Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1446
Hei

Har en 5 år gammel gaming pc som støvet ned i et par år.
Tenker nå å begynne å game litt PUBG og ser at jeg bør gjøre noen upgrades.

Noen som har noen tips til hvilke upgrades jeg bør gjøre for å få mest ytelse for pengene? Budsjett ligger vel på rundt 4 000,-, men kan være fleksibel på dette.

Kom gjerne med konkrete forslag

Dagens specs er:
602546 Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x
USB, 1x Audio

376060 Silver Power SP-SS500 500W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin
PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

650177 AMD FX-4100 4-Core Processor
Socket- AM3+, 3.6Ghz, 95W, 6MB L2 + 6MB L3
Cache, 32nm, Black Edition

651445 ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+
mATX, AMD780L+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16,
Hybrid CFX, GbLAN, VGA

578918 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3

623768 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"
PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,
900MHz

657310 OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB
SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/500MB/s read/write,
SandForce® SF-2281
6870'n må gå!
Sjekk ut noe ala 1060 f.eks, eller vent på vega 56 og se hvordan de lander prismessig.
trendhore
Geddi's Avatar
Trådstarter
Hovedkortet har vel kun PCI-E 2.0 og 1060 er PCI-E 3.0. Vil dette være en så stor flaskehals at hovedkortet bør byttes, eller har det ikke så mye å si?

Bør CPU byttes?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Svært liten betydning på PCI-E 2.0 vs 3.0

Når det er sagt så er jeg enig om at cpu bør byttes, da er det god grunn til å kjøpe nytt hovedkort også. Det baller evt litt på seg da du bør ha ny ram også. Tror du skal være flink for å holde det budsjettet.
trendhore
Geddi's Avatar
Trådstarter
Takk for innspill.
Da får vi oppjustere budsjettet endel

Har dere noen forslag til CPU, hovedkort og ram?

Trenger ikke det beste oppsettet, men et oppsett som gir mest mulig ytelse for pengene
Om budsjettet ditt er litt lavt så hadde jeg iførste omgang investert i deler du kan ta med deg til neste bygg, skjermkort og ssd.

Hovedkort, ram og cpu kan du kjøpe i neste omgang.
Om du tror det kommer til å ta en stund før du får råd til omgang 2 så kan du i tillegg til skjermkort og ssd kjøpe en billig amd cpu som passer ditt nåværende hovedkort til sånn 700 - 900kr du vil da kjøre PUBG lett.

Men om du skal ha skjermkort og ssd som du vil skal holde en stund så kommer du nok til å sprenge budsjettet ditt på 4000 litt uansett (pluss en cpu til 800.-)

Nøyaktig hvilke deler du burde gå for overlater jeg til noen andre da jeg ikke har sjekket markede på en stund
Sist endret av Alge; 1. september 2017 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
trendhore
Geddi's Avatar
Trådstarter
Det går mer på at jeg gamer svært lite og derfor ikke ønsker å bruke for mye penger på en gaming pc.
Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å game noe særlig mer i fremtiden, så jeg ønsker derfor å oppgradere minst mulig.

Dersom det ikke er noe vei utenom litt større oppgraderinger så setter jeg stor pris på dersom noen kan komme med et forslag til et konkret oppsett, så får jeg ta stilling til det når jeg ser hva summen blir. Uavhengig av det opprinnelige budsjettet
Ja vell da kjøper du ett ok skjermkort og en amd cpu, kanskje en billig ssd. Så er jeg sikker på at du drar det meste sånn halvgreit en stund fremmover
4k er budsjettet? Burde holde