Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1159
Noen som har noen bra dokumentarer å anbefale?

er mest interessert i disse emnene:

Rus
historie
kropp/kosthold
sykdommer/tilstander
sære og rare fenomener(f.eks den om han gutten som "ble født igjen" og hadde merker fra sitt tidligere liv)
gjerne spøkelser og litt sånn Åndenes makt-ish også
Prøvd å søke?
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Prøvd å søke?
Vis hele sitatet...
H*n spør jo fordi personen vil ha tips fra forumet...

Jeg kan sterkt anbefale Pyramids of Waste. Dokumentaren handler om hvordan produsentene har minsket levetiden på produkter bevisst. De sies bl.a. At man kunne taue biler med de første nylonsstrømpene. Den får deg virkelig til å tenke.
Det eksisterer allerede mange nye tråder om dette søk.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Prøvd å søke?
Vis hele sitatet...
Hvis alle søker på google å ingen lager tråder, mindre treff blir det i søkemotoren
Sitat av Kain Vis innlegg
Hvis alle søker på google å ingen lager tråder, mindre treff blir det i søkemotoren
Vis hele sitatet...
Det var helt klart på google jeg mente at han skulle søke,
ikke i de 100 trådene som eksisterer om dokumentarer allerede.
ja, jeg kjenner godt til " just fucking google it" fenomenet , men jeg tenkte det var lettere å lage en tråd hvor jeg skrev ned alle emnene jeg var interessert i å se dokumentarer om istedefor å gamble på "sære fenomener" . Men siden det er lettere å skrive " har du prøvd å søke?" enn å hive ut et par fattige navn på noe nedlastbarn i dokumentar-verden så greit.
Sist endret av dropkick; 2. januar 2012 kl. 17:10.
Jeg ser interesse i denne tråden siden det ikke alltid er det letteste på jorden å finne gode dokumentarer uten annbefalinger. og kommer nok til å hoppe innom om det legges ut litt nå og da her!

The Union er en god dokumentar om cannabis.
reefer madness er en morsom propaganda dokumentar fra amerika fra 1936
Restrepo og oil factor.

Dokumentarer fra krigen i afghanistan og iraq.. elsket dem begge <3
Jeg digger å se dokumentarer om spesielle ting som har skjedd som er litt sånn "alien historie" aktig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyatlov_Pass_incident
http://www.youtube.com/watch?v=m5KmbuSrqEk

Den er ikke så lang, men jeg digger den.
Er du ute etter litt mer sære emner så er kanskje "The Portal" noe for deg, tar for seg div hendelser & ting som har skjedd her i Norge, i Hessdalen..

"Ancient Aliens" er også en dokumentar serie som er ganske interessant hvis du liker den typ temaer =)

En kar som har en god del fine dokumentarer er Louis Theroux, ta et kjapt Youtube søk så finner du en del
En av de er bl.a "The Most Hated Family in America", tar for seg Westboro Baptist Church..
Selv om jeg har ett stort hat for disse personene i akkurat den dokumentaren så er den vell verdt og få med seg..

Så vidt jeg husker så har Louis Theroux lagd 1 dokumentar tidligere om Westboro Baptist Church, kommer desverre ikke på navnet i farta :/

Alt jeg har nevnt til nuh ligger ute på Youtube..Enten i hele klipp eller episoder/delt opp i flere "part`s"
Sist endret av Hightime; 2. januar 2012 kl. 18:18.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Prøvd å søke?
Vis hele sitatet...
Du vet at det hjelper lite om du skriver det? Det er moderatorer som skal bry seg med å slette innlegg, med mindre du er moderator, hvorfor bidra til en uryddig tråd?
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Du vet at det hjelper lite om du skriver det? Det er moderatorer som skal bry seg med å slette innlegg, med mindre du er moderator, hvorfor bidra til en uryddig tråd?
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig..Men føler du at posten din gjør tråden no mer ryddig, eller tilfører noe som TS er ute etter :? No offence
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg digger å se dokumentarer om spesielle ting som har skjedd som er litt sånn "alien historie" aktig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyatlov_Pass_incident
http://www.youtube.com/watch?v=m5KmbuSrqEk

Den er ikke så lang, men jeg digger den.
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke andre dokumentarer om dette? synes dette var litt for "amerikansk"
Sist endret av sgt_coke; 2. januar 2012 kl. 18:35.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Det finnes ikke andre dokumentarer om dette? synes dette var litt for "amerikansk"
Vis hele sitatet...
Har bare funnet amerikanske dokumentarer om dette, tror det er en ukrainsk eller noe om denne hendelsen.. Si ifra hvis du finner noe spennende.