle veldig lang tid da.
Vis hele sitatet...
Nei, verden har komt på at det går jo an å automatisere ting en tanke, herunder kompilering av programvare. Du kompilerer ikkje fil for fil for hånd - du bruker programvare som make som prosesserer ei liste over ting som må gjerast.
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, verden har komt på at det går jo an å automatisere ting en tanke, herunder kompilering av programvare. Du kompilerer ikkje fil for fil for hånd - du bruker programvare som make som prosesserer ei liste over ting som må gjerast.
Vis hele sitatet...
Er ikke helt flink på det, kan du komme med en kort guide?
Sitat av Readme.txt
For more information on specific platforms, see one of these files:

Windows/MSVC - see docs/build/msvc.txt
Windows/MinGW - see docs/build/mingw32.txt
Windows/Cygwin - see docs/build/mingw32.txt
Vis hele sitatet...
Har du lest de filene der?
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Har du lest de filene der?
Vis hele sitatet...
finner ikke mingw.txt.
Da får du laste ned på nytt, for jeg finner den i den jeg lastet ned (mingw_32_.txt uten _).
Sist endret av pinkrabbitz; 4. april 2010 kl. 19:52.
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Da får du laste ned på nytt, for jeg finner den i den jeg lastet ned (mingw_32_.txt uten _).
Vis hele sitatet...
mingw eller allegro, mener du jeg skal laste ned på nytt?
Hele tråden har vært snakk om Allegro, og readmen til Allegro. I den allegro pakka du lasta ned, ligger det ei mappe som heter docs, inni den ligger det ei mappe som heter build, og inni der ligger det ei .txt fil som heter mingw32. Dobbeltklikk på den.
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hele tråden har vært snakk om Allegro, og readmen til Allegro. I den allegro pakka du lasta ned, ligger det ei mappe som heter docs, inni den ligger det ei mappe som heter build, og inni der ligger det ei .txt fil som heter mingw32. Dobbeltklikk på den.
Vis hele sitatet...
Ok, takk til alle sammen.

Finner ikke build i docs
Trådstarter
Jeg fant, ved å laste ned tingene igjen, built i mappen docs, men forstår ikke hvilken vei jeg skal følge i mingw32.txt filen, hvilken vei skal jeg følge når jeg har mingw allerede innstallert, og jeg skal bruke Allegro til spill-programmering (vet/tror at Allegro bare er til spillprogrammering, men det virker sånn at det ikke bare er for å programmere grafikk/spill).
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvorfor ikke gjøre det enkelt, og laste ned binary? Så slipper du kompilere biblioteket. (Hint: Første og beste download-link er ikke alltid den rette)

http://alleg.sourceforge.net/wip.html
Sist endret av m0b; 6. april 2010 kl. 17:08.
Trådstarter
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Hvorfor ikke gjøre det enkelt, og laste ned binary? Så slipper du kompilere biblioteket. (Hint: Første og beste download-link er ikke alltid den rette)

http://alleg.sourceforge.net/wip.html
Vis hele sitatet...
Takk, jeg tenkte bare at det faktisk ikke var sånn.

Er det denne du mener: http://sourceforge.net/projects/alle...f.zip/download
Sist endret av Herû; 7. april 2010 kl. 19:33.
Sitat av Herû Vis innlegg
Takk, jeg tenkte bare at det faktisk ikke var sånn.

Er det denne du mener: http://sourceforge.net/projects/alle...f.zip/download
Vis hele sitatet...
Når han skriver binary er det kanskje lurt å velge binary?

HER er en direkte link til ferdigkompilerte filer for Windows. Les info.txt for en enkel guide til hvordan du installerer dem.
Trådstarter
Sitat av B3nd1k Vis innlegg
Når han skriver binary er det kanskje lurt å velge binary?

HER er en direkte link til ferdigkompilerte filer for Windows. Les info.txt for en enkel guide til hvordan du installerer dem.
Vis hele sitatet...
Takk, men jeg tror jeg vet hvorfor jeg ikke fant binary, ifølge sourceforge.net, så er den nyeste i binary 4.2.2 (eller noe), men det fins noe som heter version 4.4. (ett eller annet), det hadde kanskje vært en ide å ha den nyeste, men tusen takk.

Ëndelig fått det til, til de som ikke får lastet ned fordi Åpne linken i ny fane.