Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4939
Jeg har en utrolig historie som jeg bare må dele med dere. Litt for å få det ut av systemet selv. Jeg er fortvila, sjokkert, forbanna.
Jeg var nylig på et nachspiel. Ei jente var veldig løs på festen og la veldig ann på meg og et par andre. Jeg var ikke veldig interesert men siden det var få andre jenter tilstede fikk hun jo litt oppmerksomhet. Dette nøt hun til det fulle og tok litt av til oss guttas fornøyelse. Hun fikk til slutt lurt meg og vi endte opp med ha litt sex. Men det var dårlige greier for vi var ikke akkurat edru noen av oss. Dagene som fulgte sendte hun meg diverse meldinger. Jeg gadd ikke svare etterhvert for jeg var ikke interesert i noe mer. Så plutselig fikk jeg supersjokk og holdt på å falle av stolen. Politiet ringte og sa jeg var anmeldt for voldtekt. jeg lurte på om de hadde ringt feil eller om det var tull, men de stod på sitt. Jeg fikk sjokk da jeg fikk vite hva dette gjaldt. Jeg Det stemte faktisk at jeg var anmeldt hvor surrealistisk det enn var. Jeg dro i fortsatt sjokk ned på lokale lensmannskontoret dagen etter og forklarte meg og viste meldingene jeg hadde fått. Jeg følte jeg ble trudd og kort tid etter fikk jeg et brev om at saken var henlagt som intet straffbart forhold anses bevist. Det var da enda godt, men allikevel så har dette rystet meg. At en person kan prøve å ødelegge en annens liv på den måten. Jeg har ennå ikke kommet over sjokket. Jeg tenker også på de saker jeg har lest om i media og jeg alltid har tenkt mitt. Nå ser jeg helt annerledes på det. Man skal jaggu ikke stole på alt man leser. Det værste er at jeg ikke har hørt noe poliiet om at hun har blitt straffeforfulgt for dette.
Mye sjuke kvinnfolk der ute. Din historie er bare en av dem. Vært borti noe av det samme selv, men da ei som satte ut rykter i vennegjengen. Ikke morro.

Store konsekvenser av slikt om det går skikkelig ille.
Det der er det verste jeg vet, og utrolig trist. Sånne jævla møkkakjerringer fortjener å bli spylt ned i dass. Jeg hadde prøvd å gjøre livet hennes ganske jævlig, uten å gjøre noe kriminelt. Eventuelt kan du jo anmelde henne for voldtekt tilbake?
Du MÅ anmelde henne for falsk anmeldelse. Da vil det bli en sak og hun får seg en lærepenge (forhåpentligvis) Å missbruke rettsystemet og sverte andre på den måten bør man ikke se lett på. Anmeld!
Sist endret av pidget; 1. september 2011 kl. 19:03. Grunn: gramatiske grufullheter
Falsk anmeldelse er ganske alvorlig ja. Jeg ville nok tatt en tur på lensmannskontoret igjen å hvertfall fått en forklaring. Denne hendelsen kommer garantert folk rundt deg til å bli kjent med. Har man først fått stempelet som voldtekts forbryter, så går livet ditt til helvete rimelig kjapt
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Fyfaen så råttent gjort.
Sitat av pidget Vis innlegg
Du MÅ anmelde hun for falsk anmeldelse. Da vil det bli en sak og hun får seg en lærepenge (forhåpentligvis) Å missbruke rettsystemet og sverte andre på den måten bør man ikke se lett på. Anmeld!
Vis hele sitatet...
Politimannen sa det ikke var noe vits å anmelde da det nok bare ble henlagt og at slikt bare kan provosere slike "gale" mennesker enda mer såde kan lage enda mer trøbbel for deg. Hun er jo tydelig rimelig ustabil. Spurte politimannen om jeg burde kontakte henne for å snakke litt vett til henne, men han anbefalte å ikke gjøre noe med slike folk.
Jeg er helt enig med de andre her at du burde anmelde henne for falsk anmeldelse. Å bli anmeldt for voldtekt kan være ganske ødeleggende person, selv om saken blir henlagt, for kommer det først ut at du har blitt anmeldt for dette, så vil folk fortsatt gå rundt og tenke, "men tenk om han gjorde det, og bare slapp unna?".

Råder deg å ta turen til politistasjonen som hun leverte inn anmeldelsen hos, og få råd fra dem angående hva du kan gjøre.
Sitat av candocean Vis innlegg
Politimannen sa det ikke var noe vits å anmelde da det nok bare ble henlagt og at slikt bare kan provosere slike "gale" mennesker enda mer såde kan lage enda mer trøbbel for deg. Hun er jo tydelig rimelig ustabil. Spurte politimannen om jeg burde kontakte henne for å snakke litt vett til henne, men han anbefalte å ikke gjøre noe med slike folk.
Vis hele sitatet...
Hva han politimannen "mener" spiller ingen rolle. Hva som er "vits i" eller ikke skal han vel også bare drite i. En anmeldelse vil jo uansett bli loggført vil det ikke?
Kanskje det da er litt greit at politiet vet at hun er i stand til dette, og kan gjøre noe med det skulle hun finne på å gjøre det samme en gang til.
Sitat av Hansiman Vis innlegg
Jeg er helt enig med de andre her at du burde anmelde henne for falsk anmeldelse. Å bli anmeldt for voldtekt kan være ganske ødeleggende person, selv om saken blir henlagt, for kommer det først ut at du har blitt anmeldt for dette, så vil folk fortsatt gå rundt og tenke, "men tenk om han gjorde det, og bare slapp unna?".

Råder deg å ta turen til politistasjonen som hun leverte inn anmeldelsen hos, og få råd fra dem angående hva du kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte om dette. Fikk vite at helleggelsesgrunnen intet straffbart forhold var en renvaskelse og bare ble benyttet når alle bevis med særlig tyngde talte imot at noe galt har skjedd. Han bad meg slå meg til ro med det.
Hjelpe meg, drit nå i hva politiet anbefaler.. De vil vell unngå papir arbeidet. De var jo raske med å ringe deg når du ble anmeldt?

Hvorfor bryr deg seg ikke andre veien (at du anmelder henne)?
Hva skjer neste gang hun har sex med noen tilfeldige på fest som velger å ignorere henne dagen derpå?
Du burde anmelde henne. Dette med å anmelde for voldtekt på grunn av at man angrer seg på sex på fylla eller er sur på noen er noe det må slås hardt ned på.
Kan du uomtvistelig bevise at du ikke voldtok henne?

Etter all sannsynlighet, nei.. siden dere strengt tatt var alene på rommet. Uten dette ville det være vanskelig å få henne dømt for falsk forklaring. Siden man vil generelt at folk som kommer med saker til politiet ikke skal løpen noen risiko, er det strenge krav til bevisbyrde for å få folk dømt for falsk forklaring. Det suger, men det er bedre enn alternativet.

Politiet har nok helt rett i at dette er et vepsebol du overhodet ikke har lyst til å stikke hånda inn i. Du har veldig lite å vinne.


Føler med deg forøvrig, har vært utsatt for falsk anklage selv. Vær noen jævlige dager inntil jeg ble trodd.
Sist endret av DumDiDum; 1. september 2011 kl. 20:01.
Ikke ta råd fra en politimann, anmeld!
løse kvinnfolk som ikke får vilja si skal du styre laaangt unna. For ett forferdelig menneske :0
Bra at du ble trodd av politiet.
Sitat av twixtor Vis innlegg
løse kvinnfolk som ikke får vilja si skal du styre laaangt unna. For ett forferdelig menneske :0
Bra at du ble trodd av politiet.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror det er lurt selv om jeg har mest lyst å ta kontakt og få henne til å innrømme at hun gjorde noe galt.
Dette gjør meg flau over å være jente... Ikke kontakt henne, det vil bare gjøre det hele mye verre enn det trenger å være .
Det kan hvertfall være en god ide å spre ordet til gutta rundt der du bor så ingen andre havner i samme fella.
Hvis du ønsker å anmelde, gjør deg selv en tjeneste og spør en advokat først. Mange tilbyr 30 gratis minutter der de kan fortelle deg om det er verd det. http://www.google.no/search?q=gratis+advokat
Anmeld saken, selv om det ender i henleggelse! Det er viktig å gjøre det du kan, og ikke bare se på at folk gjør sitt for å ødelegge livet ditt.
Haters gonna hate.
exen min var slik(hu anmeldte ikke da)
rota med alle på fest (mens jeg var sammen med hu) var sammen med en annen(samtidig som meg). 1 uke etter jeg slo opp lå hun med en kompis av meg(hun hadde kjæreste da også)
nekter at hu var utro osv.
nå er hu dritt sur på meg pga et bilde HUN la ut på facebook som jeg brukte som profilbilde.
egentlig jeg som burde blitt sur på hun men

on topic: som alle andre sier, anmeld hu! nekter og tro at det ikke er godt for noe. da får hun også en anmeldelse

btw, er det noen som tror på det hviss en gutt blir voldtatt av ei jente?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Kan du uomtvistelig bevise at du ikke voldtok henne?

Etter all sannsynlighet, nei.. siden dere strengt tatt var alene på rommet. Uten dette ville det være vanskelig å få henne dømt for falsk forklaring. Siden man vil generelt at folk som kommer med saker til politiet ikke skal løpen noen risiko, er det strenge krav til bevisbyrde for å få folk dømt for falsk forklaring. Det suger, men det er bedre enn alternativet.

Politiet har nok helt rett i at dette er et vepsebol du overhodet ikke har lyst til å stikke hånda inn i. Du har veldig lite å vinne.


Føler med deg forøvrig, har vært utsatt for falsk anklage selv. Vær noen jævlige dager inntil jeg ble trodd.
Vis hele sitatet...
Men at han har en haug med frier mld på mobilen som hu har sendt dagen derpå sier jo litt
Sist endret av skukketrure; 1. september 2011 kl. 21:16.
Sitat av haakon466 Vis innlegg

btw, er det noen som tror på det hviss en gutt blir voldtatt av ei jente?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, men ble voldtatt av dama mi en gang!
Var koselig det
Sist endret av ghettokid; 1. september 2011 kl. 21:29.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Jeg vet ikke, men ble voldtatt av dama mi en gang!
Var koselig det
Vis hele sitatet...
men tviler på at hviss du hadde anmeldt det at det hadde blitt noe sak av det da xD

altid koslig når det er dama
Kom nettopp over en lik sak i Haugesund Avis, http://www.h-avis.no/nyheter/anmeldt...tekt-1.6459448
Hun fikk 6 måneder betinget fengsel :P
Sitat av haakon466 Vis innlegg
men tviler på at hviss du hadde anmeldt det at det hadde blitt noe sak av det da xD

altid koslig når det er dama
Vis hele sitatet...
Ser ikke hva hun gjorde galt jeg
Hvis politiet har henlagt saken pga intet staffbart forhold, så er det en ganske sterk indikasjon på at de anser dette for ikke være en voldtekt - dvs. en falsk anmeldelse. Hadde de henlagt pga. bevisets stiling, så ville det betydd at de anså det som at en mulig straffbar handling var begått, men at den ikke kunne bevises. Dvs. i så måte er henleggelsen positiv for deg.

Jeg er enig med flere andre her. Anmeld henne for falsk anmeldelse (falsk forklaring). Det har hun åpenbart fortjent.
selv om det er ekstremt drøyt.... 4chan og gå inn på /b/ men dette bør være siste utvei om du skal "ta" hun. anbefaler at du anmelder, for om de får nokk anmeldelser på hun så kan de kansje ta hun til slutt. er litt kjipt om flere blir anmeldt for "voldtekt" Det er noen mennesker vi ikke trenger her i verden, og dessverre viser de seg litt for mye.
Er jeg den eneste som tenker "jævla kvinnfolk" om sånne ting?? Flere eller? Håper ikke det hørtes alftor mannsjåvinistisk ut - men sånn er det bare noen ganger, fittekjærringer tenker jeg! :/
Lever inn en anmeldelse på henne.
Voldtektssaker er prioriterte saker, men det innebærer også at politiet slår ned på falske voldtektsanmeldelser. De krever ressurser som kunne etterforsket reelle saker og de bidrar til at reelle ofre havner i en situasjon hvor det stilles spørsmål ved saken.

Dette har jo faktisk vært en belastning for ditt vedkommende, og det er mange der ute som ikke sidestiller henleggelse med frifinnelse.
Sist endret av doseren; 2. september 2011 kl. 12:28.
Sitat av doseren Vis innlegg
Lever inn en anmeldelse på henne.
Voldtektssaker er prioriterte saker, men det innebærer også at politiet slår ned på falske voldtektsanmeldelser. De krever ressurser som kunne etterforsket reelle saker og de bidrar til at reelle ofre havner i en situasjon hvor det stilles spørsmål ved saken.

Dette har jo faktisk vært en belastning for ditt vedkommende, og det er mange der ute som ikke sidestiller henleggelse med frifinnelse.
Vis hele sitatet...
Men det finnes vel ingen bedre frifinnelse enn dette i det norske rettssystem??
Ting som går til retten innebærer jo at politiet mener det er en sannsynlighet for at du er skyldig. Så lene det henlegges før det så er det jo fordi ikke politiet ser det som sannsynlig. Så henleggelse står egentlig sterkere enn en frifinnelse i retten. Spesielt når den er henlagt som intet straffbart forhold.
Sitat av candocean Vis innlegg
Men det finnes vel ingen bedre frifinnelse enn dette i det norske rettssystem??
Ting som går til retten innebærer jo at politiet mener det er en sannsynlighet for at du er skyldig. Så lene det henlegges før det så er det jo fordi ikke politiet ser det som sannsynlig. Så henleggelse står egentlig sterkere enn en frifinnelse i retten. Spesielt når den er henlagt som intet straffbart forhold.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig, men det er forskjell på rettsystemets og Ola Dunks oppfatning av en henleggelse. For den jevne mannen på gata oppfattes ofte henleggelse som at politiet ikke hadde ressurser eller klarte å oppklare saken, mens en frikjennelse er en dom på at gjerningsmannen var uskyldig.
Derfor er også strafferammene for en falsk anmeldelse såpass høye, det går ut over både samfunnets ressurser og den anmeldtes anseelse.
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Haters gonna hate.
Vis hele sitatet...
potatoes gonna potate.
Har erfaring med hekser selv og det eneste som funker er total ignorering og null kontakt. Det er ikke flaut og springe hvis du møter på ei crazy dame. Run Forrest!
Sitat av twixtor Vis innlegg
potatoes gonna potate.
Vis hele sitatet...
Var det et forsøk på å være morsom? Haha, vet du hva? Jeg lo ikke.
Jeg er i stor grad enig i det doseren sier og mener du bør anmelde henne for falsk anmeldelse etter strl. § 168.

Når det er sagt, er voldtektsanklagen mot deg henlagt som "intet straffbart forhold". Det er sant som candocean sier at dette er så nært du kommer en full frifinnelse. Om så din sak mot henne blir henlagt, kan den ikke uten videre henlegges som "intet straffbart forhold", men snarere på "bevisets stilling". Dette er en mye verre henleggelse, og kan i beste fall hindre andre stakkars karer for å bli anmeldt av denne kvinnen senere.

Anmeld henne. Om ikke for din egen del, så gjør det for stakkaren som kommer etter deg.

Kvinne dømt for falsk anmeldelse
Sist endret av juster; 4. september 2011 kl. 17:23.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Men at han har en haug med frier mld på mobilen som hu har sendt dagen derpå sier jo litt
Vis hele sitatet...
Dette er kun speskulasjoner fra din side. TS nevner vel aldri hva hun skrev i meldingene hun sendte han og de kan være så banale som "Hvordan har du det i dag", "Vil du treffe meg igjen" osv. Hvis hun derimot skrev at han var digg i senga er han selvfølgelig helt safe.

On topic: Anmeld henne. Det er for dumt at hun skal slippe unna med dette.
Sist endret av pappagutt; 4. september 2011 kl. 17:56.
Uff, må være en forferdelig opplevelse!! Kan ødelegge noe fryktelig for deg om det kommer ut, for sladderen og mistanken fra andre folk vil antagelig ikke bare forsvinne selv om det er et psyco kvinnfolk som har anmeldt deg Hun har jo helt klart psykiske problemer, når hun faktisk har gått til det skrittet og ANMELDT deg - ikke bare f.eks spredt rykter om at du voldtok henne.

Ikke sikker på hvordan best gripe denne situasjonen ann, men ville nok anmeldt henne for falsk anmeldelse. Da ville hun kanskje bli nødt til å innse at det var et feilgrep, eller at hun avslører seg som løgner. Det er straffbart og om ikke annet vil hun kanskje få nødvendig hjelp fra psykolog?