Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2360
Hei! Jeg har aldri hatt noe med ulovlige rusmidler å gjøre. Heller ikke noen av vennene mine og jeg merker at de har store fordommer mot hasj røykere, og alt annet er enten like galt eller værre. Jeg har i det siste fått interessen av å prøve lsd og jeg ser ikke på det som ett stoff som kan skape en like dårlig vane som andre stoff er potensielle for. Problemet er at jeg ikke har lyst å gjøre det alene. Har veldig lyst å prøve lsd med mine beste venner, men jeg vet at de sikkert såvidt har hørt om lsd og vet heller ikke hva psykadelisk er. Tørr ikke spørre de fordi da tror jeg de kommer til å tenke "fyfaen, bestevennen min prøver å få meg til å ta narkotika". Det eneste forslaget jeg har til meg selv er å finne en film der noen "tilfeldigvis" tar lsd og får en god opplevelse. Jeg kjenner vennene mine så godt at jeg VET at vi ville hatt en positiv opplevelse i den rette settingen.
Så det konkrete spørsmålet mitt er hvordan jeg kan spørre en venn om han vil være med å ta lsd.

(Dette er mitt første innlegg her. Viss det er plassert i feil kategori håper jeg noen kan flytte den)
Hadde samme greia første gang jeg spurte bestekameraten min om han joina å prøve weed. "jaabroor" sa han bare Husker ikke helt hvordan jeg kom inn på det med LSD, men han ble med på det og gitt. Vil ikke fremstå som kjip, men hvis gutta dine er mot hasj og rusmidler tviler jeg på at de gidder syre. Har noen kompiser som har røyker weed og tatt mdma og sopp et par ganger, men som aldri skal ta LSD fordi de tror det er livsfarlig eller noe.

Det jeg gjorde (mot en annen kompis) var å spørre om han hadde hørt om shrooms (like etter hans første mdma tur). Da sa han nei også begynte jeg å forklare om hvordan det var lovlig i Amsterdam (eller truffles) og at det nesten bare var lek og morro. Hvis han hadde virka interresert hadde jeg nok fortalt han om LSD også, men han virka ikke så interresert så jeg bestemte meg for å la det med LSD ligge. Har ikke giddi å spurt mange om LSD fordi det er liksom min egen lille hemmelige hobby og jeg trives best med å gjøre det alene i en setting der jeg kan gjøre hva jeg vil uten å tenke på hva noen andre vil.

Uansett hva du gjør så tre varsomt hvis du ikke vil ha noe ekkelt rykte på deg, LSD er ikke noe folk (værtfall ikke på min alder) snakker så mye om.

Ellers er syre bare dritfett og håper du finner ut av det, jeg under alle som vil å prøve det fordi det er utrolig! Velkommen på forumet
Sist endret av roundpotato; 22. mai 2014 kl. 23:17.
jeg ville absolutt ikke tilbudt venner som ikke har en positiv holdning eller erfaring med psykadelia, eller rusmidler generelt. syntes det er viktig at man tar det med noen som er åpen for slikt, å heller ikke folk som man tar en melding/samtale en dag til å de tenker ja det vil jeg prøve.

synes det er viktig å ta det med folk som er erfarne innen felte, du ville ikke fått en elektriker til å bytte lyspæra di, du ville fått han til å fiske dimmere i stua
min første gang ble jeg å en venn enig om at vi skal prøve det, å vi leste å delte filmer, tripp rapporter, snakket mye om det og så. Ingen i vår venne krets ville hatt akseptert det, så det ble en liten hemmelighet. vi var så heldig at vi fikk ta det i leiligheten til mitt søskenbarn, som var veldig flink på å ordne at alt skulle gå bra, som forsikret seg på at vi visste hva vi skulle ta
Trådstarter
44 9
Sitat av skyf43n Vis innlegg
jeg ville absolutt ikke tilbudt venner som ikke har en positiv holdning eller erfaring med psykadelia, eller rusmidler generelt.
synes det er viktig å ta det med folk som er erfarne innen felte
Vis hele sitatet...
Problemet er jo liksom at ikke alle er født erfarne innen rusmidler og de fleste har vel en negativ holdning til narkotika fra de er små. Da jeg var liten sa alle at de aldri skal begynne å for eks røyke (og narkoitka for den saks skyld, ingen småunger tenker at de skal ta narkoitka når de blir store).
Bytt venner!
Fra spøk til alvor, høres ut som et håpløst prosjekt. Desverre.
Kan jo alltids vise dem DMT: The spirit molecule i håp om at _kanskje_ det vil vekke en viss interesse for psykedellika. Med tanke på at jeg brukte flere år fra jeg testet mitt første psykedellika til jeg tok lsd på grunn av indoktrinert frykt så virker det neppe lyst.

Jeg har alltid hatt venner på "begge sider", så har aldri hatt den utfordringen.
Sitat av HolteFS93 Vis innlegg
Problemet er jo liksom at ikke alle er født erfarne innen rusmidler og de fleste har vel en negativ holdning til narkotika fra de er små. Da jeg var liten sa alle at de aldri skal begynne å for eks røyke (og narkoitka for den saks skyld, ingen småunger tenker at de skal ta narkoitka når de blir store).
Vis hele sitatet...
Nei, men så er det viktig at folk faktisk er interessert i det. prøvde en liten metafor, men får å utdype det litt

en person som er interessert, vil som regel vise det. Men det er fult mulig at jeg tenker helt feil her

har flere venner som har blitt sugd inn i rusmidler de først tenkte å aldri ta, men det trenger absolutt ikke være ditt scenario, der du egentlig bare ønsker noen gode venner å trippe med

du kan så klart spørre vennene dine om de vil, men tenk litt først.
jeg får inntrykk at de ikke har prøvd noen rusmidler bortsett fra alkohol, så at sjansen på at de vil prøve lsd er minimal
det er ikke et eple de skal spise, det er noe ulovlig
Sist endret av wataan; 22. mai 2014 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å i det hele tatt være klar for LSD må man lese om det og vite hva det er for noe.
Det er helt åpenbart at dine venner IKKE vet noenting om LSD eller hasj osv.
Ville anbefalt deg å ta det alene faktisk, bare slapp av og hør på musikk du liker gjennom trippen.
Er like greit å være alene, så kan du fokusere på deg selv og ikke andre folk.

LSD vil åpne sinnet ditt, og vise deg nye måter å se ting på. Synes det er tøft gjort av deg at du vil starte på LSD, men ville nesten anbefalt å ta sopp først - det varer ikke i 12 timer liksom, og da vil du være mer klar for å se verden når illusjonene du har i hverdagen blir knust, og du får se realiteten midt i fleisen.

Ville også anbefalt deg å prøve litt forsiktig på weed, og så få kameratene dine til å teste det først. Weed er faktisk en nice plante, og det føles digg å røyke det, man blir avslappa og interessert i det meste - godt for dem som har mista gnista i livet såvidt, eller som sliter med å roe seg ned og konsentrere seg om èn ting.
Når de har fått opp øynene for weed, vil de kanskje være mer interessert i sopp/LSD osv.

Men å få noen som er streite, A4 folk, som tror hasj er farlig og Alkohol er trygt, til å prøve LSD???
Det skjer ikke mann.. de vil bare tro det er like ille som heroin osv. Dumme folk i dag, overalt
Du spørr da for f ikke vennene dine som ikke har prøvd hasj engang om å bli med å prøve syre?!
Syre forandrer deg som person enten om du vil eller ikke. Ganske ekstrem opplevelse.
OM du skulle gjøre det, ha ivertfall noen benzo i baklomma itilfelle det går galt.
Skal du absolutt utfororske psykedelika, få ta tak i noe 2-cb eller noe i den duren.
Sist endret av narni; 26. mai 2014 kl. 22:37.
Sitat av narni Vis innlegg
Du spørr da for f ikke vennene dine som ikke har prøvd hasj engang om å bli med å prøve syre?!
Syre forandrer deg som person enten om du vil eller ikke. Ganske ekstrem opplevelse.
OM du skulle gjøre det, ha ivertfall noen benzo i baklomma itilfelle det går galt.
Skal du absolutt utfororske psykedelika, få ta tak i noe 2-cb eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Syre trenger ikke å forandre deg som person i det hele tatt. Ingen av de jeg kjenner i virkeligheten som har tatt syre har forandra seg noe spesielt.. De har bare hatt en kul opplevelse. Jeg tror også at det blir feil å si at det er uansvarlig å spørre noen med ut på syretrip, da du selv anbefaler dem benzo.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Syre trenger ikke å forandre deg som person i det hele tatt. Ingen av de jeg kjenner i virkeligheten som har tatt syre har forandra seg noe spesielt.. De har bare hatt en kul opplevelse. Jeg tror også at det blir feil å si at det er uansvarlig å spørre noen med ut på syretrip, da du selv anbefaler dem benzo.
Vis hele sitatet...
Annbefaler dem benzo?
OM det skulle gå dårlig, så er det ikke krise å ta en benzo eller to for å unngå badtrip.
Sist endret av narni; 26. mai 2014 kl. 22:51.
Sitat av narni Vis innlegg
Annbefaler dem benzo?
OM det skulle gå dårlig, så er det ikke krise å ta en benzo eller to for å unngå badtrip.
Vis hele sitatet...
Slikt sett, så kan det være nyttig i forhold til tripen. Men det å introdusere nyktere til andre rusmidler som man fort kan begynne å like veldig godt sier det seg selv at det ikke er lurt, og da du selv sier at det er uansvarlig å introdusere dem til psykadelika følte jeg for å kommentere det.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Men å få noen som er streite, A4 folk, som tror hasj er farlig og Alkohol er trygt, til å prøve LSD???
Det skjer ikke mann.. de vil bare tro det er like ille som heroin osv. Dumme folk i dag, overalt
Vis hele sitatet...
Nå er det vel forskjell på det å være dum, og på det å mangle kunnskap som skolen, politiet og øvrige myndigheter nærmest aktivt forsøker å hindre at du skal tilegne deg.

HolteFS93:
Jeg har selv mange streite venner. Det jeg derimot ikke har, er venner som ikke er åpne for å lære nye ting. Dermed har det falt seg naturlig at de streite vennene mine enten har lært seg å forstå og respektere mine holdninger til rusmidler, eller at de etterhvert har fått lyst til å erfare noe selv. Å kunne dele kunnskap og erfaringer er jo noe at det beste med vennskap. I mange miljøer er riktignok rusmidler så tabubelagt at det nærmest er umulig å ta det opp uten å møte en vegg av fordommer og forutinntatte holdninger. Der bør man trå varsomt, men samtidig er det jo slike miljøer som virkelig kan hatt utbytte av å få brutt ned noen mentale barrierer.

Det er uansett ikke umoralsk av deg å ta det opp. Om vennene dine vil forstå det, er derimot ikke like sikkert. Det kommer an på hvilken kommando som får prioritet i hjernebarken deres. Behovet for å vite best og opptre konformt, eller ønsket om å tilegne seg ny kunnskap. Tilliten til deg som venn og som en seriøs og troverdig kilde spiller selvsagt også inn. Jeg har som sagt snudd helt opp ned på mange venners syn på disse tingene, så det er fullt mulig å få det til. Det blir opp til deg å gjøre en god jobb. Men husk, du bør aldri under noen omstendigheter forsøke å overtale noen til å ta et rusmiddel. Du kan utfordre fordommer og bringe temaet på banen, men avgjørelsen må de ta selv.