Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  560 66132
Jeg hater de jævla homsesvina fordi jeg er en svært tilbakestående, småbygds nordmann som faen ikke kan akspetere andre måter å føle på enn det jeg og macho-idiot vennene mine kan når vi banker opp svartinger og voldtar 14åringer vi har dukket bevisstløse på hjembrent. Homserier er så moralsk forkastelig azz.
Sist endret av CaptainP; 10. august 2010 kl. 13:00.
Sitat av jonsenkarl Vis innlegg
Mulig det, men jeg synes det blir 100 ganger eklere når to homser driver på slik.
I seg selv veldig unaturlig at to av samme kjønn har seg, og da i tillegg har seg på den måten blir superunaturlig og kjempeekkelt i mitt hode. Føler jeg har gitt et ærlig bidrag til tråden med å gi min mening, på tross av all oralsexen som foregår i de 1000 hjem er jeg sikker på at jeg ikke er den eneste som brekker meg ved tanke på homosex....
Vis hele sitatet...

Hva 2 eller flere mennesker av samme kjønn gjør bak husets fire vegger har du strengt tatt ingenting med. Hvorfor bryr du deg? Det finnes mange ting som heterofile gjør sammen som faktisk er unaturlig.

Sex og kjærlighet er nytelse. Da er det vel det samme hvilket kjønn partneren har, så lenge begge liker det? Om sex bare hadde vært for reproduksjon, hvorfor bruker vi da prevensjon? Da ville heterofil sex med prevensjon vært like unaturlig som homosex.
Sist endret av Mexxy; 10. august 2010 kl. 14:30.
jeg syns de er bra og ha jeg, for det kan være en venn som du kan stole på ofte, men hater de når de er med jentene hele tiden og så når du vil ha ei jente denne homofile er venn med så sier hun; jeg vil ha noen mer som ''homofilens navn''

=.= personal experience
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva 2 eller flere mennesker av samme kjønn gjør bak husets fire vegger har du strengt tatt ingenting med. Hvorfor bryr du deg? Det finnes mange ting som heterofile gjør sammen som faktisk er unaturlig.

Sex og kjærlighet er nytelse. Da er det vel det samme hvilket kjønn partneren har, så lenge begge liker det? Om sex bare hadde vært for reproduksjon, hvorfor bruker vi da prevensjon? Da ville heterofil sex med prevensjon vært like unaturlig som homosex.
Vis hele sitatet...
Ehh... jeg har bare svart på tråden, ikke det at jeg bryr meg mere enn det, men som sagt, vi får gjerne være uenige hva angår pikk i dritern.

Sitat av Miza Vis innlegg
når man snakker om å hate en legning, snakker man egentlig bare om å hate noen som skiller seg ut. Og hat kommer fra frykt. Så egentlig er det frykt for det fremmede. Akkurat samme greia som rasisme med andre ord.

http://www.gaysir.no/artikkel.cfm?CID=14210
Utrolig bra foredrag alle burde se hvis de får sjangs. Var på dette foredraget, og fikk en kort oppsumering om "normalen" på 4%, var egentlig veldig artig
Vis hele sitatet...
Gaysir ja....mener det har vært endel stygge saker i den forbindelse, husker ikke helt saken, men tror det var noen med at politiet jobbet med flere overgrepssaker hvor folk hadde fått kontakt gjennom gaysir. Arrest me if I'm wrong
Sitat av jonsenkarl Vis innlegg
Ehh... jeg har bare svart på tråden, ikke det at jeg bryr meg mere enn det, men som sagt, vi får gjerne være uenige hva angår pikk i dritern.



Gaysir ja....mener det har vært endel stygge saker i den forbindelse, husker ikke helt saken, men tror det var noen med at politiet jobbet med flere overgrepssaker hvor folk hadde fått kontakt gjennom gaysir. Arrest me if I'm wrong
Vis hele sitatet...
Mister, du får ikke kritikk fordi du har avgitt et svar, men fordi det svaret ikke inneholder gode argumenter for ditt syn. Derfor er det vanskelig for oss å se på deg som en seriøs debattant. Akkurat som med en skolestil - Du får god tilbakemelding på en god stil, og dårlig tilbakemelding på en dårlig stil.

Det skjer også overgrep gjennom Nettby, Facebook og sider basert på barn og ungdom også. Gaysir er et nettsamfunn, ikke mer enn det. Ja, noen bruker det for å komme i kontakt med sex-partnere, og det har dessverre skjedd at midreårige har opprettet konto ulovlig (det er 16 års aldersgrense) og møtt andre for sex.
Hater vi homofile nå?
Tror du må korte inn på den kammen din du, å prøv å gre på nytt, for jeg vil ikke under den!
Jeg tror at mye av det som ligger bak at det er så mye fordommer mot homofili, spesielt blant religiøse, er en bevisst eller ubevisst redsel for at dette truer ekteskapet som er hele grunnlaget for det kristne samfunn. Helst skal jo alle former for seksuellt samvær skje innen rammen av denne "hellige" foreningen av mann og kvinne, men dette er jo selvfølgelig en absurd tanke i dagens samfunn.
Av en eller annen grunn er fanatikerne overbevist om at homofile besudler denne instutisjonen, men det klarer vel heterofile fint selv idag

Det er jo egentlig helt fjernt å bry seg i det hele tatt om hva folk finner på i sin private sfære når det ikke går utover noen andre...
Eg hatar homofile fordi dei står bak 9/11, eig mesteparten av media og bankane og hev ein mektig lobby. Dessmeir fordi ukultiverte idiotar som Platon, Lord Byron, Kaiser Wilhelm II og William Burroughs var homsar, heile gjengen.
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Det er jo egentlig helt fjernt å bry seg i det hele tatt om hva folk finner på i sin private sfære når det ikke går utover noen andre...
Vis hele sitatet...
Bedre å bry seg i full offentlighet, si.
Har brukt 1.5 time av min lørdagskveld på å lese fra side 1 til 16, og vet ikke om jeg skal le eller gråte.

....Ok da, innrømmer jeg har brukt mest tid på å le. På utsiden.

At mennesker "hater" homoseksuelle, og utdyper dette med alt fra "kukksuging er ekkelt", til "homofili ville blitt borte dersom ord som inneholdt homo og lignende ble bannlyst"? Og jeg har her raskt plukket frem to av nærmere 50 gullkorn? Noen må ramme inn uttalelsene, med overskrift KIDS; STAY IN SCHOOL.

EDIT; Bra argumenteringsarbeid av flere medlemmer, lært en hel del. Bare synd det virker som at flere ikke har evnen til å ta til seg lærdom.
Sist endret av Lootfisk; 14. august 2010 kl. 21:41.
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Har brukt 1.5 time av min lørdagskveld på å lese fra side 1 til 16, og vet ikke om jeg skal le eller gråte.

....Ok da, innrømmer jeg har brukt mest tid på å le. På utsiden.

At mennesker "hater" homoseksuelle, og utdyper dette med alt fra "kukksuging er ekkelt", til "homofili ville blitt borte dersom ord som inneholdt homo og lignende ble bannlyst"? Og jeg har her raskt plukket frem to av nærmere 50 gullkorn? Noen må ramme inn uttalelsene, med overskrift KIDS; STAY IN SCHOOL.

EDIT; Bra argumenteringsarbeid av flere medlemmer, lært en hel del. Bare synd det virker som at flere ikke har evnen til å ta til seg lærdom.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at jeg hater homoer, men at jeg synes sexen er ekkel og tror den kan bidra til at folk ligger et sted mellom å mislike / hate homoer. Er du hetero kan du velge å ha "konvensjonell" sex, eller mere eksperimentell, er du homo har du liksom ikke noe valg, det blir litt snålt og ekkelt hele greia. Det er mitt syn, jeg respekter at det jeg synes er ekkelt, synes enkelte andre at ikke er det.

Er ikke meningen å såre noen, og ja, vittig blir det
Har ikke noe i mot homoseksuelle, men synst liksom det er litt ekkelt når jeg er i byen f.eks og plutselig står det 2 menn og klår på hverandre
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Har ikke noe i mot homoseksuelle, men synst liksom det er litt ekkelt når jeg er i byen f.eks og plutselig står det 2 menn og klår på hverandre
Vis hele sitatet...
Forøvrig et helt greit synspunkt. Det er ikke alle som liker krabbe på brødskiven, eller at et heterofilt par på byen "sleikar etarholet", som vi sier der jeg kommer fra. Slik er det bare. Dette er jo ikke nødvendigvis grei folkeskikk å gjøre heller, men så lenge en innser at det ganske ofte er ens egne holdninger en må endre på, og ikke alle andre - ja da har man kommet en lang vei allerede.
Det er en stor forskjell på å være homofil og homoseksuell. Homofil er at man kan få følelser og bli forelsket i personer av det samme kjønn. Homoseksuell er hvilket kjønn man blir seksuelt tiltrukket av. At alle hater homoer er vel å ta litt hardt i. I og med at "homo" dessverre har blitt et skjeldsord er det lett å tro at majoriten er homofober, siden man roper "jævla homo" når man er sint. Tror det bare er en vane at man roper det når man blir sint. Tror ikke mange har problemer med homoer, bare at man blir påvirket av at personer omkring seg bruker det som et skjeldsord. Det hender selv at jeg bruker homo som et skjeldsord, men jeg har ingen problemer med verken homofile eller homoseksuelle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde jeg vært bifil hadde jeg teoretisk sett hatt fler og pule..
Dessuten, tarmfresing er jo ubergodt.
Tenk slik!
Sist endret av Skummetmelk; 30. august 2010 kl. 04:42.
Har null problem ovenfor homofile så lenge de ikke legger an på meg( Har forsåvidt flere homofile venner). MEN, om en faktisk legger an på meg kan jeg bli en smule forbanna på det enkeltindividet.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Har null problem ovenfor homofile så lenge de ikke legger an på meg( Har forsåvidt flere homofile venner). MEN, om en faktisk legger an på meg kan jeg bli en smule forbanna på det enkeltindividet.
Vis hele sitatet...
Blir du forbanna på damer som legger an på deg også, dersom du ikke er interessert?
Sitat av fetter Vis innlegg
Blir du forbanna på damer som legger an på deg også, dersom du ikke er interessert?
Vis hele sitatet...
Dette er jo absolutt en bra sammenlikning. For det er null forskjeller på homofile forhold og heterofile forhold.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dette er jo absolutt en bra sammenlikning. For det er null forskjeller på homofile forhold og heterofile forhold.
Vis hele sitatet...
Hva er det du vil frem til? Det har jeg da aldri påstått!

Jeg syns ihvertfall det er litt rart hvis han blir sur hvis en gutt legger an på han, men ikke hvis en jente gjør det, når han ikke er interessert. Hvorfor blir han sur da, fordi han ikke er interessert eller fordi personen tilfeldigvis er homofil?
Lukter dårlige holdninger!
Sist endret av fetter; 30. august 2010 kl. 09:47.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva er det du vil frem til? Det har jeg da aldri påstått!

Jeg syns ihvertfall det er litt rart hvis han blir sur hvis en gutt legger an på han, men ikke hvis en jente gjør det, når han ikke er interessert. Hvorfor blir han sur da, fordi han ikke er interessert eller fordi personen tilfeldigvis er homofil?
Lukter dårlige holdninger!
Vis hele sitatet...
Beklager å måtte meddele dette men folk flest har faktisk dårlige holdninger. Kan du ikke forstå over hodet at folk som er 100% heterofile, ikke setter pris på at homofile prøver seg på dem? Det er mange grunner til ikke å like det.
Vel, utifra hva du poster her på forumet så er du en våpen-kåt fjortiss og nazi sympatisør, så at "folk flest" i ditt miljø har dårlige holdninger ovenfor homofile overasker ingen.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Kan du ikke forstå over hodet at folk som er 100% heterofile, ikke setter pris på at homofile prøver seg på dem?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan jeg virkelig ikke forstå. At det er ubehagelig å bli sjekket opp av noen som man ikke er interessert i kan jeg forstå, men et stort problem er det da ikke.

At det er mye folk med dårlige holdninger her i verden er ikke et argument for dårlige holdninger. Barnslig!
Å bli irritert over at noen legger an på deg er vel over gjennomsnittet korttenkt. Du er attraktiv for vedkommende, ta det som et kompliment. At folk som er 97% heterofile(?) kan se det slik, men at de 100,% heterofile(?) der ute skal bli sint synes jeg er å akseptere dårlige holdninger. Det er forskjell på å ha en forklaring på noe, og en unnskyldning. Sistnevnte blir å ta den homofobe holdningen i forsvar, noe som blir vel feil.

Totskalle, hva er grunnene du tenker på?
Sitat av Mith Vis innlegg
Vel, utifra hva du poster her på forumet så er du en våpen-kåt fjortiss og nazi sympatisør, så at "folk flest" i ditt miljø har dårlige holdninger ovenfor homofile overasker ingen.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke fortelle oss litt om deg selv istedenfor?

Sitat av fetter Vis innlegg
Nei, det kan jeg virkelig ikke forstå. At det er ubehagelig å bli sjekket opp av noen som man ikke er interessert i kan jeg forstå, men et stort problem er det da ikke.

At det er mye folk med dårlige holdninger her i verden er ikke et argument for dårlige holdninger. Barnslig!
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke et stort problem. Nå sikter du til meg, jeg svarte på vegne av allmenn oppfatning. (Eller oppfatningen her jeg bor om du vil).
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Beklager å måtte meddele dette men folk flest har faktisk dårlige holdninger. Kan du ikke forstå over hodet at folk som er 100% heterofile, ikke setter pris på at homofile prøver seg på dem? Det er mange grunner til ikke å like det.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt bare å si at man ikke er interessert. Tar ikke personen et nei for et nei, så er det et problem med personen og ikke legningen hans. Akkurat som når en mann prøver seg på ei jente og ikke aksepterer en avvisning, så er det ikke fordi han er heterofil, men fordi han er en idiot.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det er mange grunner til ikke å like det.
Vis hele sitatet...
Siden du ikke tok eget initiativ til å forklare; vennligst opplys meg om disse mange grunnene!
Sitat av fetter Vis innlegg
Siden du ikke tok eget initiativ til å forklare; vennligst opplys meg om disse mange grunnene!
Vis hele sitatet...
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Å bli irritert over at noen legger an på deg er vel over gjennomsnittet korttenkt. Du er attraktiv for vedkommende, ta det som et kompliment. At folk som er 97% heterofile(?) kan se det slik, men at de 100,% heterofile(?) der ute skal bli sint synes jeg er å akseptere dårlige holdninger. Det er forskjell på å ha en forklaring på noe, og en unnskyldning. Sistnevnte blir å ta den homofobe holdningen i forsvar, noe som blir vel feil.

Totskalle, hva er grunnene du tenker på?
Vis hele sitatet...
Noen liker helt enkelt ikke å være i nærheten av homofile, det er én grunn. Og når de da i tillegg blir lagt ann på av en homofil så blir vel det en ekkel situasjon. Hvorfor noen ikke liker homofilt nærvær kan være av mange grunner. De vet ikke nok om det, altså en ukjent (ubehagelig) situasjon. Noen er homofile selv uten å ville si det, og ønsker da selvklart ikke å bli lagt ann på av en med lik legning og unngår derfor situasjoner der dette er en mulighet.

Hvis man syns homofili er ubehagelig på grunn av en av disse grunnene eller en annen så er det ikke så enkelt å oppføre seg som folk i en slik situasjon. Det er klart at en veldig utadvent og åpen person vil kunne ta det til seg som et kompliment, men om jeg skal ta meg selv som eksempel så er vel ikke den første tanken som hadde slått meg: "Åh så flott, han liker meg! Jeg er ikke homofil så jeg får ikke noe utbytte av det, men det er jo flott å se at folk faktisk syns jeg er atraktiv."
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Noen liker helt enkelt ikke å være i nærheten av homofile, det er én grunn. Og når de da i tillegg blir lagt ann på av en homofil så blir vel det en ekkel situasjon. Hvorfor noen ikke liker homofilt nærvær kan være av mange grunner. De vet ikke nok om det, altså en ukjent (ubehagelig) situasjon. Noen er homofile selv uten å ville si det, og ønsker da selvklart ikke å bli lagt ann på av en med lik legning og unngår derfor situasjoner der dette er en mulighet.

Hvis man syns homofili er ubehagelig på grunn av en av disse grunnene eller en annen så er det ikke så enkelt å oppføre seg som folk i en slik situasjon. Det er klart at en veldig utadvent og åpen person vil kunne ta det til seg som et kompliment, men om jeg skal ta meg selv som eksempel så er vel ikke den første tanken som hadde slått meg: "Åh så flott, han liker meg! Jeg er ikke homofil så jeg får ikke noe utbytte av det, men det er jo flott å se at folk faktisk syns jeg er atraktiv."
Vis hele sitatet...
jeg har litt problemer med å se hva du egentlig vil frem til. Forsvarer du holdningen(e) eller prøver du å forklare de(n)? Selvfølgelig er jeg klar over at det finnes like mange grunner til å være homofobe som det er homofobe, men det var ikke poenget.

Jeg spurte etter en god grunn til å bli sint på homofile som legger an på deg. At du selv syns homofili er "ekkelt" er ingen god grunn, det er direkte intoleranse.
Sitat av fetter Vis innlegg
jeg har litt problemer med å se hva du egentlig vil frem til. Forsvarer du holdningen(e) eller prøver du å forklare de(n)? Selvfølgelig er jeg klar over at det finnes like mange grunner til å være homofobe som det er homofobe, men det var ikke poenget.

Jeg spurte etter en god grunn til å bli sint på homofile som legger an på deg. At du selv syns homofili er "ekkelt" er ingen god grunn, det er direkte intoleranse.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver å forklare, og gir svar på spørsmålet ditt om hvorfor noen faktisk ikke liker homfili uten å ha noen spesifik grunn. Det virket absolutt som et poeng for deg siden du spurte.

Jeg tror da ingen blir direkte sinte om de blir sjekket opp av en homofil og ikke liker det.
Det er vel en god nok grunn for noen, ikke alle har tenkt i gjennom alt dette rundt homofili og er ikke så veldig opptatt av det som tilsynelatende mange her er. Folk flest har liksom ikke tenkt så mye rundt emnet og tenker ikke over at det er veldig normalt. Derfor reagerer sikkert mange som de gjør.
Javel. Du gikk ihvertfall fra et ganske usaklig og sarkastisk utsagn:

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dette er jo absolutt en bra sammenlikning. For det er null forskjeller på homofile forhold og heterofile forhold.
Vis hele sitatet...
..til å faktisk komme med noe som virker mer eller mindre gjennomtenkt, så jeg er fornøyd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Noen liker helt enkelt ikke å være i nærheten av homofile, det er én grunn. Og når de da i tillegg blir lagt ann på av en homofil så blir vel det en ekkel situasjon.
Vis hele sitatet...
Kva med homser da, som blir støytt av at straighte jenter prøver å sjekke dei opp? Eller aseksuelle? Nei, faen heller. En får sei at en ikkje er interessert, enkelt og greit. Greier en ikkje avvise normale tilnærminger så har en et langt større problem enn at en er homofob...
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Hvis man syns homofili er ubehagelig på grunn av en av disse grunnene eller en annen så er det ikke så enkelt å oppføre seg som folk i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Det handler om litt sjølvkontroll, og evne til å oppføre seg. Korleis hadde du reagert om ei jente klinka deg ned fordi du kom med tilnærminger, og ho var lesbisk?

Det er ærleg tala lov å tenke lenger enn sin eigen nasetipp.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kva med homser da, som blir støytt av at straighte jenter prøver å sjekke dei opp? Eller aseksuelle? Nei, faen heller. En får sei at en ikkje er interessert, enkelt og greit. Greier en ikkje avvise normale tilnærminger så har en et langt større problem enn at en er homofob...
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk enig med deg.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Det handler om litt sjølvkontroll, og evne til å oppføre seg. Korleis hadde du reagert om ei jente klinka deg ned fordi du kom med tilnærminger, og ho var lesbisk?

Det er ærleg tala lov å tenke lenger enn sin eigen nasetipp.
Vis hele sitatet...
Som sagt så blir vel ingen sinte i forstand av aggressiv i en slik situasjon, da feiler det enn mye mer oppi hodet enn legningsproblemer. Du vet vel også at ikke alle mennesker har så god selvkontroll, eller evne til å oppføre seg. Som jeg prøvde å forklare er det ikke alle som har lært eller er vant med å takle slike situasjoner, og det er klart at når man får noe slikt oppi trynet helt uten å ha sett det komme så blir man ganske paff. Og man kan da reagere på en måte man ikke burde, ikke nødvendigvis med vilje heller.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert. Hvis ei lesbisk jente hadde slått meg ned fordi jeg la an på henne uten å være påtrengene så hadde jeg tenkt at personen må lide av en eller annen psykisk sykdom. Om ikke dette, hvertfall være utrolig ustabil.

Men vi har litt rare eksempler her. Jeg tror situasjonen og reaksjonen blir forskjellig fra om man har homofil legning selv og blir sjekket opp av en heterofil. Og om man er heterofil selv og blir sjekket opp av en homofil.
Jo, reaksjonen blir dessverre forsjellig. Det er vi enige om, og det er også der problemet ligger. Vi er forhåpentligvis også enige om at reaksjonen ikke BØR være forskjellig. Det er holdningene som må forandres, ikke å akseptere trangsynheten som råder hos mange. Eksemplene er ikke rare, eksemplene er til for å sette ting i perspektiv, og gjerne på spissen. Jeg synes absolutt at du reflekterer mer over svarene dine nå enn du gjorde i begynnelsen.
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Jo, reaksjonen blir dessverre forsjellig. Det er vi enige om, og det er også der problemet ligger. Vi er forhåpentligvis også enige om at reaksjonen ikke BØR være forskjellig. Det er holdningene som må forandres, ikke å akseptere trangsynheten som råder hos mange. Eksemplene er ikke rare, eksemplene er til for å sette ting i perspektiv, og gjerne på spissen. Jeg synes absolutt at du reflekterer mer over svarene dine nå enn du gjorde i begynnelsen.
Vis hele sitatet...
Joda jeg svarte i litt hast i sta, og fikk hele smæla av dere smartinger mot meg på en gang igjen, ble litt stressa

Jeg begynte jo å svare på innlegget til 'fetter', som jeg syns var litt rart. Ut ifra det så noen tydeligvis sitt snitt til å starte litt mere diskusjon.

Jeg har valgt å akseptere trangsyntheten til folk flest, ikke bare på dette området. Rett og slett fordi det er det enkleste. Min oppfatning er at mennesker søker den enkleste veien når det gjelder det meste. Spesielt når det gjelder å akseptere ting. De fleste gidder ikke eller har ikke intellekt nok til å sette seg imot andre i det hele tatt. Derfor blir dårlige holdninger osv vedvarende.
For å svare OP: jeg har ingenting i mot homofile, men homofili har jeg derimot noe i mot. Jeg vet ikke om det gjør meg til homofob, men så lenge de holder legning/følelser/den overdrevne og homsete personligheten, har jeg ingen problemer med homofile. De må få gjøre hva pokker de vil for min del, bare de gjør det for seg selv, for å si det sånn.
Sitat av deathrow Vis innlegg
For å svare OP: jeg har ingenting i mot homofile, men homofili har jeg derimot noe i mot. Jeg vet ikke om det gjør meg til homofob, men så lenge de holder legning/følelser/den overdrevne og homsete personligheten, har jeg ingen problemer med homofile. De må få gjøre hva pokker de vil for min del, bare de gjør det for seg selv, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å "gjøre det for seg selv"? Skal man få lov til å gå utendørs? Skal man få holde hender? Skal man få kysse på kinnet? Hva med på munnen? Er det forskjell på homofile og lesbiske? Idiot.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva mener du med å "gjøre det for seg selv"? Skal man få lov til å gå utendørs? Skal man få holde hender? Skal man få kysse på kinnet? Hva med på munnen? Er det forskjell på homofile og lesbiske? Idiot.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener litt mere intense ting enn kyss på kinnet. Å knulle (ha sex/samleie) for eksempel. Og det er vel ikke greit utendørs, uansett legning.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva mener du med å "gjøre det for seg selv"? Skal man få lov til å gå utendørs? Skal man få holde hender? Skal man få kysse på kinnet? Hva med på munnen? Er det forskjell på homofile og lesbiske? Idiot.
Vis hele sitatet...
Jeg synes at kjærlighet er noe som bør foregå mellom mann og kvinne. Jeg kan ikke forklare det, men når to menn eller kvinner uttrykker følelser for hverandre, synes jeg det er forstyrrende. De får holde på som de vil, så lenge jeg slipper å se på. Det er feil i forhold til vår natur og det vi er skapt til (og nei, det er ikke religion i bildet).

Man kan jo uttrykke seg på flere forskjellige måter, og jeg driter vel i om noen holder hender. Kyssing og klemming (i kjærlighetens navn) ser jeg derimot på som ekkelt. Jeg veit det er feil å tenke sånn, men det er den forestillingen jeg har i hodet.

"Homofile" er fellesbetegnelse for både menn og kvinner, så ikke ta den.
Sitat av deathrow Vis innlegg
Jeg synes at kjærlighet er noe som bør foregå mellom mann og kvinne. Jeg kan ikke forklare det, men når to menn eller kvinner uttrykker følelser for hverandre, synes jeg det er forstyrrende. De får holde på som de vil, så lenge jeg slipper å se på. Det er feil i forhold til vår natur og det vi er skapt til (og nei, det er ikke religion i bildet).

Man kan jo uttrykke seg på flere forskjellige måter, og jeg driter vel i om noen holder hender. Kyssing og klemming (i kjærlighetens navn) ser jeg derimot på som ekkelt. Jeg veit det er feil å tenke sånn, men det er den forestillingen jeg har i hodet.

"Homofile" er fellesbetegnelse for både menn og kvinner, så ikke ta den.
Vis hele sitatet...
Det er lett for deg å slippe å se slike fæle ting: Du kan f.eks holde deg innendørs resten av livet.

Men seriøst: det er lov å tenke at det er ekkelt og du er dessverre ikke aleine om å ha slike tanker. Men det betyr ikke at det er rett å tenke slik.

Homofile av begge kjønn skal ha akkurat de samme rettighetene som heterofile med tanke på å vise sine følelser i offentligheten. Punktum.
Sitat av deathrow Vis innlegg
Jeg synes at kjærlighet er noe som bør foregå mellom mann og kvinne. Jeg kan ikke forklare det, men når to menn eller kvinner uttrykker følelser for hverandre, synes jeg det er forstyrrende. De får holde på som de vil, så lenge jeg slipper å se på. Det er feil i forhold til vår natur og det vi er skapt til (og nei, det er ikke religion i bildet).

Man kan jo uttrykke seg på flere forskjellige måter, og jeg driter vel i om noen holder hender. Kyssing og klemming (i kjærlighetens navn) ser jeg derimot på som ekkelt. Jeg veit det er feil å tenke sånn, men det er den forestillingen jeg har i hodet.

"Homofile" er fellesbetegnelse for både menn og kvinner, så ikke ta den.
Vis hele sitatet...
Det jeg reagerer mest på her er at du tydeligvis er i stand til å forstå at holdningene dine er uheldige, men at du i stedet for å kjempe mot dem heller velger å omfavne dem. Har du noengang sett inn i ditt sorte indre og vurdert dine egne holdninger? For å sitere William Butler Yates; "It takes more courage to examine the dark corners of your own soul, than it does for a soldier to fight on the battlefield."
Hvorfor er det slik i dagens samfunn at det er akseptert å si at "det er greit med homofile så lenge jeg slipper å se dem på gaten"? Dette er grovt undertrykkende, mobbing og rein hets.

Hva hvis man erstatter det med andre ord: "Det er greit med jøder så lenge de ikke går med kalott på gaten. Jeg synes det er ekkelt og unormalt/ukristelig". Er det like greit å si slike ting?
Ble ganske overrasket over å se denne tråden bli 18 sider lang. Jeg forventet egentlig at trådstarter var 12 år (da det kanskje er normalt å være homofobisk), og at hypotesen hans kom til å bli avkreftet i første post, og tråden kom til å dø.

Selv har jeg ihvertfall ingenting imot homofile.
Sitat av deathrow Vis innlegg
. Det er feil i forhold til vår natur og det vi er skapt til (og nei, det er ikke religion i bildet).
Vis hele sitatet...
Kan du da forklare litt mer inngående hva som menes med "vår natur"? Såvidt jeg forstår er det i de fleste sammenhenger et intetsigende begrep som ikke betyr mye mer enn "hva folk flest gjør".

Eller menes det at hulemannen og hulekvinnen for titusener av år siden (før vi begynte å tukle med "naturen" og lage verktøy og klær og avansert kommunikasjon og slikt) er modellen for hvordan vi "er"? Burde du ikke isåfall være litt mer konsekvent?
Å være mot homofili er litt som å være mot regn eller vind. Det er en av de tingene som eksisterer her i verden som du bare må forholde deg til. Alle homofile jeg kjenner er ok folk, går ikke rundt å tror at alle er sprengkåte på meg hele tiden heller så jeg er ikke redd for å bli sjekket opp av dem.

Blir du sjekket opp av alle jenter du møter? Nei det var det jeg tenkte.
Sist endret av Zalderach; 1. september 2010 kl. 19:12.
edorfx: Er det nå det er passende å komme med en vits om at du er et så stort rasshøl at det lukter helt hit?

At tv henter frem de mest eksentriske personene (uansett legning) burde ikke overaske noen. Dersom du likestiller "homofile" med det du ser i homsepatruljen e.l. på tv så er du så ignorant at du hadde hatt godt av litt erfaring fra den virkelige verden. Kanskje hadde humoren din roet seg litt ned også når du innså at hvem som helst av gutta du møter på gaten (og i din egen vennekrets) fort kan vise seg på være homofil...
Må helt ærlig si at jeg ikke forstår det at folk sier at det ikke er i naturen til mennesket å kunne være homofil, det er jo åpenbart at det er det.
Det lå i naturen vår å utvikle oss og bygge opp et samfunn og, alt startet jo med instinkt, hva som var naturlig. Det er og helt naturlig å måtte sosialisere med andre mennesker, dermed kom samfunn og videre kom teknologi. Så om noen sier at det er et produkt av omgivelser og kultur etc, så er alt det helt naturlig... i bunn og grunn.
Sitat av Cikey Vis innlegg
edorfx: Er det nå det er passende å komme med en vits om at du er et så stort rasshøl at det lukter helt hit?

At tv henter frem de mest eksentriske personene (uansett legning) burde ikke overaske noen. Dersom du likestiller "homofile" med det du ser i homsepatruljen e.l. på tv så er du så ignorant at du hadde hatt godt av litt erfaring fra den virkelige verden. Kanskje hadde humoren din roet seg litt ned også når du innså at hvem som helst av gutta du møter på gaten (og i din egen vennekrets) fort kan vise seg på være homofil...
Vis hele sitatet...
Hadde du lest innlegget mitt før du svarte hadde du sett at jeg skrev at jeg ikke hadde noe imot homofile. Men at jeg ikke er noen stor fan av skruller.
Hadde skrevet et langt innlegg, men så krasja dritten og forsvant. Så jeg oppsummerer med å avvise følgende myter:

- Homofili er unaturlig, og et valg man tar: Homofili finnes også i dyreverden. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle546318.ece
Faktisk er det flere dyrearter som aktivt utøver incest. Dermed har også denne sidestillingen blitt slått beina under på.
Flertallet av seriøse forskere er enig i at det er naturlig, og at det er medfødt. Det de er uenig om, er årsaken til at homser blir homser og heteroer blir hetero.

- Likestilling mellom homofili og fetishisme: Trenger denne noen ytterligere kommentarer? Alle menneskegrupper har fetisher. Det finnes til og med klubber i Norge hvor heterofile kvinner og menn møtes i gummi og lær osv. Faktisk har alle fetishister vært stemplet med psykiatrisk diagnose her i landet frem til i år. Liker du og din partner å "krydre" sexlivet med et par håndjern (kanskje de til og med er pyntet med rosa stoff for å se mindre skummelt ut)? Sorry, men da har du en fetish for bondage.

- Homofili er ekkelt og uhygienisk: Det skal ikke mye fantasi til for å forstå hva dere tenker på, og til dere kan jeg si tfølgende:
1. Langt fra alle homser liker å ha pikk i brunøyet, og heller ikke alle liker å knulle rompe.
2.1. to minutter ekstra i dusjen, så slipper du at kuken blir varmet av gårsdagens middag. Mer skal ikke til.
2.2. Mange menn liker "å kjøre brannbil". Tror dere det er mer hygienisk å knulle et blødende hull(for ikke å snakke om smittefaren(det er ikke gitt at dama di er trofast selv om hun sier det)). Tror dere forresten at homser synes det er mindre ekkelt å tenke på enn at dere tenker på rompesex?
2.3. En venn av meg var homofob nettopp pga. dette. Så en dag tok fruen hans et direkte oppgjør med han ved å putte en finger i 2'ern hans. Ikke bare skjønte han fort at han likte det (menn har noe som heter prostata, og er gjerne omtalt som mannens G-punkt), men når han først hadde landet etter akten, skjønte han også hvor dum han hadde vært. Fruen angret imidlertid på at hun gjorde det, for mannens iver førte til at han ville finne ut om pikk var like godt som finger bak. Dette medførte to ting: 1) Han fikk bekreftet at han var hetero, og at en finger fikk holde lenge. 2) Han ble singel så snart fruen fikk ferten av hans nysgjerrighet.

Forøvrig vil jeg bare legge til dette til alle homofobe:
Hvis dere har/får barn, så håper jeg for dere foreldres skyld at et eller flere av dem er/blir homofile.
Samtidig håper jeg inderlig for barnas skyld at de ikke er/blir det. Et evig dilemma, men hvis dere tenker dere litt om, så bør dere først finne ut om dere faktisk er villig til å skape et liv, oppdra det og elske det i så mange år det tar frem til barnet blir kjønnsmodent og seksuelt, for så å ødelegge barnet fullstendig når du får vite at han/hun er homo?
Har ingenting imot homofile.

Har derimot noe imot personer som oppfører seg "ghey". Sykelig opptatt av utseende og en feminin væremåte blandet med ekshibisjonisme. Noen av gutta som tidligere var på mess TV for eks. GRØSS!!

Har vel noe med at innen de fleste grupperinger så er det å være "mann" et ideal man higer etter. Når man da møter personer som oppfører seg motsatt i forhold til idealet så er ikke dette noe man omfavner ukritisk.

Av samme grunn hater jeg "lesber". Skinna damer uten stil som liker å se på fotballkamper! Blir litt sånn "kompis med fitte".
Sist endret av toeless; 7. september 2010 kl. 03:26.
Sitat av toeless Vis innlegg
Har ingenting imot homofile.

Har derimot noe imot personer som oppfører seg "ghey". Sykelig opptatt av utseende og en feminin væremåte blandet med ekshibisjonisme. Noen av gutta som tidligere var på mess TV for eks. GRØSS!!

Har vel noe med at innen de fleste grupperinger så er det å være "mann" et ideal man higer etter. Når man da møter personer som oppfører seg motsatt i forhold til idealet så er ikke dette noe man omfavner ukritisk.

Av samme grunn hater jeg "lesber". Skinna damer uten stil som liker å se på fotballkamper! Blir litt sånn "kompis med fitte".
Vis hele sitatet...
Så istedet for å være intolerant i forhold til legning, er du intolerant ovenfor en hel haug andre ting? Sånt er like ille i mine øyne.