Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 968
Hei,
Skal hjelpe svigers å forbedre wifi'n da signalet fra altibox routereb ikke strekker til (på langt nær.)
Det er en tomannsbolig (begge delene) på ~350m2 fordelt på 3 etg.
Vil da altså kjøpe en switch/router eller hva det måtte være for å løse dette.
Altibox routeren går også på tvn så det blir altså å koble seg inn på den for så å sette opp en eller fler nye wifi punkter for å dekke alt.

Noen som har tips til gode løsninger.
Det er jo såklart å foretrekke å bare måtte sette opp en ny boks om det lar seg gjøre å dekke alt.

Takk for svar
Bor i et ganske stort hus selv og er nødt til å bruke 2 wifi repeatere for å få signal i hele huset.
signalet blir nesten halvert fra ruter til repeater, men absolutt verdt det for å få internett overalt ettersom jeg ikke har mulighet til å strekke kabel fra ruter.
Kjøp airties eller ubnt sin løsning for MESH, funker flott . Koster noen tusen men vel verdt det.
Har dere kabla nettverkspunkter i huset, ville jeg bestilt meg noen, for eksempel, AP 225 fra TP-link. Fornuftig prisa og overraskende stabilt og enkelt å sette opp. Hvis ikke er en mesh-løsning en nesten like god løsning ��
Takk for svar!
Det er ikke noen uttakspunkter foruten routeren.
Mesh ser ut som en kjempe god løsning !
Takk for hjelpen