Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1378
Nåh. Hvis jeg har de fire første sifferene i et telefonnummer, er det et syntax som gjør at jeg kan søke på resten? Noen asterisker i søkefeltet til google, 180.no eller 1881.no.

Jeg vet som regel hvor i landet telefonen er registrert, og kanskje til og med fornavnet.

Et forum sladdet telefonnummeret og epost/skype adresse.

Telefonnummerene ser slik ut:9576****

Har nummeropplysningene noen avanserte søkemuligheter?
Det er et mobilnummer, så det er ikke registrert noe spesiellt sted. Utenom at det er norsk. Men har du prøvd wildcard på søkemotorene som du selv foreslår? Selv bruker jeg www.gulesider.no når jeg søker. (Men får som regel bare opp ukjent nummer).
Sitat av TRiANON Vis innlegg
Nåh. Hvis jeg har de fire første sifferene i et telefonnummer, er det et syntax som gjør at jeg kan søke på resten? Noen asterisker i søkefeltet til google, 180.no eller 1881.no.

Jeg vet som regel hvor i landet telefonen er registrert, og kanskje til og med fornavnet.

Et forum sladdet telefonnummeret og epost/skype adresse.

Telefonnummerene ser slik ut:9576****

Har nummeropplysningene noen avanserte søkemuligheter?
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt 9999 potensielle telefon nummer, hvor mange er aktive er en annen sak.

Det enkleste er vel å skrive et script. (Pseudocode)

Kode

prefix = 9576
loop range 0 to 9999 as indetifier
{
  request data for prefix + indetifier from 1881

  if data is not NULL
  {
    write data to disk
  }
}
Du må endre den formelen, det er 10 000
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Du må endre den formelen, det er 10 000
Vis hele sitatet...
Telefonnummer er 8 siffer her på berget. Fyren har dei første fire siffra. Då er det fire ukjende siffer. 0000 til 9999 er ti tusen kombinasjoner.