Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3879
Vi har røyket salvia en del nå, og vi har bare ett hit igjen i pose, så vi tenkte på å blande det ut med weed i en joint og røyke det.
Da får vi ca 1/3 av en hit hver, med 10x salvia og meget bra weed.
Noen som vet hva som kan skje?

Vi har vanligvis røyket salvia og så weed etter trippen, men ikke samtidig.
Forlenget og forsterket(?) effekt.
Sitat av Fossen Vis innlegg
Forlenget og forsterket(?) effekt.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd det selv, og dette var hva som skjedde?
Nei, har selv ikke prøvd å blande salvia med weed, dog det er det jeg har fått for meg etter å ha lest ymse rapporter på erowid.
Sist endret av Fossen; 1. desember 2011 kl. 09:30.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Leker ikke med det, vi er klare over hva det gjør og hvordan det fungerer.
Som sagt har vi tatt salvia flere ganger før.
Vis hele sitatet...
Hadde du vist hva dere drev på med så hadde dere ikke spurt, eller i det heletatt spurt om Og rulle det siden det ikke brenner på høy nokk temperatur for og få en trip, jeg har røyket mye salvia 40x men bare fått effekt 2 ganger, disse to gangene så har jeg røyket bortimot 2g (ikke på en gang) men jeg fikk ikke effekt mange ganger på bong, og bortimot ingen på joint, enten så har du aldrig fått en trip på salvia , ellers så har du null peiling på dritten
Sitat av faceplants Vis innlegg
Hadde du vist hva dere drev på med så hadde dere ikke spurt, eller i det heletatt spurt om Og rulle det siden det ikke brenner på høy nokk temperatur for og få en trip, jeg har røyket mye salvia 40x men bare fått effekt 2 ganger, disse to gangene så har jeg røyket bortimot 2g (ikke på en gang) men jeg fikk ikke effekt mange ganger på bong, og bortimot ingen på joint, enten så har du aldrig fått en trip på salvia , ellers så har du null peiling på dritten
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke har helt feil, så gir salvia en svak buzz om man røyker i joint, eller i små mengder.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av faceplants Vis innlegg
Hadde du vist hva dere drev på med så hadde dere ikke spurt, eller i det heletatt spurt om Og rulle det siden det ikke brenner på høy nokk temperatur for og få en trip, jeg har røyket mye salvia 40x men bare fått effekt 2 ganger, disse to gangene så har jeg røyket bortimot 2g (ikke på en gang) men jeg fikk ikke effekt mange ganger på bong, og bortimot ingen på joint, enten så har du aldrig fått en trip på salvia , ellers så har du null peiling på dritten
Vis hele sitatet...
Hva er galt med deg da?
Jeg kan jo se at du ikke kan noe om salvia, hvis du ikke klarer å brenne det. Vi kjøpte inn stormligther for å få nok varme til det.

Alt vi spurte om var om noen viste hvaslags effekt man ville få, vi vet jo selv at det ikke ville vært farlig eller noe.
Orker ikke å ha prepubertale 13 åringer i threaden min når jeg spør et seriøst spørsmål.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hva er galt med deg da?
Jeg kan jo se at du ikke kan noe om salvia, hvis du ikke klarer å brenne det. Vi kjøpte inn stormligther for å få nok varme til det.

Alt vi spurte om var om noen viste hvaslags effekt man ville få, vi vet jo selv at det ikke ville vært farlig eller noe.
Orker ikke å ha prepubertale 13 åringer i threaden min når jeg spør et seriøst spørsmål.
Vis hele sitatet...
Så du mener at du skal sitte og brenne salvia jointen konstant eller? Nei fuglane heller, røyk det i bong, bland det med noe andre herbs som brenner god., under en salvia trip er du verken tilstand til og røyke noe grønt eller i det heletatt noe som helst, for faen du ligger på gulvet eller veggen under salvia trippen, du har ikke tid til og gjøre noe som helst utenom trippen
Sist endret av faceplants; 1. desember 2011 kl. 10:49.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av faceplants Vis innlegg
Så du mener at du skal sitte og brenne salvia jointen konstant eller? Nei fuglane heller, røyk det i bong, bland det med noe andre herbs som brenner god., under en salvia trip er du verken tilstand til og røyke noe grønt eller i det heletatt noe som helst, for faen du ligger på gulvet eller veggen under salvia trippen, du har ikke tid til og gjøre noe som helst utenom trippen
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet?
Vi har røyket salvia mange ganger, jeg har trippet hver eneste gang, jeg vet hvordan det er, jeg vet hva som skjer, jeg vet hvor lite kontroll man har, og jeg vet hvordan det er å røyke weed etter å ha røyket salvia.
Sitat av faceplants Vis innlegg
Så hva i helvetet er meningen med denne tråden da? Svarer jo faen meg på dine egne spørsmål
Vis hele sitatet...
Noen har stått opp på feil bein i dag.

Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, bortsett fra moralpreken, så kan du forsåvidt holde meningene dine for deg selv.
Sitat av faceplants Vis innlegg
Så hva i helvetet er meningen med denne tråden da? Svarer jo faen meg på dine egne spørsmål
Vis hele sitatet...
Tanken er å blande og røyke det samtidig, men han vil vite hva effekten er.
Spørsmålet går ikke på salvia, så weed, som perperperper har prøvd før, men å røyke det sammen, noe han ikke har prøvd før (går jeg utifra).
Sist endret av Fossen; 1. desember 2011 kl. 11:15.
Siden det ikke fungerer så bra i joint, hvordan skal man da gjøre det i bong? Putter man salviaen på toppen, så det kommer i direkte kontakt med flammen?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Siden det ikke fungerer så bra i joint, hvordan skal man da gjøre det i bong? Putter man salviaen på toppen, så det kommer i direkte kontakt med flammen?
Vis hele sitatet...
Tipper vi får bare ta å drysse 1/6 salvia over skålen, så fylle på litt hver gang.
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk absolutt skal komme inn i slike tråder og leke bedrevitende. La trådstarter få ta ansvar for de valgene han tar selv. Det er ingen andre det går utover enn ham selv om det skulle gå "galt".
Forøvrig må jeg nok slenge meg på dette med bong. Tror ikke dere vil få noe særlig effekt av å ha det i en joint. Men for all del. Det kan jo være at denne "buzzen" er fantastisk i kombinasjon av grønt.

Lykke til!
Har ingen erfaring med salvia i joint, men ville tro at en bedre løsning ville vært å delt salvian i 3 og tatt et bonghit hver med 1/3 av salviaen + weed.

I en joint, vil jeg anta at du blir buzzed, men langt unna en salviatur!
Da vi røyket ett blandemekk med marijuana og Salvia (25x ekstrakt), så fikk vi en behagelig og rolig rus - langt fra når man røyker Salviaen alene, med andre ord. Effekten ble ukontrollerbar fnising. Vi satt som noen småjenter og lo hele gjengen.
Sist endret av caperno; 1. desember 2011 kl. 11:58.
Hvor mye blandet dere av hver? 25x er jo ganske sterkt.
Sitat av faceplants Vis innlegg
Så du mener at du skal sitte og brenne salvia jointen konstant eller? Nei fuglane heller, røyk det i bong, bland det med noe andre herbs som brenner god., under en salvia trip er du verken tilstand til og røyke noe grønt eller i det heletatt noe som helst, for faen du ligger på gulvet eller veggen under salvia trippen, du har ikke tid til og gjøre noe som helst utenom trippen
Vis hele sitatet...
Gloa i en joint er betydelig varmere en en stormlighter er, så den der holder ikke mål.

Du vil nok få en viss effekt av salviaen om du røyker i joint. Beste måten å finne det ut på er å prøve!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fossen Vis innlegg
Hvor mye blandet dere av hver? 25x er jo ganske sterkt.
Vis hele sitatet...
Vi har et stort hit med 10x salvia igjen i posen vår, så har vi 5g grønt, men vi kommer ikke akkurat til å røyke alt det.
Vi har også 2g amster-brunt som vi kan finne på å kaste inn, så både weeden og hasjen er av beste kvalitet.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vi har et stort hit med 10x salvia igjen i posen vår, så har vi 5g grønt, men vi kommer ikke akkurat til å røyke alt det.
Vi har også 2g amster-brunt som vi kan finne på å kaste inn, så både weeden og hasjen er av beste kvalitet.
Vis hele sitatet...
Det skulle vært regelbrudd å friste andre brukere på denne måten.
Sitat av Fossen Vis innlegg
Hvor mye blandet dere av hver? 25x er jo ganske sterkt.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke huske hvor mye Salvia som var i blandingsmekket, men det var ikke mye. Når vi røyket det rent, så brukte vi kun 100mg. I alle tilfeller så brukte vi for øvrig tørrbong.
Salvia blader i jointen gir en ganske euforisk rus i noen få minutter før Cannabisen slår inn for fullt. Kan minne litt om å bli litt småbrisen/full uten alle negative bivirkninger alkoholen fører med seg. Har ikke prøvd med ekstrakt siden dette brenner så dårlig, men tørkede Salvia blader (ikke ekstrakt) brenner bra, og passer fint i en joint med god Cannabis.
Sist endret av 1up!; 1. desember 2011 kl. 14:37.
Husker ikke hvor jeg fant det, men du finner mye om du bare søker på nett, det jeg husker av hva jeg leste, var at noen mener man fikk en noe mer kontrollerbar effekt dersom man hadde litt pot i bunnen av brønnen, effekten skulle også vare noe lenger.

Har ikke testes dette selv så kan ikke bekrefte at det stemmer. Det i tillegg til at ikke alle reagerer likt, men ut fra hva jeg har lest, skal det ikke være noe problem og blande salvia og cannabis. Om noe, har jeg fått inntrykk av at cannabisen, på noen, demper litt av effekten fra salvia og samtidig forlenger virkningen, men som jeg har vært inne på, er nok dette individuelt og avhengig av flere faktorer.
Jeg har plenty av erfaring med salvia + cannabis... Det jeg kan si om denne blandingen er at man kan bli helt jævlig psykotisk av den, rent persepsjonsmessig, det kan gi helt utrolig fucked up tripper å røyke salvia og hasj sammen, selv bare salviablader som jeg har brukt hele veien. Joint er heller ingen hindring for effekt, men for skikkelig full-blown gjennombrudd så må man gjerne røyke ekstrakt eller heftige brønner med blader... Man kan få en annen form for "gjennombrudd" av salviablader og cannabis (psykose?), og ved å røyke flere hasjmekk med salvia ender man gjerne opp med at det bare til slutt sier pang og man kan se igjennom veggene og heter bugs bunny med dukkerbriller og 80-tallspop i øret...

Jeg snatchet dette her fra Ayahuasca.com og ser det som relevant informasjon siden salvia også er en feminin plante og enkelte av oss også er litt mer tradisjonelle innenfor dette her...
Bear Woman on May 14th, 2011 at 1:51 pm:
Dear John,

I have many experiences with the vine and work with a very powerful shaman. In my experiences Cannabis absolutely needs to be avoided until well after the ceremony is finished. Cannibis is a female master plant as well as the vine and they can work against each other. The shaman says that this can cause a person to become lost and go mad. In reference I was in a full dieta once with a participant that was smoking back at his tent between the ceremonies and he had a full blown psychotic negative reaction. It was very hard on him and required the shaman to pull him back. Needless to say he will never mix the two again. Aya has all the you need and should be respected. As well, cannibis is a master plant and should be respected in its own ceremonial place.
Vis hele sitatet...
Spirituell eller ikke, det ligger noe i det her, om enn bare advarselen...

Det har gått bra så langt med meg, men jeg anbefaler det kun til folk som nærmest dedikerer våketiden sin til å røyke hasj... Jeg kan se for meg at et slikt "sjokkgjennombrudd" som jeg har fått flere ganger av denne blandingen kan bli litt vel heftig for nybegynnere, som gjerne har paranoia på bare cannabis i seg selv.

Cannabis og salvia synergerer "perfekt" sammen på en måte som gjør at man blir helt, helt, HELT lost, men det er omtrent som russisk rullett hvor man bare må sitte og røyke en stund også sier det pang helt ut av de blå...
Sist endret av random25880; 2. desember 2011 kl. 09:51.
Personlig erfaring:
50x extract (sto det på siden, tviler i grunnen litt, skulle advart mot siden, men u know... regelbrudd og shit)

Jeg og 3 kompiser satt i en bil og fyrte hasj, da vi fikk den gode ideen; røyke salvia samtidig, det første som skjedde var at vi ble ekstremt stein (sjåføren røkte ikke btw), etter flere minutter så begynte verden å gå "bakover", og verden ble blurry og rørte på seg, jeg og en av de andre gikk ut for å se på bakken, vi sto der i en halvtime minst. Det skal også nevnes at det var god kval på keefen.
Om noen vurderer å røyke salvia etter et par dager våken på makka, IKKE gjør det Har ikke hatt mange dårlige opplevelser med rus, er ganske hardhuda sånn sett, men det der var en opplevelse jeg aldri vil glemme, og den var utelukkende negativ. Grøsser bare ved tanken.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Cannabis og salvia synergerer "perfekt" sammen på en måte som gjør at man...
Vis hele sitatet...
Dette forklarer muligens hvorfor jeg fikk så mye effekt av tørkede salvia blader, for selv om jeg ikke røyket salviaen sammen med cannabis, var jeg godt innrøyka på cannabis og bare en times tid ca. unna siste fyring.

Nå tok jeg det veldig forsiktig, og det er mulig at det av den grunn ikke ble noen mareritt opplevelse, heller en veldig interessant opplevelse, men ikke noe jeg vil anbefale til alle og enhver.
Ta ca-shi-bom om det siste hittet heller. Det er bortkastet å blande blande 1 hit inn i joint.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
legg salvia nederst i bollen, fyll så litt på med weed, og knus så en 0,2 av hasjen og smuldre det oppå bollen ihvertfall det jeg ville gjort xD
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Det var helt sykt.

Vi fylte skålen med weed, drysset en god knipe salvia oppå og tok store magedrag, alle ble helt ødelagt, vi transet og vi kunne skjenne effektene fra salviaen også, tror vi gjorde det tre ganger hele kvelden, det var vilt.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det var helt sykt.

Vi fylte skålen med weed, drysset en god knipe salvia oppå og tok store magedrag, alle ble helt ødelagt, vi transet og vi kunne skjenne effektene fra salviaen også, tror vi gjorde det tre ganger hele kvelden, det var vilt.
Vis hele sitatet...
sånn det skal være ^^

litt off topic: noen som har prøvd salvia på bøtte?
Vet ikke om det er nevnt men har ikke vært nevnt i noen tråder ang salvia her, men nevnt på sider der de selger det. For full effekt av Salvia bør man skaffe seg stormlighter, den når en høyere temperatur som er akkuratt det Salvorin A trenger for å nå full effekt.

Har testet dette selv, men akkuratt nå orker jeg ikke rase rundt på ymse sider for å finne kilder.

Vanlig lighter ga en svak buzz og tja, tildels visuals, men så fort stormlighteren kom inn i bildet var jeg på tur i universet Dette var av HELT samme posten. Try it, anbefales!
Coffern: Dette går litt på fyringsteknikk også da, denne "myten" er såvidt jeg vet motbevist.

Derimot vil jeg tro at heftig diffusjon i lungene har noe å si for onset og peak effekt av et så kortvarig rusmiddel, som ved å absorberes bare "litt" raskere vil vare "mye" lengre... (diffusjon er det som gjør at bøtte funker så bra)

Ved å røyke med stormlighter så får man fyrt alt så kjapt som mulig, røyken blir konsentrert og alt blir absorbert veldig hurtig, i tillegg så er man "garantert" å få brent opp alt man har i brønnen om man gjør det riktig. Tro meg, jeg røyker ren hasj på denne måten i en bong med to vannfilter og en mekanisme som konsentrerer røyken... bøtte kan da bare gå og legge seg, fungerer så og si like bra som frostbonge faktisk kun i helgene ass...
Men, kan det beskrives med litt mer om det "forsterker" salvia effekten, eller motsatt? Eller ble det en mix?
Funderte litt da det ligger noe igjen i skoffen her
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det var helt sykt.

Vi fylte skålen med weed, drysset en god knipe salvia oppå og tok store magedrag, alle ble helt ødelagt, vi transet og vi kunne skjenne effektene fra salviaen også, tror vi gjorde det tre ganger hele kvelden, det var vilt.
Vis hele sitatet...

Oi...Kan du utdype den der litt? hvor mye salvia dere brukte, hva dere fyrte med osv? Syns ikke salvia er kjempekult alene, men har 10x tilgjengelig og tror dette kunne vært noe for meg!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Oi...Kan du utdype den der litt? hvor mye salvia dere brukte, hva dere fyrte med osv? Syns ikke salvia er kjempekult alene, men har 10x tilgjengelig og tror dette kunne vært noe for meg!
Vis hele sitatet...
- Bong med vann
- En ganske stor skål (det har hvertfall vi kjøpt)

Først fylte vi skålen nesten full med weed, ikke hardstappet.
Deretter tok vi to/tre kniper (plukke opp med tommel og pekefiger) med salvia og drysset det over weeden.
Vi har en creme brule-brenner og en stormlighter, den dagen brukte vi stormlighteren.
Sugde hardt og passet på å brenne all salviaen.

Drysset mer salvia på for neste man, så fikk vi ett godt hit med salvia hver, og ett med bare weed.

Vi hadde røyket litt ca 2-3 timer før vi gjorde dette, så vi hadde fortsatt effekt fra da.

(Vi var 3 stykker).