Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 574
Heisann,

Jeg har hatt trøbbel med en noe eldre 40 giggs disk jeg har. Det er en WDC WD400JB-00ENA0. Tidligere har jeg ikke hatt mulighet for å starte maskina med denne disken koblet til.

Hele mIRC mappa ble korrupt av en eller annen grunn natt til lørdag. Jeg hadde ikke mulighet for å fjerne den. Mappen var visst ikke tom stod det..

Går jeg inn i Disk Management står det at disk 1 er dynamic og offline. Jeg har testet å reaktivere disken, det kommer opp en beskjed som sier at jeg må sjekke system event log for errors.

Noen behjelpelige personer i kveld?
Hva sier system event log?
Hmm.
Dette hjelper ikke noe særlig, men jeg hadde oxo en gammel 40GB disk som gikk til helvette.
Maskinen ville bare ikke starte med denne i.
Så det endte med at jeg kasta den.
Opprinnelig postet av Orgazmus
Hva sier system event log?
Vis hele sitatet...
er system event log samma som event viewer?

supertruza: jeg får jo starta maskina, men jeg frykter at hele disken er kræsja.
Sist endret av MacGyver; 19. oktober 2004 kl. 21:32.
Jeg anbefaler å aldri, aldri benytte seg av dynamiske disker i windows. Disken styres da av OSet (og vi vet alle hvor stabilt det er) og kan bli vanskelig å gjenopprette om det blir noe feil. Det er mulig, men det er alt for langdrygt og vanskelig. Søk på google, så finner du sikkert løsningen.
Jeg har ikke satt disken til å være dynamisk forresten, vet ikke hvorfor det står..

Hvis jeg konverterer den til basic disc må jeg formatere. Er dette den eneste løsningen?

EDIT; Jeg dro ned et programm som heter GetDataBack for NTFS. Man trenger cracken hvis man skal gjenopprette noen filer. Jeg gjenoppretta de filene jeg ville ta vare på, så formaterte jeg disken i windows. Det fungerte meget bra. Strålende programm! Ta kontakt hvis du trenger cracken eller lurer på noe.
Sist endret av MacGyver; 22. oktober 2004 kl. 18:59.