Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1806
Sitter her og leser om å preloade før MDMA for å redusere farer og potensiere effekten.

Hvis noen skulle ta MDMA om la si en ukes tid, hva burde man preloade med?

Ser at 5-HTP går igjen flere ganger. Men et innlegg sier at det gir en mildere (svakere?) rus.

Leser også at noen mener man bør ta noe som basifiserer magen sammen med MDMAen. Gjerne også et glass grapefrukt-juice for å potensiere effekten.

Mener jeg leste et sted i Den store MDMA-tråden at mørk sjokolade i noen dager før turen også ville kunne potensiere effekten.

Jeg regner med at det er flere ting som kan hjelpe, så spørsmålet er hvilke andre ting kan potensiere effekten?

Del gjerne erfaringer på hva som har virket for deg
Det er mange meninger om pre-loading med 5-HTP, men jeg tror det er like greit å droppe det. I verste fall så demper det heller oppturen.

Pre-load med antioksidanter enkelt og greit. Dette er for å beskytte hjernecellene dine mot oksidativt stress fra MDMA og metabolitter av det. Dette er nok viktigere enn de fleste tror.
Magnesium er også gull verdt.
Spis et godt næringsrikt måltid før du roller, da man gjerne ikke har matlyst resten av festen. Ha også yoghurter o.l klar til nedtur.
Jeg spiser masse bananer i noen dager før og etter turing. Bananer booster serotonin-nivåene i hjernen
Jeg ville sagt at postloading er viktigere enn preloading.

Spis gjerne fire-fem timer før man dropper, så slipper man og muligens vente 2 timer med at den treffer. Drikk litt grapejuice litt før og gjerne helst ta magnesium under tur.
Deretter gønner man på med 5HTP og Green Tea Extract dagene etter tur.
Sist endret av snickersogtwist; 16. september 2014 kl. 00:49.