Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4327
Har bare røyket litt før, med vannpipe, joint og bong. Tenkt å begynne litt igjen, men lurer på hva som er den beste måten å røyke på? Dvs den som er minst helseskadelig. Er ikke så fan av å røyke joints f.eks og få i meg tobakk. Trenger litt tips på hva som gir best virkning og er minst skadelig for helsa.

Takker
Sist endret av Kiwiflip; 27. januar 2012 kl. 12:21.
Spis det. Du finner masse info om du bruker søkefunksjonen.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Spis det som TheGloryHole sier, eller... hvis du VIL røyke det så er rent i bong/vaporizer (kan mekkes av lyspære) sikkert best (med tanke på at du ikke vil ha tobakk)
Del opp hasjen i bitte små biter. Hell det i smelta smør, så lar du det stå på rundt 50 grader et par timer. Ikke la det koke. Så er det opp til deg hvordan du skal få det i deg, du kan drikke smøret, helle det i kakao eller lignende
btw: hvis det er bra hasj, ikke ta mer enn 0,3. Virkningen kommer ikke før etter ca en time, så ikke spis mer selvom du ikke blir stein med en gang.
Sist endret av bloodshotEyes; 27. januar 2012 kl. 12:27.
Beste for helsa er nok å spise det.
Skal du røyke det annbefaler jeg deg å røyke i glass.
Da røyker du det reit og svær lite blir sløst bort.
Takker for raske svar!

Har tenkt å prøve å bake med det, men syns det er chill å ta trekk også.

Kan noen gi litt mer info om hvordan man røyker i glass/bong/vaporizer? Hva jeg trenger osv? Mest keen på å stikke innom en butikk i Oslo idag fremfor å bestille over nett.
Tror vapo og spising blir de to beste alternativene. Jeg blie skikkelig sår i halsen av å røyke rent i glass o.l.
Det er en butikk i Oslo som heter Shangri La, den ligger i Fred Olsens gate, godt synlig fra utenfor Jerbanetorget.
Der selger de piper og bonger og alt du kunne trenge. De stenger klokken 17-ish.

Hvis du kjøper en bong burde du kjøpe en ny og bedre skål enn den som følger med, så må du kjøpe gittere til å ha i skålen.
Vært der noen ganger ja

Ikke så lett for meg å kjøpe "ny og bedre skål" når jeg er noob på det her. Får jeg kjøpt alt jeg trenger på Shangri La? Bare spørre i disken der?
Ja, det er bare å spørre dem, de er veldig hjelpsomme.
Under disken har de en del kasser med skåler, bare spør om å få se på en av boksene. Kjøp en av de som ser grå ut, de holder en stund selv om de ikke ser sexy ut.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Premietråd for å dra opp igjen min klassiske tråd for lyspærevaporizer med illustrasjon! http://freak.no/forum/showthread.php?t=22191
Høres litt sketchy ut å røyke fra ei lyspære uten å ha renset den skikkelig osv :P får jeg kjøpt et lignende opplegg på Shangri La? SPør jeg bare etter vaporizer?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Lyspæra blir aldri en ekte vaporizer, den er fattigmannsalternativet. Det er imidlertid ikke noe problem med pæra så lenge du kjøper en blank pære. Angående det jeg skrev den gang om at pæra er luktfri, så stemmer ikke det trist nok. Skal du ha ekte vaporizer så må du regne med å bruke en del cash. Spør etter vaporizer på butikken ja.
Glemte å nevne at det er et kriterie at det ikke blir mye lukt :P bor i studentleilighet... hvordan vil det funke med opplegg som lyspæra da? Tenkte kjøpe noe lignende på shangri la som er egnet for det. Hørt du kan kjøpe en bowl som ikke er så dyrt. Vil bruke maks noen få hundrelapper.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Vel, pæra er ikke luktfri, men det blir betraktelig mindre lukt enn ved bruk av bong eller joint. Særlig hvis det er brunt du skal røyke, grønt lukter uansett.
Men er det kun tobakken du er bekymret for, eller det å trekke ned plantematerie i lungene?
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Takker for raske svar!

Har tenkt å prøve å bake med det, men syns det er chill å ta trekk også.

Kan noen gi litt mer info om hvordan man røyker i glass/bong/vaporizer? Hva jeg trenger osv? Mest keen på å stikke innom en butikk i Oslo idag fremfor å bestille over nett.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=OeFEc...eature=related

Her er et eksempel på å røyke i glass.
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Men er det kun tobakken du er bekymret for, eller det å trekke ned plantematerie i lungene?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor skadelig sistnevnte er. Vet hvertfall at jeg vil unngå tobakken. Bare røyke på best mulig måte for helsa. Hehe
Nei altså, generelt skal man liksom ikke han noe særlig annet enn luft i lungene, men skadeomfanget av vesentlig lite når man kun røyker weed. Litt verre med hasj som gjerne er blandet ut med ymse. Du kan blande med knaster istedenfor tobakk, men dette vil ikke hjelpe på å skape mindre lukt, kanskje tvert imot. En vaporizer er kanskje veien å gå for deg, vil ikke anbefale å lage selv med lyspære. Den funker ikke kjempebra, ser ekstremt slum ut og du bruker den opp rimelig fort.
Er ikke vaporizer så nært som man kommer harmløst? Det er jo masse karbohydrater i kake, som noen nok vil si er fyfy
Sist endret av random42099; 27. januar 2012 kl. 16:27.
Var på Shangri La. Var ikke mulig å få hjelp der, køer inn til kassene og da jeg fikk tak i en fyr forsvant han bare. Sykt overprisa butikk! Fant en vaporizer men gidder ikke gi 900. Røyker heller med tobakk en gang iblant da.
Skal bestille over nett, noen som har noen sider å anbefale? Skal ha vekt også
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Var på Shangri La. Var ikke mulig å få hjelp der, køer inn til kassene og da jeg fikk tak i en fyr forsvant han bare. Sykt overprisa butikk! Fant en vaporizer men gidder ikke gi 900. Røyker heller med tobakk en gang iblant da.
Skal bestille over nett, noen som har noen sider å anbefale? Skal ha vekt også
Vis hele sitatet...

everyonedoesit.com
Vaporizer er det beste uansett hva, det er ingenting skade pga det er bare damp
Hvor kan jeg lese mer om dette? Kilder?
Kilder finner du ved å skrive for eksempel "Vaporizer health" i google, jeg fant http://marijuanavaporizer.com/vaporizer-benefits.html

Om du synes 900 kroner er for dyrt er det dog kanskje lurt å tenke seg om to ganger, for selv om du sparer inn en vaporizer relativt fort pga effektivitet, så er det også ganske dyrt. Mer enn 900.
Sist endret av ulldott; 28. januar 2012 kl. 02:46.
Høres nok ut som at vaporizer blir veien å gå for meg. Har noen tips hvor jeg bør kjøpe?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kjøp en skikkelig vaporizer om du har råd, og røyker nok til at du trenger noe high-tech tviler på at disse funker noe bra med hasj, men om du røyker mye pot ville jeg gått denne veien
edit: du kan kjøpe i din lokale headshop, overpriset som faen, eller på nett or risikere toll, moms og masse annen faenskap everyonedoesit.com har EKSTREMT stort utvalg og du finner sikkert noe du liker der
Sist endret av drittsekken; 29. januar 2012 kl. 17:22.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Del opp hasjen i bitte små biter. Hell det i smelta smør, så lar du det stå på rundt 50 grader et par timer. Ikke la det koke. Så er det opp til deg hvordan du skal få det i deg, du kan drikke smøret, helle det i kakao eller lignende
btw: hvis det er bra hasj, ikke ta mer enn 0,3. Virkningen kommer ikke før etter ca en time, så ikke spis mer selvom du ikke blir stein med en gang.
Vis hele sitatet...
Bruk fløte i stedet for smør om du skal lage kakao, just saying.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
kjøp en skikkelig vaporizer om du har råd, og røyker nok til at du trenger noe high-tech tviler på at disse funker noe bra med hasj, men om du røyker mye pot ville jeg gått denne veien
edit: du kan kjøpe i din lokale headshop, overpriset som faen, eller på nett or risikere toll, moms og masse annen faenskap everyonedoesit.com har EKSTREMT stort utvalg og du finner sikkert noe du liker der
Vis hele sitatet...
Hvorfor er de ikke like bra til hasj? Blir nok mest hasj...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Hvorfor er de ikke like bra til hasj? Blir nok mest hasj...
Vis hele sitatet...
det er mye dritt i hasj, og du må knuse det mye stress for så lite..
Det beste for kroppen ville være å unngå å trekke røyk ned i lungene. Men da får du jo også mindre effekt :P
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Rasta Vis innlegg
Det beste for kroppen ville være å unngå å trekke røyk ned i lungene. Men da får du jo også mindre effekt :P
Vis hele sitatet...
kilder? man kan få VELDIG heavy effekt av å spise og..
Sitat av drittsekken Vis innlegg
kilder? man kan få VELDIG heavy effekt av å spise og..
Vis hele sitatet...
Det kan selvfølgelig variere fra person til person. Men vanligvis er det sånn at man trenger mindre mengder for å få effekt når man røyker en når man spiser det. Effekten kommer også ofte fortere når man røyker.

Har ingen kilder på dette men snakker fra mine erfaringer og erfaringene fra alle jeg kjenner som bruker Cannabis.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Rasta Vis innlegg
Det kan selvfølgelig variere fra person til person. Men vanligvis er det sånn at man trenger mindre mengder for å få effekt når man røyker en når man spiser det. Effekten kommer også ofte fortere når man røyker.

Har ingen kilder på dette men snakker fra mine erfaringer og erfaringene fra alle jeg kjenner som bruker Cannabis.
Vis hele sitatet...
det er som du sier varierende, derfor kan jeg også begrunne med at JEG ihvertfall blir skevere på ett halvt gram pot oralt lengre enn trekk på bongen. men dette varierer, og uansett så er ikke røyking sunnt uansett hva det er snakk om holder knappen på vaporizer