Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4758
Hallo ja.

Søkte litt rundt på forumet men fant ikkenoe spessielt mye info om hvordan man skal lage weedshots, altså sprit med hasj oppi.


Er det bare og pulverisere ønsket mengde og legge det oppi shotten og drikke det eller skal jeg la det ligge oppi flaska ei lita stund? Er prosenten veldig viktig? isåfall, hvor mye skal til?
Jeg ville tro at det hadde vært mulig å lage hasjsmør som kan tilsettes i drinken?
(Usikker på hvordan det smaker, kan være en idé og drikke noe med masse smak.)
Lhem's Avatar
Trådstarter
edit: Glemte også og spørr om effekten blir noe bra? Blir det det samme som og drikke og røyke ?
ArbeidsledigProletar
Youtube is your friend.
Søk på "green dragon".
Det er rimelig rett fram som du sier, pulverisere så mye som mulig og legge det oppi. At du lar det ligge en stund er alltid anbefalt. Vet om folk som lar weeden ligge i en måned, men ville uansett begynt googlingen hvis du ikke får noen gode tips her. Prosenten teller på hvor mye som blir ekstrahert ut, i hvertfall når man lager tinkturer som green dragon. Tror ikke dette her er noe unntak. På green dragon er 75% og oppover anbefalt, men dette skal samtidig koke inn på 15 minutter. Vil nok ha god effekt av å bare la deg ligge i en uke eller to også. Prøv deg fram!
første treff på google for "cannabis shot" er en oppskrift på gelé shot med thc i seg.

Her er en oppskrift på å lage cannabis-brus\ekstrakt. http://www.greendragonsoda.com/
blande vann med THC close enuff
Jeg prøvde en gang å stappe en vodkaflaske full med blader og kvist fra en vellykket avling, helte sprit over og lot det stå i et par mnd.
Hadde overhode ikke noe funk, reint bortsett fra alkohylen da.

Tror nok jeg ville gått for skakkao hvis man absolutt vil ha cannabis i flytende form.
Lhem's Avatar
Trådstarter
haha, ser for meg og dra fram kakao på fest hadde vært litt rart :P
Hvordan lage hasjsmør:

- Finn noe å varme smøret i.
- Sett på stekeplaten (Ikke for varmt.)
- Legg oppi smør og hasj.
- Rør rundt til hasjen smelter inn i smøret.
- La det kjøle.

Dette kan brukes på f.eks brødskiven, på maten, i kake (eller f.eks i en drink?)

Effekten av å spise hasj er ganske lik den du får når du røyker, men mange beskriver rusen som lenger og litt mindre intens.
Det er ikke noe vits i å pulverisere det, det er bare å legge hele buds på sprit og la det stå noen uker mens du snur litt på flasken innomellom. Du bør forsåvidt bruke så sterk sprit som mulig, helst over 60% for best resultat.

Du kan også lage "green dragon", som heller er en slags Cannabis tinktur enn "weedshots" som du tydeligvis vil ha. Dette er litt mer jobb enn å bare putte buds på sprit, men det tar heller ikke lang tid å lage.

How To Make Green Dragon Tincture
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Jeg prøvde en gang å stappe en vodkaflaske full med blader og kvist fra en vellykket avling, helte sprit over og lot det stå i et par mnd.
Hadde overhode ikke noe funk, reint bortsett fra alkohylen da.

Tror nok jeg ville gått for skakkao hvis man absolutt vil ha cannabis i flytende form.
Vis hele sitatet...
Er det ikke minimalt med virkestoffer i stilk og blader da?
Sitat av 1up! Vis innlegg
Det er ikke noe vits i å pulverisere det, det er bare å legge hele buds på sprit og la det stå noen uker mens du snur litt på flasken innomellom. Du bør forsåvidt bruke så sterk sprit som mulig, helst over 60% for best resultat.

Du kan også lage "green dragon", som heller er en slags Cannabis tinktur enn "weedshots" som du tydeligvis vil ha. Dette er litt mer jobb enn å bare putte buds på sprit, men det tar heller ikke lang tid å lage.

How To Make Green Dragon Tincture
Vis hele sitatet...
Det var aldri snakk om weed, hasj er bedre pulverisert i så godt som alle tilfeller av bruk.
ArbeidsledigProletar
SE HER.
Det funker flott, men det er ikke så rett fram som folk skal ha det til, å putte det rett i drinken, funken nicht. SMØR i en drink? ÆSJ.
EDIT:
Ahaha, noen søkte jo
Sist endret av Batabusa; 10. desember 2011 kl. 18:30.
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Det var aldri snakk om weed, hasj er bedre pulverisert i så godt som alle tilfeller av bruk.
Vis hele sitatet...
Når TS sier han vil lage "weedshots" så tenker jeg at det er snakk om marihuana, men jeg ser nå at h*n skrev "weedshots, altså sprit med hasj oppi".
Hasj er uansett ikke noe serlig å løse opp i alkohol, der er organisk pot mye bedre!

Om man skal bruke hasj til noe annet enn å røyke det, så vil jeg anbefale å lage smør av det og bake noe fremfor å prøve å løse det opp i alkohol.
THC og andre cannabidioder binder seg til alkohol. La en bud ligge i sprit over natten. Ta uten buden, drikk.
Kan jo lage white russian? Varm melken en stund med hasjen pulverisert oppi, på lav varme. Kjøl melken ned. Bland med whisky eller hvafaen det er. Google!
Sitat av murloc Vis innlegg
Er det ikke minimalt med virkestoffer i stilk og blader da?
Vis hele sitatet...
Jo det var nok det Er alltid på utkikk etter måter å utnytte 'avfall' fra dyrking, må nevne at j kun samler på småblader og stilk med krystaller. Skal jeg lage hasj må j ha så jævla mye av det, og er ikke interrisert å samle opp for mye heller tilfelle 'onkel' skulle stikke innom.
Cannasmør i drinken? Haha. Ta en bud og putt i ei spritflaske og la den stå en ukes tid. Drikk sakte og med måte. Jeg hadde brukt 10-20g. Da slipper du å bli dritings før du blir fjern

Edit: Putter du så mye oppi må du for gudsskyld ikke drikke alt, men det regner jeg med du skjønte.
Sist endret av Astro Man; 10. desember 2011 kl. 19:21.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Kan jo lage white russian? Varm melken en stund med hasjen pulverisert oppi, på lav varme. Kjøl melken ned. Bland med whisky eller hvafaen det er. Google!
Vis hele sitatet...
Capital idea! Høres ut som noe den godeste Lebowski ville godkjent. Høres lekkert ut også.
ice( ice-o-lated-cannabis, ser ut som kvae fra gran/furu ) + whiskey er en mulighet.
Sist endret av nudo; 10. desember 2011 kl. 19:46.
Lhem's Avatar
Trådstarter
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Cannasmør i drinken? Haha. Ta en bud og putt i ei spritflaske og la den stå en ukes tid. Drikk sakte og med måte. Jeg hadde brukt 10-20g. Da slipper du å bli dritings før du blir fjern

Edit: Putter du så mye oppi må du for gudsskyld ikke drikke alt, men det regner jeg med du skjønte.
Vis hele sitatet...
Problemet er jeg har ikke budz :P Bare brunt.
Hvorfor ikke bare røyke, om jeg tør spørre?
Er planen forresten å drikke dette på fest? Det tar fort et par timer før du kjenner noe så du kan like godt lage kakao hjemme og drikke før vorspielet så kommer rusen krypende mens du sitter å nipper til ølen din. Det, eller at du får spader og friker helt ut. Hehe. Håper du har prøvd å innta cannabis oralt før du gjør det på fest og fylla hvertfall. Hvis ikke så lukter jeg en Darwin award.
ArbeidsledigProletar
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Er planen forresten å drikke dette på fest? Det tar fort et par timer før du kjenner noe så du kan like godt lage kakao hjemme og drikke før vorspielet så kommer rusen krypende mens du sitter å nipper til ølen din. Det, eller at du får spader og friker helt ut. Hehe. Håper du har prøvd å innta cannabis oralt før du gjør det på fest og fylla hvertfall. Hvis ikke så lukter jeg en Darwin award.
Vis hele sitatet...
Litt spying og så intens couchlock at man ikke klarer å reise seg, knapt nok løfte armene, mens verden spinner på fylla, fun times.
Sist endret av Batabusa; 10. desember 2011 kl. 20:21. Grunn: Leif.
Lhem's Avatar
Trådstarter
Planen med dette var egentlig og drikke dette på fest isteden for og alltid må gå ut og ta seg en jonas og komme tilbake igjen og stinke hasj, noe som de fleste jeg drikker med syntes ikke så veldig mye om. Men viss det tar så lang tid for og kjenne effekt får jeg bare gjøre det på den gamle måten da.
Sist endret av Lhem; 10. desember 2011 kl. 20:25.
Still deg riktig ifht vinden og du slipper å lukte hasj. Eventuelt ta en sigg etter spliffen. Problem solved.
kjøp 60%ha en 5er i smuler oppi ca 2 dl,la det stå noen uker,sil det igjennom ett kaffe filter etterpå
drikk shot og tørk det som er i kaffe filteret og røyk det!
god fest : )
Lhem's Avatar
Trådstarter
Sitat av 7878 Vis innlegg
kjøp 60%ha en 5er i smuler oppi ca 2 dl,la det stå noen uker,sil det igjennom ett kaffe filter etterpå
drikk shot og tørk det som er i kaffe filteret og røyk det!
god fest : )
Vis hele sitatet...
Endelig, takk for svar
Lag noe mat som du spiser før vorset heller. Pannekaker f.eks. Smelt hasjen i smøret, bland smøret i røra. Så enkelt er det. Blir fjern i mange mange timer.

Hvor mye du bør ha er jeg usikker på, men jeg brukte 8g i en stor røre som ble ca. 12 pannekaker. Spiste 1-2 hver :P
Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd meg på å lage hasj-sjokolade. Det går greit å snike i seg en bit sjokkis på fest, uten å få argusøyner fra alle rundt deg. Men som sagt tidligere, vil det ta lengre tid før det kicker inn, enn om man inhalerer det.
og hadde jeg vært han så ville jeg røyket det, men han spurte ikke om hva vi ville gjort om vi var på fest og ikke på freakforum ikveld, men om hvordan han skulle blande hasj i en drink.
Selv spiste jeg bare en bit av klumpen min en gang da jeg var uerfaren og relativt ny til stoffet. etter 2 timer ble jeg litt sint på meg selv fordi jeg ikke fikk noe effekt så jeg la meg. våkna 1 eller 2 timer etter på fordi jeg måtte på do. har aldrig vært så høy i mitt liv tror jeg xD sto og lo av meg selv på do i sikkert 10 minutter før orket og gå og legge meg igjen, forstod egentlig ikke så mye før jeg vokna dagen der på har også drukket det, er noe lignende Green dragon, var en kompiss som hadde dette. Var kun noen få dråper i drinken vår, funka fett
Stikkordet er TID.

Virker som alle tror det tar 2 sek. å aktivere virkestoffene hvis du skal innta cannabis oralt. Hvis du skal lage smør, gjør det skikkelig og bruk noen timer på det! Ikke bare kok en kopp kakao og smell oppi 0.5 og bælm koppen.

Skal du lage sprit du kan ha i drinken din med litt ekstra kick så bare sleng godt pulverisert hasj eller marihuana i valgfri sprit. La den ligge MINST 2 uker så får du greit utbytte av stæsjet ditt.
Jeg har ikke forstått helt hvorfor man skal la det ligge?

Om du pulveriserer hasj og har det i spriten din, så skal du vel ikke på noe tidspunkt fjerne hasjet igjen?

THCen vil vel ikke formere seg i løpet av disse ukene man lar det ligge å "trekke"?

Eller er det bare slik at det blir tatt lettere opp i kroppen etter å ha trukket i noen uker?
Virkestoffene i Cannabis tas opp i bl.a. Alkohol, men denne prosessen tar lengre tid jo lavere prosent alkoholen er på. I Norge får man ikke kjøpt vanlig sprit som er høyere enn 60%. Selv med 60% vil det gå en viss tid før alt virkestoffet er gått over i alkoholen. Etter "vasken" filtrerer man ut hasjpudderet evt det grønne om man har det som startmateriale.

Dermed drikker man kun alkoholen som nå også inneholder virkestoffene + litt klorofyll siden alkohol tar opp det i tillegg.
Derfor er heller ikke alkohol helt egnet til ekstrakt av Cannabis da man helst vil unngå dette grunnet litt vond smak o.l.

Men med god timing så vil man for det meste unngå vond smak\klorofyll og andre uønskede ting med i alkoholen.

Om du har 60% kan du prøve deg med 3-4 dager, 40% 1 uke sånn ca.

Bruker du minimalt med sprit og mest mulig grønt\hasj kan du lage deg selv tinktur - en veldig potent tinktur. Da slipper du å drikke det, alt du trenger er noen dråper under tunga. Når en potent tinktur droppes under tunga vil også effekten komme betraktelig mye fortere enn om du skulle drikke det siden det blir tatt opp gjennom den tynne huden (husker ikke navnet på det).

Evt kan du bruke mer sprit, men koke bort alkoholen sakte, men sikkert. Du sitter da igjen med en veldig potent tinktur. Som sagt trengs det da bare et par små dråper under tunga for å få full effekt.
Sist endret av Norweedian; 11. desember 2011 kl. 20:31. Grunn: skriveleifer
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Bruker du minimalt med sprit og mest mulig grønt\hasj kan du lage deg selv tinktur - en veldig potent tinktur. Da slipper du å drikke det, alt du trenger er noen dråper under tunga. Når en potent tinktur droppes under tunga vil også effekten komme betraktelig mye fortere enn om du skulle drikke det siden det blir tatt opp gjennom den tynne huden (husker ikke navnet på det).
Vis hele sitatet...
Slimhinnene i munnen du tenker på?
Ja. Trodde de slimhinnene under tunga hette noe spesielt. Men er nok korrekt det
dermis, kjertelene, villiene, etc.
skal du ha hasj eller pot i drinken?
Lhem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Green_Matter Vis innlegg
skal du ha hasj eller pot i drinken?
Vis hele sitatet...
hasj

[COLOR="White"](titegndulizzomhahahaha)[/COLOR]
Norweedian: sublingualt