Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3146
Eg fekk akkurat bestillt 500x 200mg koffein tabletta, men tenkte aldri på kor lovlig det er å importere. Eg ser ingen regel imot det, samtidig som eg lese av og til at det ikkje er lov med så mykje. So spørsmålet mitt er følgende, er 500x 200mg koffein tabletta lovlig å importere?
Ved reiser innenfor EØS-området kan du medbringe til personlig bruk en mengde legemidler som tilsvarer maksimalt ett års forbruk. Ved reiser fra et land utenfor EØS-området kan du ta med en mengde legemidler til personlig bruk som tilsvarer maksimalt tre måneders forbruk.

Du må kunne dokumentere overfor tollvesenet at legemidlet er forskrevet til ditt personlige bruk, det vil si medisinsk bruk av et legemiddel til deg selv. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.

Slikt jeg tolker loven, så skal det gå fint dersom du skaffer deg legeerklæring, men igjen, hva er et års forbruk? I følge den amerikanske legepraksisen Mayo Clinic, er en dagelig dose på 200-300 milligram koffein ikke farlig.
Sist endret av Relevant; 16. september 2014 kl. 17:31. Grunn: Skriveleif
Dette er altså 100g koffein.
Personlig har jeg kjøpt 200g koffein i en bestilling, og fått det igjennom uten problemer. (myprotein.co.uk)
Kjenner til flere som har kjøpt 100g uten problemer.
Innad EU regner jeg med at det skal gå bra.
Mengdemessig starter skjelvingen på meg rundt 600 - 700mg. Måtte jo teste
Fra hvor i verden bestillte du dette?
Sist endret av oPRE; 16. september 2014 kl. 18:39.
Bestillte det fra den tjekkiske republikk via ebay.