Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8882
Hei, skal på festival i sommer og skal lage et par 10liters fat med ferdig blandet drink for damene.

Har noen forslag til hva jeg kan lage?
må være noe som ikke trenger for mange ingredienser og ikke har masse klumper, da det skal bli koblet på med fatkobling til tappekran

Er åpne for mange forslag! Skriv gjerne oppskriften med mengde for og få 10liter.
Sist endret av 4asd13; 25. mai 2015 kl. 13:30.
Slush, uansett smak, alt er en vinner med alkohol!
SLush blir sikkert en utfordring å holde kaldt ser jeg for meg. Sangria er jo lett og godt? Har bare blandet vin brus og frukt jeg, det kan gjøres så enkelt eller vanskelig som du vil!
God drink ;

2 deler vodka
1 del peach tree
Tranebærjuice
litt limejuice om ønskelig.
Sist endret av fisher80; 25. mai 2015 kl. 16:06.
Sure føtter
Min favoritt-drink er en som i min erfaring settes veldig pris på av begge kjønn; Dark n Stormy:

Ingefærøl,
Mørk rom
Lime.

Med mindre du hater ingefær, så er denne drinken suveren, og vanskelig
å ikke drikke for mye av! Skikkelig karibisk sommerstemning.
Hva med å lage en stor porsjon med sex on the beach? Da slipper man å tenke på eventuell kullsyre som blir doven, grei selv om den ikke er iskald, og enkel å lage:
2liter peach
2liter vodka
3liter appelsinjuice
3liter tranebærjuice
Litt lime om ønskelig
Gin/vodka og appelsinjus!
Sex on the beach må vel være tidenes mest oppskrytte drink... Finnes jo ikke god, og jeg har smakt den i mange land og den er like kjip hver gang
Sist endret av Life Goes On; 25. mai 2015 kl. 16:59.
Hvordan er det denne drikken skal serveres og oppbevares?

Det er stor forskjell på en drikke som kan serveres som en slush, i isbiter, avkjølt, lunket og varm.

Om det kun er snakk om en plastdunk i solsteken, så er det nesten kulere å bare droppe det, enn noe annet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hvorfor ikke fjellbekk? Oppleves som frisk og god første gangen man drikker den.

Enkel og lage iallefall:
2 cl vodka
2 cl akevitt
1 cl fersk lime
2 cl rose's lime
sprite
Saft blandet med sprit, så mange forskjellige smaker som finnes så er det nesten umulig å ikke få til noe med god smak.
Han skriver at den skal på fat, så antar han har mulighet for både kjøling og co2. Hva drinker angår er en favoritt caipirinha en favoritt, men kanskje ikke noe særlig på fat..
Ingenting er bedre enn gin og tonic spør du meg. Får en flaske Hendricks for rundt 500. Blander sånn 1:4-ish. Men nå er jeg vel heller ikke den du er ute etter å skjenke
Anbefaler cosmopolitan eller mai tai, i verdenstoppen i popularitet, bare sånn for "mass appeal" rent statistisk sett. Og de smaker fortsatt fint om de blir litt varm(noe som ofte kan bli et problem på festival).
Trådstarter
Utrolig mange gode forslag!!
Må kansnje kjøpe inn og lage noen av disse i liten mengde og smake meg litt frem før jeg går til stor innkjøp!

Glemte og skrive det i posten over men alt blir holdt iskaldt og med Co2 tilkoblet. Ikke mulighet for isbiter
Sist endret av 4asd13; 25. mai 2015 kl. 22:04.
Har du mulighet for isbiter og blender også?
Trådstarter
Har ingen tilgang på isbiter og blender
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ingenting er bedre enn gin og tonic spør du meg. Får en flaske Hendricks for rundt 500. Blander sånn 1:4-ish. Men nå er jeg vel heller ikke den du er ute etter å skjenke
Vis hele sitatet...

Jo, men det er mange som ikke liner tonic-smaken. Derfor nevnte jeg appelsinjus som alternativ - eller schweppes med sitronsmak
Sitat av haxxor Vis innlegg
Har ingen tilgang på isbiter og blender
Vis hele sitatet...
Ser ut som du legger ned innsats i dette, regner med du bruker Cornelis fat 10L og Co2 for trykksetting og drivgass. Hvorfor ikke oppbevare fatene i fryser først når drinkene er blandet, også stapper du de i en egnet kjøleboks med hull til slanger for tappekran og co2?

Vel du har egentlig endeløse muligheter, og om du har en splitter på utgangen på Co2 tanken så kan du koble på flere cornelis fat. Du kan trykksette/karbonere hjemme i ro og mak slik at du metter innholdet med Co2 og den Co2 du forbruker blir til drivgass. Kan med fordel trykksette litt ekstra så går det ennå menidre drivgass på festivalen.

Mtp på innsatsen du legger ned så bør du vurdere å skaffe deg en ekstra cooler av grei kvalitet for isbiter. Husk at du også da vil trenge en ekstra isbit boks slik at du ikke trenger å åpne cooler'n støtt. I en grei cooler som du avkjøler i fryser i 24t (da er kjøleboksen "primet" med kulde slik at ikke isen først må avkjøle kjøleboksen - da det medfører raskere smelting.)også fyller du kjøleboksen med isbiter helst mens alt er i fryseboks så vil isbitene vare i oppmot 1 uke basert på hvor god cooler du har.

Enkle drinker som whisky sour, Gin/Tonic, tom collins, Long Island Ice Tea, Black russian, fjellbekk, cosmopolitan, mojito, cuba libre, capirinha etc egener seg alle godt i cornelius fat.

Som sagt isbiter hever drinken til übercool.

Ps du får også "våtdrakt" til cornelis fatene. De gjør at drikken holder seg kaldere ennå lengre. Du finner billige på ebay.
Om du ikke har coolere til is og fat så kan du bygge selv av feks isopor og kryssfiner. Blir jo ikke like bra. Du får gode coolers fra USA for en billig penge. I alle varianter og størrelser. Om du forbereder deg godt mtp på å avkjøle fatene i fryser først, kle de med "vatdrakt", laster de i en nedkjølt cooler så vil du servere kalde drinker hele festivalen. Vurder seriøst isbiter i en egen cooler, da det vil heve coolfaktoren betydelig.
Sist endret av frtoretang; 25. mai 2015 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Frtoretang: slik det er nå har jeg et kjøkeskap med tappekran i døra. Også er fatene og co2 inne skapet.

burde kanskje vurdere en isbitmaskin også for best resultat

Ser flere har nevnt cosmopolitan så tror jeg skal forsøke den I et fat. Så tenker jeg muligens mojito i det andre (om jeg får tak på isbit maskin) så tar jeg isbiter og blad i glasset og knuser også fyller på med det siste. Kanskje bladene rett i fatet? Eller det tetter vell fatet?
Du sier du skal benytte et (kj)øleskap. Har du tilgang på strøm/gass til å drive kjøleskapet under festivalen? Du kan likevel med fordel kjøle ned fatene i fryser på forhånd slik at de er rett rundt eller noe under frysepunktet. Pga sukkerinnhold og sprit så tåler de sikkert minst -5 og kanskje -10 grader også. . det kan du jo teste på forhånd.

Personlig liker jeg rene friske drinker, typ G/T og Tom Collins. De har jeg hatt på fat med stor suksess. Husker vi lagde en litt "klissete" drink for et par år siden og det medførte at sukkeret størknet i perlick'n. Ikke noe krise for varmt vann løste det opp men verdt å tenke på om du opplever det samme. Det er kjapt og greit å løse opp om krana blir stuck.
Mintblader i fatene kan skape trøbbel.

Om du skaffer feks en igloo, yeti eller faktisk også coleman som er en billigvariant (halv pris i forhold til de 2 første9 så er det null stress å ha is så det rekker hele festivalen. Bare husk å fyse ned cooler'n først.

Happy festival
Vi pleier å lage en jungle juice ved å mikse Everclear, Vodka, Orange+Lemon Juice, og Orange Cherry Kool-aid, og sukker. Smaken er som baken, så mikseforholdet tar vi bare litt på slump
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
1 del Vodka
1 del Burn (Den originale)
1 del Fanta lemon (Eller en annen sitron brus)

Smaker ikke sprit, så man kan lett bli skamfull. Men fulle damer er alltid morro
Sitat av NaturallyLight Vis innlegg
Vi pleier å lage en jungle juice ved å mikse Everclear, Vodka, Orange+Lemon Juice, og Orange Cherry Kool-aid, og sukker. Smaken er som baken, så mikseforholdet tar vi bare litt på slump
Vis hele sitatet...

Everclear? Hvor får du den fra? Aldri sett den utenfor US. Er jo "legesprit".
Kool aid har jeg heller aldri sett utenfor US.
Sist endret av frtoretang; 26. mai 2015 kl. 12:10.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Kool aid har jeg heller aldri sett utenfor US.
Vis hele sitatet...
Du kan bestille pakker på nettet vet jeg. Kool Aid og vodka, er en kjempegod drink. Tilsett gjerne rød fanta. Det har en fantastisk evne til å skjule spritsmaken etter min mening.
Sist endret av Relevant; 26. mai 2015 kl. 14:58.
Får teste ut
Men hvorfor blande everclear og vodka? Det er jo som å blande 96% med vodka. En gjør liksom ikke det?
Whisky (grant's), pepsi max og masse isbiter. Kan godt blandes 70/30. Alle kommer til å bli pissefulle før du vet ordet av det.
Hvis fylla er målet (noe som i og for seg er kjipt!..), så er det mest effektive 50/50 eksport øl og sterk HB (kan sikkert bruke polets 60, tryggere det...). Dette drikkes med sugerør pisslunkent. Og du er apehjerne, før du får sagt apehjerne!..

Hvis det heller skal være noe namnam, så må det være bedre å servere f.eks. Minttu blandet med sitronbrus, sitron/lime og noen peppermynteblader på toppen.

Eller Lipton solbærte (fåes kjøpt hos Rema 1000) + Lerums solbærsirrup og Absolut currant. Lag teen i 80 grader varmt vann, og ca. 3-4 poser pr. liter. Smak til solbærsirrup etter smak for sødme, og krydre med vodkaen.

Eller du kan prøve vodkaen Subrowka, og kjøre eplejus som blandevann. Men dette er ikke noe man drikker for å bli full. Takk for hintet her |d13m0b!
Sist endret av aluminiumfluorid; 28. mai 2015 kl. 01:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis fylla er målet (noe som i og for seg er kjipt!..), så er det mest effektive 50/50 eksport øl og sterk HB (kan sikkert bruke polets 60, tryggere det...). Dette drikkes med sugerør pisslunkent. Og du er apehjerne, før du får sagt apehjerne!..

Hvis det heller skal være noe namnam, så må det være bedre å servere f.eks. Minttu blandet med sitronbrus, sitron/lime og noen peppermynteblader på toppen.

Eller Lipton solbærte (fåes kjøpt hos Rema 1000) + Lerums solbærsirrup og Absolut currant. Lag teen i 80 grader varmt vann, og ca. 3-4 poser pr. liter. Smak til solbærsirrup etter smak for sødme, og krydre med vodkaen.

Eller du kan prøve vodkaen Subrowka, og kjøre eplejus som blandevann. Men dette er ikke noe man drikker for å bli full. Takk for hintet her |d13m0b!
Vis hele sitatet...
Skal prøve dette!
Skal drikkes for og nytes ut over hele dagen så ekstremt sterke drinker blir det ikke

Og til alle sammen: utrolig mye bra forslag! Skal prøve ut flere av forslagene