Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1439
God kveld

Hva syns folket om lanseringen av iOS 7, iphone 5C og 5S som var nå i kveld?
Kommer dere til å kjøpe noen av de nye modellene? Hva er dere fornøyd med, og hva er dere ikke fornøyd med? Fortell!

Personlig vurderer jeg å kjøpe 5S, men er ennå litt usikker, ble ikke akkurat så ekstremt begeistret :P
Er fan av Apple og iOs, men så lenge de skal ha den knøttlille 4" skjermen, kjøper jeg ikke noe iPhone. Sony xperia z1 koster jo like mye, men slår iphone ned i støvlene.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Få nye funksjoner, de funksjonene som er nye er heller ikke mye nyttig. Fingeravtrykkssensor blir litt som Siri, det er kult de første dagene, men det daffer nok av etter en måneds tid. A7 64-bit er også veldig overkill, A4 fungerer faktisk OK enda.

Angående 5c så har jeg ønsket at Apple skulle komme med en "billig-iPhone" lenge, så det var veldig konge. Prisen er estimert til å bli ca 3300 kr, som er en veldig grei pris for en telefon med samme spesifikasjoner som iPhone 5.

iOS 7 har jeg hatt hele sommer nå, og er blitt veldig vant til det. Designet er "meh", men control center er fantastisk!
Telefonene var vel for det meste som ryktet, artig med 2 modeller denne gangen. Men veldig kjedelig at Apple ikke ga noen dato for lansering i Norge, bare at den kommer innen desember.
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Få nye funksjoner, de funksjonene som er nye er heller ikke mye nyttig. Fingeravtrykkssensor blir litt som Siri, det er kult de første dagene, men det daffer nok av etter en måneds tid. A7 64-bit er også veldig overkill, A4 fungerer faktisk OK enda.

Angående 5c så har jeg ønsket at Apple skulle komme med en "billig-iPhone" lenge, så det var veldig konge. Prisen er estimert til å bli ca 3300 kr, som er en veldig grei pris for en telefon med samme spesifikasjoner som iPhone 5.

iOS 7 har jeg hatt hele sommer nå, og er blitt veldig vant til det. Designet er "meh", men control center er fantastisk!
Vis hele sitatet...
Korleis vil du sei at A4 fungerer fint fortsatt? iOS 5 og heilt fram til iOS7 beta 6 har telefonen min slitt som pokker i å klare å kjøre visse apps. Multitasking er non exisiting på min iPhone 4.

Skulle veldig gjerne hatt 5s, ettersom det ligger litt penger i applekontoen min, men ettersom du ikkje får NFC så må eg nokk over på den andre sida.

Mtp. 64-bit cpu så er det berre suverent! Ser for meg at iOS blir bytta ut med OSX. OSX er i alle fall på god veg til å bli touch vennlig!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er fan av Apple og iOs, men så lenge de skal ha den knøttlille 4" skjermen, kjøper jeg ikke noe iPhone. Sony xperia z1 koster jo like mye, men slår iphone ned i støvlene.
Vis hele sitatet...
Selv er jeg stikk motsatt, jeg elsker at skjermen har fornuftig størrelse, og at jeg slipper å ha en telefon jeg ikke får ned i lomma og slipper å opperere med 2 hender. Synets dog apple kan gå tilbake til 3.5" som i mine øyne er den perfekte størrelsen på en mobilskjerm, da du kan nå hele skjermen uten å flytte på hånden, noe som gjør den eksepsjonelt bra til bruk med kun en hånd, men det er min menig, ikke skyt meg for å mene det.


Men ang dagens lansering.
64-bit ser jeg litt nytteverdien av mtp kjøring av tyngre programmer, men ikke ektremt viktig.
Fingertrykkleseren er for meg en unyttig funskjon, ser ikke nytteverdien.
Gullfarget iphone blir for bling, og ser egentlig uberteit ut, en ting var bildene som kom av en sjampanje farget iphone, den så helt grei ut, men fargen de valgte ser helt superteit ut, kan vere bildene som er kommet til nå som gir et dårlig bilde.
Det er også en stor nedtur at hjemknappen ikke lenger er en fysisk knapp, jeg er ikke på noen måte fan av slike ekle touch knapper.


Men det som jeg er spent på, og som avgjør om jeg skal oppgradere til iphone 5s eller ikke er om jeg kan få modta mail mens jeg snakker i telefon, dette er innihampens irriterende.
"Nei nå må jeg legge på, så ringer jeg deg opp igjen når jeg har fått mailen." Det blir rett og slett for dumt i 2013,
Fingeravtrykksensor er det mest sexy apple kunne finne på? Ærlig talt.. Begynner å bli ganske mange år siden de fant på noe nytt.. Apple blir det nye Nokia

(er ikke noe android fanboy.. snarere tvert i mot.. selger mange tusen apps i måneden på appstore men gidder likevel ikke oppgradere fra iphone 4 ettersom de nye modellene fortsatt ikke har kommet med noe nytt)
Noen som vet når på døgnet de pleier release OS? Regner ikke med at det kan lastes ned 00.00
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Noen som vet når på døgnet de pleier release OS? Regner ikke med at det kan lastes ned 00.00
Vis hele sitatet...
Ios 6 kunne man laste ned klokken 7 om morgenen om jeg ikke husker så veldig feil. Det er sagt at den skal komme idag, så det blir vel ikke så veldig lenge til
Sitat av nissefreak Vis innlegg
Ios 6 kunne man laste ned klokken 7 om morgenen om jeg ikke husker så veldig feil. Det er sagt at den skal komme idag, så det blir vel ikke så veldig lenge til
Vis hele sitatet...
det bilr visstnok tilgjenglig for norske brukere fra klokka 19:

http://www.idg.no/macworld/nyheter/article276832.ece
Fra klokka 18.00 står det vel..
Noen som sliter med å laste ned iOS 7? Jeg har prøvd med iTunes men den vil ikke plukke opp oppdateringen engang, og iPad'n begynte å laste ned med ga seg når det var 10 min igjen og iPhone'n har hold på i en halvtime og det har stått "11 timer igjen" hele tiden... Har slått av og på og slått av apper osv etc men til ingen nytte...