Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2664
Heisann,

Jeg har sittet den siste tiden å lest litt om DMT (mer spesifikt Changa), og er meget interessert i å prøve det ut. Tidligere har jeg prøvd ut Salvia, MDMA, og selvfølgelig marijuana. På Salvia hadde jeg en ganske kraftig spirituell opplevelse, men er usikker på om det kan sammenlignes med effektene av DMT.
Jeg har effektivt brukt søkefunksjonen, men det er fortsatt noen spørsmål jeg har gjenstående.

1. Ut ifra hva jeg har lest, virker det ikke som noen har hatt "badtrips" på DMT, dette er jo selvfølgelig mulig, men er det mindre risk for det?

2. Det virker som DMT er særegent innen sin kategori, men er det fortsatt noen stoffer det nærmest kan sammenlignes med?

3. Det jeg er ute etter å oppnå med DMT er en direkte "ut i drømmeverdenen" -opplevelse, omtrent hvilken dosering trengs for en kraftig bygd person på 1.87 med god helse og syke?

4. Ville det resultert i en mer ekstrem opplevelse om jeg tar en joint på opp- og nedturen?

Jeg beklager så meget hvis det tråder i søkefunksjonen jeg har oversett, med svar på spørsmålene!
Takk for svar på forhånd!
Som med alle psykedeliske rusmidler kan jeg anbefale deg å gjøre research selv istedenfor å spørre andre. Det er greit å spørre andre om akkurat hvor du skal gjøre research, men for at du skal gjøre deg best kjent med det lønner det seg at du gjør mesteparten av jobben selv. Jeg vil tro at du får alt du trenger av informasjon på erowid.org. Det å være helt trygg og fullstendig inneforstått med effekten av det gjeldende psykedeliske rusmiddelet, er en av forutsetningene for å gjøre det til en konstruktiv opplevelse. Jeg sier ikke positiv, men konstruktiv. Du sier at du har søkt endel, og det er positivt. Men basert på de spørsmålene du stiller, kan jeg ikke si at du engang har lest deg opp til gjennomsnittelig forståelse. Å bare søke på freakforum kan være uheldig, det er mye subjektivitet inne i svarene. Helvete, jeg har jo ikke engang prøvd DMT!

Med dette sagt; DMT er ganske enestående i effekten den har. Når du røyka salvia merket du kanskje at du mistet din egen kognitivitet? Dette gjør du ikke på DMT, men opplevelsen vil ofte være langt kraftigere uansett. Jeg anbefaler ikke at du prøver noen ulovlige rusmidler, men jeg vil nok si at DMT ikke nødvendigvis er det neste, naturlgie psykonautiske steget ditt. Så, gjør mer research og ta valget da.
Jeg mener selv at det mest beroligende ville vært å spørre andre slik at man fant svarene bedre tilrettelagt for deg selv og dine spørsmål, samt ta en liten titt på andres erfaringer.

Ser på det som positivt at folk tar seg tid til å stille spørsmål for å stille best mulig forberedt.
Jeg ser hvor du kommer fra, jeg tenker mest på 'faren' ved at svarene er best tilrettelagt den som svarer. Slik har i hvert fall jeg opplevd det flere ganger. Det som er utelukkende positivt her er jo at trådstarter er opptatt av å gjøre seg opp en kunnskapsbasis først, det er det ingenting å si på!
Jeg vil anbefale å utforske litt mer med andre stoffer først, f.eks. LSD, sopp og meskalin.
Fort gjort å bli tatt på senga hvis du ikke er forberedt.
Salvia er et psykotomimetiske stoff som virker på kappa opioid reseptoren. Ifølge kilder kan det være fare for å utvikle schizofreni i større grad men dette er visst noe som ikke forekommer så ofte. Men da Salvia kan gi alt fra ukontrollerbar latter til mer intenst endrede tilstander anbefaler jeg det likevel ikke til sarte sjeler.

1) Selvfølgelig er det mulig. DMT er et veldig kraftig hallusinogent tryptamin. Det kan fort bli overveldende og intenst. Her er en som beskriver dette: http://www.drugs-forum.com/forum/sho...243#post561243

2) Ekstremt høye doser med psilocybin kan være veldig likt effektene av DMT. Det brytes ned 4-OH-DMT, som er veldig likt strukturen til DMT.

Mange beskriver både sopp, LSD og DMT som en "waking dream experience", eller Hypnagogia. En tilstand der du svever mellom drøm og virkelighet. DMT på sin side har det lille ekstra. Et slags kosmisk, drømmende preg. Du vet ikke hva som foregår og det er så hurtig og overveldene at det virkelig forbauser deg. Vi kan jo sammenligne Psilocybin i lave til medium doser med drømmer. Det er litt som å innse at du drømmer uten å ha mulighet til å kontrollere dem. LSD på sin side er mer som å ha en intens klardrøm der du kan styre "visuals" til et visst omfang.

DMT er selvfølgelig mye mer intenst enn LSD og sopp. Men det mener jeg dreier seg mye om at "onset" er såppas kraftig og rask. Som er 0-1 minutt. Det er akkurat dette som blir for mye for mange. De andre tryptaminene på sin side bygger seg mer gradvis opp til "peak". Forøvrig har jeg hørt om mennesker som har tatt ekstreme doser LSD og sopp som overstyrer hvilken som helst DMT opplevelse. Dette anbefaler jeg absolutt ikke men det blir altså beskrevet som noe du ikke engang kan forestille deg i dine villeste fantasier, og noe man rett og slett ikke kan fatte og begripe. Både DMT og sopp mangler ikke akkurat spirituelle, åndelige komponenter. Og alle kan forandre deg for alltid.

3)På Erowid står det: "Smoked DMT Dosages"

Common: 20 - 40 mg
Strong: 40 - 60 mg


4) Om du "når gjennom" tviler jeg på at du rekker det pga den raske "Onset".

Håper det var til nytte!

- Lucy
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Jeg vil anbefale å utforske litt mer med andre stoffer først, f.eks. LSD, sopp og meskalin.
Fort gjort å bli tatt på senga hvis du ikke er forberedt.
Vis hele sitatet...
Etter min mening er DMT såpass annerledes disse stoffene at de ikke nødvendigvis forbereder deg til DMT-opplevelsen.

Ting jeg heller ville fokusert på er:
- Hvordan takler du å bli stressa?
- Er du komfortabel med ditt eget sinn?
- Hvordan takler du uvante opplevelser?

Jeg tenkte også en gang at man burde ha prøvd sopp eller andre psykedelika før man prøver DMT.
Men jeg tror i grunn like mye at DMT kan være en forberedelse til sopp/meskalin/LSD som omvendt.
Første gang du kaster deg ut i noen av disse opplevelsene er det uvant territorie, uavhengig av hvem du kaster deg ut i først.

Selv synes jeg DMT kan samenlignes med salvia intensitetsmessig. Men utover det er de veldig forskjellige.
MDMA er en helt annen klasse og teller, etter min mening, ikke som forberedelse.

En ting som kan være god forberedelse er å takle høye(!) doser med marihuana. Sett deg ned en kveld du er alene og uforstyrret, og fyr opp så mye du klarer (uten å bli dårlig selvfølgelig). Sitt så og mediter for deg selv, helst uten musikk og lys.
Dette er også god trening for å kunne takle andre psykedelika.

DMT er såpass mye sterkere saker enn det cannabis er, at jeg ikke tror du vil merke at du har røyket cannabis.
Dessuten har du ikke tid til å røyke noe "under oppturen". Når oppturen har begynt er det allerede for sent å gjøre noe annet.
Det er mange som bruker et lite lag med grønt over og under DMT hvis de røyker i bong eller pipe, men dette er mest for at DMT ikke skal få flammer direkte på seg. Da bryter du ned DMTen istedenfor å gjøre den til damp du kan puste inn.

Hvis du bestemmer deg for å gjøre dette anbefaler jeg følgende:
- Les mer! Både her og på erowid (les både good- og bad-trips, begge deler finnes på DMT også)
- Anbefaler boka "The Psychedelic Experience" av Timothy Leary. Selvom denne metoden han beskriver i boka er mer annvendelig på lengre opplevelser (f.eks. LSD), så er den brukbar på DMT også
- Ikke gjør det alene. Det er utrolig deilig å ha noen gode venner å snakke med etterpå. Dessuten bør du ha noen til å hjelpe deg med bong/pipe/vaporizer etter at du har tatt trekkene dine.
- Gjør det i et stressfritt miljø
- Anbefaler å ha mulighet til å legge seg ned
- Hvis du har tilgang på en vaporizer, bruk denne istedenfor pipe/bong/joint.
- Behandle dette stoffet med respekt! Dette gjelder alle rusmidler, men det bør nevnes uansett!
- Søk på youtube etter Terence Mckenna + DMT så finner du noen ganske bra beskrivelser av hans opplevelser.
Sitat av harald25 Vis innlegg
Etter min mening er DMT såpass annerledes disse stoffene at de ikke nødvendigvis forbereder deg til DMT-opplevelsen.

Ting jeg heller ville fokusert på er:
- Hvordan takler du å bli stressa?
- Er du komfortabel med ditt eget sinn?
- Hvordan takler du uvante opplevelser?

Jeg tenkte også en gang at man burde ha prøvd sopp eller andre psykedelika før man prøver DMT.
Men jeg tror i grunn like mye at DMT kan være en forberedelse til sopp/meskalin/LSD som omvendt.
Første gang du kaster deg ut i noen av disse opplevelsene er det uvant territorie, uavhengig av hvem du kaster deg ut i først.

Selv synes jeg DMT kan samenlignes med salvia intensitetsmessig. Men utover det er de veldig forskjellige.
MDMA er en helt annen klasse og teller, etter min mening, ikke som forberedelse.

En ting som kan være god forberedelse er å takle høye(!) doser med marihuana. Sett deg ned en kveld du er alene og uforstyrret, og fyr opp så mye du klarer (uten å bli dårlig selvfølgelig). Sitt så og mediter for deg selv, helst uten musikk og lys.
Dette er også god trening for å kunne takle andre psykedelika.

DMT er såpass mye sterkere saker enn det cannabis er, at jeg ikke tror du vil merke at du har røyket cannabis.
Dessuten har du ikke tid til å røyke noe "under oppturen". Når oppturen har begynt er det allerede for sent å gjøre noe annet.
Det er mange som bruker et lite lag med grønt over og under DMT hvis de røyker i bong eller pipe, men dette er mest for at DMT ikke skal få flammer direkte på seg. Da bryter du ned DMTen istedenfor å gjøre den til damp du kan puste inn.

Hvis du bestemmer deg for å gjøre dette anbefaler jeg følgende:
- Les mer! Både her og på erowid (les både good- og bad-trips, begge deler finnes på DMT også)
- Anbefaler boka "The Psychedelic Experience" av Timothy Leary. Selvom denne metoden han beskriver i boka er mer annvendelig på lengre opplevelser (f.eks. LSD), så er den brukbar på DMT også
- Ikke gjør det alene. Det er utrolig deilig å ha noen gode venner å snakke med etterpå. Dessuten bør du ha noen til å hjelpe deg med bong/pipe/vaporizer etter at du har tatt trekkene dine.
- Gjør det i et stressfritt miljø
- Anbefaler å ha mulighet til å legge seg ned
- Hvis du har tilgang på en vaporizer, bruk denne istedenfor pipe/bong/joint.
- Behandle dette stoffet med respekt! Dette gjelder alle rusmidler, men det bør nevnes uansett!
- Søk på youtube etter Terence Mckenna + DMT så finner du noen ganske bra beskrivelser av hans opplevelser.
Vis hele sitatet...
Anbefaler IKKE å røyke cannabis før du røyker DMT. Jeg har for all del gjort det og hatt fine opplevelser, men det er for meg mye mer forvirrende og jeg synes det er ubehagelig å komme tilbake til virkeligheten å være fjern fremfor den fantastiske følelsen av å våkne etter 10-15min å føle seg helt edru og fantastisk.

Her er det mye forskjellig personlig preferanse og det kan være greit å prøve med litt cannabis, men jeg ville ikke anbefalt det første gangen.

Ellers var det mange fine tips i posten over
Sitat av skytouch Vis innlegg
Anbefaler IKKE å røyke cannabis før du røyker DMT. Jeg har for all del gjort det og hatt fine opplevelser, men det er for meg mye mer forvirrende og jeg synes det er ubehagelig å komme tilbake til virkeligheten å være fjern fremfor den fantastiske følelsen av å våkne etter 10-15min å føle seg helt edru og fantastisk.

Her er det mye forskjellig personlig preferanse og det kan være greit å prøve med litt cannabis, men jeg ville ikke anbefalt det første gangen.

Ellers var det mange fine tips i posten over
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke rett før DMT.
Jeg mente dagen før f.eks. som en forberedelse til å takle en radikalt annerledes bevisshet.
Trådstarter
Takker for mange gode svar. Tenker jeg skal fortsette å lese meg godt opp på det, og kanskje ta en tur på LSD før jeg prøver DMT .. Vi får se.
Sitat av harald25 Vis innlegg
Jeg mente ikke rett før DMT.
Jeg mente dagen før f.eks. som en forberedelse til å takle en radikalt annerledes bevisshet.
Vis hele sitatet...
Ah, ok beklager. Har gode erfaringer med å røyke cannabis dagen før en DMT tur for å forberede seg på opplevelsen ja