Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1748
Hei, jeg fant i det siste plutselig et nettverk med nesten full styrke hjemme på hytta. Nærmeste nabo er 200+ meter unna og jeg har ikke ruter i huset.
Hvor kan det komme fra?
Det er rimelig umulig å si med så lite informasjon. Men hva er det første 3 tallene i MAC adressa, altså AA:BB:CC i AA:BB:CCD:EE:FF ? Dette kan gi en pekepinne på hvem som har produsert utstyret, som igjen kan fortelle litt om hva slags utstyr det er.

Er WEP/WPA(1/2)/WPS aktivert? Hva heter nettverket?

Det er større sannsynlighet for at vi klarer å gjette hvor det kommer fra hvis du gir oss litt mer informasjon.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Naboen har omniantenne for å dekke hage o.l.? Industri i nærheten?
Det er kanskje bare en 2,4GHz radio med retningsantenne for å få nett til noen av nabohyttene? Vet også at noen av radiohoppene til feks breiband.no kan komme opp som "Skjult nettverk".
Står bare "skjult nettverk" og om jeg prøver å koble til står det "Skriv inn navnet (SSID) for nettverket" Finner ikke noe mer informasjon enn det.
Om det skulle være en nabo sin antenne er det ikke rart at signalstyrken varierer med et par streker bare innafor huset, med tanke på hvor langt unna naboen er?
Sikker på at du ikke misforstår det med skjult nettverk? Altså, når du skal lete etter WiFi-nettverk på PC-en din, og ikke finner noe, så er det uansett mulig å koble seg til en ruter som ikke viser sitt navn (SSID), ved å vite informasjonen som skal skrives inn.

Det betyr ikke nødvendigvis at det fins et skjult nettverk der, men at du har muligheten til å koble deg til et, hvis det fins. Signalstyrke er så klart på maks når den ikke har koblet seg til et nettverk enda.

Mulig det er det?
Kan en bestille internett over radio der så kan det være den leverandøren sitt nett du ser. Kan være flere km unna