Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3450
Ey, ingen spesiell mening med denne posten her, annet enn å dele hva som har skjedd med meg. Muligens så dere slipper det samme.

Jeg skulle handle, som vanlig så var det samme telefon runden for å skaffe noe, men ingen hadde. Så fikk jeg tak i telefon nummeret til en kar som bodde der jeg hadde vokst opp som var ca 1t unna der jeg bor nå. Han virka som en grei nok fyr, han var rusa som bare faen på piller og what not når jeg skulle handle av han. Men han virket fortsatt som en grei nok fyr. Han skaffet prima shit til meg, så jeg fortsatte å handle av han et par ganger... You get the point...

For en ukes tid siden så klarte jeg og kompisene mine å skaffe noe i siste liten, så vi stakk innom han for å røyke og slappe av. Vi røyka vel rundt en 6-7 jointer på 4. Så røyka vi et par gram i bøtte, jeg var mega stein. Klarte ikke å gjøre en drit. Noe som slo meg som merkelig var at iløpet av kvelden så var han mega paranoid hele tiden. Spesielt om noen av oss gikk på dass og han ikke merka det, da flippa han omtrent ut når han hørte noen gå i etasjen oppe. Han var også spesielt forsiktig med at vi låste døra etter oss når vi gikk ut. Merkelig nok så slo ikke dette meg som veldig mistenksomt... Rundt 03 tiden når vi alle var stein som juling så hørte jeg at det smalt i døra, før jeg omtrent hørte lyden så stod det to svære karer med sånn typisk western skjerf forran halve ansiktet. Det først de gjorde var å dra han fyren som eide huset inn i et annet rom, som vi kunne se inn i fra der vi satt. Han som dro han ut begynte å slå løs på han med et avkappet stålrør, han andre trua oss med en typisk lang kjøkken kniv for å få tak i mobilene våre osv. Etter han sørget for at vi ble sittende så bytta de roller og han som eide huset ble fortsatt dæljet løs på. Etter sånn 5minutter så dro de han tilbake i rommet vi satt, mens de begynte å trashe huset og spørre hvor vi var fra, hva vi het osv. Han fyren som eide huset satt bare stille på gulvet mens blodet rant fra ansiktet hans, de kara skulle nå ha alt vi hadde på oss. Kjipeste delen ved det var at jeg hadde 10K i lommeboka, noe jeg vurderte å gjemme helt til jeg ble slått med det jævla stålrøret. De tok omtrent alt, bortsett fra Ipad2'n til kompisen min, de plukka den opp og bare kasta den fra seg igjen.
De skulle ha oss til å hjelpe de med å bære ut alle tinga som var i huset. De hadde en varebil i enden av oppkjørselen som vi pælma alt inn i. Mens vi gjorde det så fortsatte de å "jobbe" på han fyren som eide huset, da fikk jeg et litt mer klart bildet av hva de var ute etter. De gjentok "Hvor er hasjen min", "Du skylder meg 50k" Blablabla... Etter vi hadde tatt alt ut i bilen så dro de oss inn i stua igjen, så kom det plutselig en gammel fyr inn i huset og pratet med de, tydelig at han hadde holdt utkikk etter folk. De gjorde den klassiske, "dere holder kjeft"

Etter de dro så stakk vi rett til politistasjonen og la korta på bordet. Brukt, kjørt og alt det der. Heldigvis fikk vi ikke noe stress for det her av politiet.
Har igrunn alltid sett på hasj og weed som relativt uskyldige saker, men dette var vel en "wake up call". Fløyt litt for lenge på at grensene ble tøyd og til slutt endte jeg opp med det resultatet her. Jeg har fortsatt ikke endret syn på hasj eller weed, men jeg ser vel heller at det er personene innenfor miljøet som man aldri kan stole på.

Er det noen av dere som har opplevd noe lignende?
Hvorfor løper du rundt med 10 k i lommeboken?
Enda en grunn til å legalisere!
Selv om cannabis er ganske "uskyldig" så må du inn i miljøet for å skaffe. Har kompiser som skulle kjøpe en halv kilo brunt av sin trofaste dealer gjennom 5 år, som endte opp med å betale 20k for 500g med sjokolade og beskjed om at de skulle bli tatt av dage om de ikke skaffet 20 000 til..
Hovedproblemet er at du ikke kan gå til politiet å klage. Jeg ser dere har gjort det uten å få store konsekvenser, men dere har nok vært heldige.
Mitt tips er å være skeptisk, det er dessverre kjøpers market når det kommer til dop, og det er fort gjort å gå på en smell.

For ikke så lenge siden skulle jeg kjøpe en femmer med amfetamin av en kontakt, møtte han og skulle se på vekta om det stemte, vekta funket ikke, men man kunne se på øyemål at det var minst 5 gram. Senere får jeg en telefon om at jeg fikk feil pose av han, og at det jeg hadde fått var 25g. Dette stemte jo selvfølgelig ikke, men hvordan diskutere med en aggressiv dealer? endte opp med å få "krav" på meg på 4000 kroner og gikk småredd ut de neste ukene.
Er en ting å betale for mye for shit, enn å ende opp "gjeld"..

Narkomiljø er noe herk...
Bergensoldat - Hadde solgt båten min samme dag, glemte å ta ut pengene før jeg dro ut. Latterlig gjort, men sånn ble det.

Silhouette - Jeg er helt enig, jeg hadde aldri vært i den situasjonen om det var lovlig. Det ulovlige undergrunns miljøet hadde vært ikke eksisterende om det var lovlig.
Jeg har heldigvis ikke vært borte i en dealer som krevde penger av meg i ettertid. Men jeg har en viss anelse om hvordan du følte deg. Det er som du sier, det går ikke ann å diskutere i en sånn situasjon. Man må bare gjøre det de finner ut at de har lyst til. De er jo helt utilregnelig, og man vet aldri hva de finner på.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Jævlig kjipt..men det er derfor jeg aldri røyker med folk som jeg vet er "into" miljøet. Jeg røyker med folk jeg vet alltid har råd. Men btw, hvor gammel er du?
Det burde ringt en bjelle, men det gjorde det ikke. Fryktelig merkelig, jeg har alltid vært relativt forsiktig.
Jeg er 19.
Gjennom 5 år så har jeg heldigvis opplevd veldig lite lureri, men så har jeg også alltid hatt råd til å miste de pengene jeg kjøper for.
Er man avhengig, noe som mange dealere er, så har man ett eneste mission her i livet - og det er å skaffe seg en fiks.
"knarkeregenskapene" kommer godt med da.. Muligheten til å manipulere, lyve og overbevise er gode egenskaper å ha om det kommer noen godtroende, uerfarne dopkjøpere. Det som er skremmende er at du har null garanti for noe som helst når man bryter loven som dette - og man ender fort opp med problemer.

Ser på meg selv som en oppegående gutt med litt dårlige vaner og god kontroll- Jeg tok feil- etter en uke på kjøret hadde jeg gjort ting som jeg kommer til å ta med meg til graven, opparbeidet narkogjeld og såret de fleste rundt meg. Jeg har lært, men holder fortsatt på.

Hvis ikke Cannabis blir legalisert og regulert av staten så kommer cannabis til å fortsette å være et gateway drug.
Ikke misforstå- har mange venner som kun holder på med hasj. Men både jeg og et par andre kompiser som har eksperimentert litt vel mye for å si det mildt- hadde NOK aldri prøvd noe annet om vi ikke hadde fått tilbud om det i miljøet.

Legalize!
Jeg har ikke vært igjennom mye lureri selv. Bare fått for lite noen ganger osv.
Men ja, man har ikke noe man skulle ha sagt i en sånn situasjon.

Har aldri vært borte i noe mer enn hasj/weed/sopp, det er ikke noe jeg har hatt lyst til enda. Har fått flere tilbud, men takket pent nei, hver gang. Men han fyren jeg fortalte om nå er den eneste jeg har blitt kjent med som har brukt tyngre ting. Du virker over gjennomsnittet smart, og flink til å snakke for deg. Det er da ikke for sent enda.

Igjen; Jeg er helt enig. Jeg tror også det har mer med miljøet å gjøre enn planten.
Slike ting skjer heletiden og det er aldri morsomt.

En ting jeg føler det har blitt ekstremt mye av i de siste årene er det som kalles "husran"
Dealere får besøk på døra av folk truer seg til varene dems. I lillestrøm i fjor var det vel husran et eller annet sted i byen nesten annenhver dag. Får du først besøk kommer dem ofte igjen med en gang de hører du har nytt.

Synd det er så mange idioter du kan komme borti når du røyker hasj. Dette er bare en av grunnene til at jeg slutta.
Sist endret av DrPerception; 16. september 2011 kl. 05:03.
Jess. Har ikke bestemt meg om jeg vil fortsette med det eller ikke. Spørs om det ikke blir på en hyttetur i ny og nè. Men ellers blir det full brems.
Smart valg! Er mange som klarer å bruke cannabis en gang i blant, men også veldig mange som får oppheng i denne planten. Regner med at du går på skole, det er særs viktig å tenke på at det er nå du legger grunnlaget for livet. Er så fort å få som livsmotto å røyke mest mulig hasj på kortest mulig tid, det blir helt feil.

Selv om jeg ikke angrer (så mye) på hvordan livet mitt har vært de siste årene og hvordan det har gjort meg til den jeg er idag, er jeg fullt klar over at jeg har et problem når det kommer til rus, gitt faen i VGS og endt opp med drittkarakterer, selv om jeg før fikk toppkarakterer uten problemer, og brukt mange år som er viktig på å vokse i hodet og skape grunnleggende sosiale relasjoner og egenskaper som trengs for å kunne "gli inn i mengden med suksessfulle, kjedelige A4 personer som faktisk styrer den skrudde verden vi lever i. Det er klart det gjør noe med den normale utviklingen din når du er i andre sinnstilstander litt for mye.

Råd til de som vurderer å begynne med rus
Kanskje dere klarer å holde det til rekreasjonelt bruk, men på grunn av alt som følger med på kjøpet så kan jeg garantere dere at før dere vet ordet av det og uten å se det komme i det hele tatt- utvikler man dessverre nesten alltid avhengighet. Uansett hvor stor tro dere har på dere selv så er dette en høyere makt. Rus gir de fleste så mye at det er vanskelig å leve uten. Jeg har prøvd det som er å prøve, både bevisst og ubevisst (rivotril+sprit) og har opplevd for mye til å ville gi slipp på moroa.
Er som jeg leste en her inne hadde skrevet om heroin; kicket og rusen av et heroinskudd er 10000x bedre enn en orgasme. Det er det beste du noensinne vil oppleve og føle og INGENTING av det som du gjør resten av ditt liv kan måles med følelsen. Det skaper et stort hull og savn. hvorfor ta sjangsen?

Shit- jeg hater å være moraliserende og motsi meg selv og mine erfaringer, men jeg har virkelig ikke ord på hvor overvelmende rus er. Den er og forblir mange skjebners største og i noen tilfeller største kjærlighet.
Ting jeg har opplevd og lært av psykedelika og sentralstimulerende stoffer har gitt meg mange gode egenskaper og jeg har heldigvis fortsatt beina godt plantet på jorda, men følelsen av at personer som ikke har erfaring med rus kommer ALDRI til å virkelig forstå/akseptere/forestille seg det du opplever når du er ruset er deprimerende for mange å tenke på. Min fremtide kone vil aldri klare å sette seg inn i opplevelsene mine på rus som har gjort meg til den unike personen jeg er, det syntes jeg er synd.

Sorry for moraliserende og lang post- Leste noe lignende når jeg var uerfaren men ignorerte det, nå er jeg i motsatt situasjon, litt ironisk.

Shit happens

Edit: så det ble veldig mye om litt sterkere stoffer enn hasj som tråden handler om, men hasj er det stoffet som har påvirket meg og mine kamerater mest, når jeg legger legaliserende tanker vekk. hehe

Ser at jeg har gått veldig vekk ifra temaet når jeg leser trådstarters post ordentlig.

Creds for at dere gikk til politiet, selv om jeg egentlig er mer for er man med på leken, får man tåle steken så skal man ikke finne seg i alt. Tviler sterkt på at gjerningsmennene hadde forestilt seg at dere kom til å gå til politiet mtp at dere inkriminiserer dere selv. Blir som når folk lar være å ringe ambulanse ved overdoseringer på grunn av frykten for sanksjoner av onkel blå.
Har en kompis som skylder 100k narkogjeld. Ikke lett å være han for tida for å si det sånn, ikke alle involvert i dette miljøet som er som sosialisten som mer enn gjerne deler jointen sin med en stranger på vei hjem fra byen.
Sist endret av Silhouette; 16. september 2011 kl. 06:25.
Sitat av Silhouette Vis innlegg
Enda en grunn til å legalisere!
Selv om cannabis er ganske "uskyldig" så må du inn i miljøet for å skaffe. Har kompiser som skulle kjøpe en halv kilo brunt av sin trofaste dealer gjennom 5 år, som endte opp med å betale 20k for 500g med sjokolade og beskjed om at de skulle bli tatt av dage om de ikke skaffet 20 000 til..
Hovedproblemet er at du ikke kan gå til politiet å klage. Jeg ser dere har gjort det uten å få store konsekvenser, men dere har nok vært heldige.
Mitt tips er å være skeptisk, det er dessverre kjøpers market når det kommer til dop, og det er fort gjort å gå på en smell.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en grunn til at det skal bli legalisert..
ALT som er ulovelig må man inn i et miljø for å skaffe, du kan jo bruke samme tingen på alt annet Narkotika..
"Enda en grunn til at **** skal bli legalisert, du må inn i et miljø for å skaffe det".

Men til TS;
Kjipt dette Håper alt går bra nå og dere får tak i tingene deres
Sitat av Settoz Vis innlegg
Det er ikke en grunn til at det skal bli legalisert..
ALT som er ulovelig må man inn i et miljø for å skaffe, du kan jo bruke samme tingen på alt annet Narkotika..
"Enda en grunn til at **** skal bli legalisert, du må inn i et miljø for å skaffe det".

Men til TS;
Kjipt dette Håper alt går bra nå og dere får tak i tingene deres
Vis hele sitatet...
Enig med du. Alkohol er legalt, men det smugles fortsatt i stor skala av kriminelle miljøer - og du kan havne fint i trøbbel der også.

OT:
Som flere over påpeker, dette handler vel mer om hvem du røyker med enn at du røyker. Har du ikke et eget sted så gå heller en tur i skogen eller noe, å henge med dealeren er risikabelt uansett...

Og så for å moralisere littegrann; når du driver med ulovligheter er det alltid en viss risiko - og politiet er som oftest ikke de verste som kommer på besøk...
Det er ikke hasjen som er farlig, men miljøet du kommer inn i! Det står med sterke ord skrevet av TS her!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Det er ikke en grunn til at det skal bli legalisert..
ALT som er ulovelig må man inn i et miljø for å skaffe, du kan jo bruke samme tingen på alt annet Narkotika..
"Enda en grunn til at **** skal bli legalisert, du må inn i et miljø for å skaffe det".

Men til TS;
Kjipt dette Håper alt går bra nå og dere får tak i tingene deres
Vis hele sitatet...
Hvis cannabis hadde blitt statlig regulert og vi hadde hatt ett opplegg lignende nederland eller med statlige regulerte utsalgssteder tror jeg andelen som går over på sterkere stoffer minsker med ganske mange. Det vil alltid være folk som går videre uansett, men jeg vet at for min del har jeg gått ifra cannabis til kjemikalier nettopp på grunn av miljøet, dealere og en dæsj med dårlig selvkontroll.

Jeg er uansett sikker på at medisinsk cannabis blir innført når eldrebølgen slår inn om 10-15 år. Legemiddelindustrien er en tøff motstander, men la oss håpe at de som gjør beslutningene tør å utfordre de store gutta.
Jeg er overbevist om at jeg kom i denne situasjonen pga at jeg tøyde grensene uten å tenker over hva konsekvensene ville bli. Det er som det alt for gamle ordtaket "You don't shit where you eat"
Selvfølgelig har hasjen en rolle, hadde jeg ikke røyket det, så hadde jeg aldri vært i den situasjonen i det hele tatt.
Men igjen; jeg kunne ha røyket privat, alene med bare de jeg faktisk kjente fra før av. Da ville heller ikke dette skjedd.

Apropos legalisering. Kan dere tenke dere hvor lite slåsskamper, idiotiske konflikter osv, på byen som ville oppstått om Cannabis var lovlig? Om alle hadde hatt en øl og en joint. Alle mine turer til Amsterdam ute på byen om natten så har jeg ikke sett noen som har snakket høylytt til hverandre en gang.

Litt off topic, men noe å tenke på.
Sitat av Subliminos Vis innlegg
Jeg er overbevist om at jeg kom i denne situasjonen pga at jeg tøyde grensene uten å tenker over hva konsekvensene ville bli. Det er som det alt for gamle ordtaket "You don't shit where you eat"
Selvfølgelig har hasjen en rolle, hadde jeg ikke røyket det, så hadde jeg aldri vært i den situasjonen i det hele tatt.
Men igjen; jeg kunne ha røyket privat, alene med bare de jeg faktisk kjente fra før av. Da ville heller ikke dette skjedd.

Apropos legalisering. Kan dere tenke dere hvor lite slåsskamper, idiotiske konflikter osv, på byen som ville oppstått om Cannabis var lovlig? Om alle hadde hatt en øl og en joint. Alle mine turer til Amsterdam ute på byen om natten så har jeg ikke sett noen som har snakket høylytt til hverandre en gang.

Litt off topic, men noe å tenke på.
Vis hele sitatet...
Way OT, men likevel... Har testet komboen øl og joint, og selv om jeg blir svært lite aggressiv har jeg holdt på å skape en del trøbbel. Rett og slett fordi jeg blir skikkelig dårlig, og spyr som en gris. Er du et sted hvor du vet hvor dassen er, og rekker dit, går det bra. Sitter du på et trangt utested kan det bli kjipt for mange rundt...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Settoz Vis innlegg
Det er ikke en grunn til at det skal bli legalisert..
ALT som er ulovelig må man inn i et miljø for å skaffe, du kan jo bruke samme tingen på alt annet Narkotika..
[...]
Vis hele sitatet...
Jo, dette er en veldig god grunn til at det bør legaliseres og reguleres. Se bare på Mexicos narkotikakrig: over 40 000 døde siden 2006, og det ser ikke ut til å bli bedre i den nærmeste framtiden. Tror du vi hatt disse forholdene hvis samtlige land i verden drev legal handel med disse stoffene?

Sitat av doseren Vis innlegg
Enig med du. Alkohol er legalt, men det smugles fortsatt i stor skala av kriminelle miljøer - og du kan havne fint i trøbbel der også.

[...]
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, men disse er hverken like omfattende eller destruktive som dopmiljøene. Markedet er rett og slett ikke like stort hvis det finnes lovlige alternativer.
Jeg har en ganske så lik erfaring, men da var det huseier (ett pensjonistpar) som hadde sendt torpedoer på de som vi var på besøk hos pga. manglende husleie. De slo litt rundt på han som bodde der, raserte litt rundt, og ba oss skru av alle telefoner, før de etterhvert gikk ned i 1.etasje og inn på kaffe og kaker hos huseieren. Han som var mest aktiv er for øvrig dobbeldrapsmann, og sitter nå på forvaring. Vi anmeldte ingenting, og jeg forstod det slik at husleie og strøm ble betalt ganske raskt etter det.
Sitat av Subliminos Vis innlegg

De tok omtrent alt, bortsett fra Ipad2'n til kompisen min, de plukka den opp og bare kasta den fra seg igjen.

De skulle ha oss til å hjelpe de med å bære ut alle tinga som var i huset.
Vis hele sitatet...
De setningene kommer helt sikkert til å glede meg gjennom hele dagen.


Mitt inntrykk er at slike situasjoner oppstår når dumme venner har hatt litt for mange baller i luften over en liten periode.
F.eks. ved å krite èn kg. hasj som man så deler ut i 100g plater til samtlige nære venner for videresalg, for så å finne ut at hasjen er dårlig + at man har mettet den samme vennekretsen med dårlig hasj slik at man ikke får solgt den ut og dermed får problemer med dealeren.
Deretter kan man godt misbruke amfetamin og bruke opp allerede opptjente penger slik at man står enda bedre plantet i hengemyren.
hvordan kan man kjøpe et kilo uten å vite at det er dritthasj?
Sitat av Wolfram Vis innlegg
hvordan kan man kjøpe et kilo uten å vite at det er dritthasj?
Vis hele sitatet...
Hva med å ta en test blås før du kjøper...
Klart og tydelig huseiers skyld. Han skylder penger, og fikk som fortjent. Dette er langt i fra væpnet ran, mer en annen form for tilbakebetaling.

Synd dere var på feil sted til feil tid.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Klart og tydelig huseiers skyld. Han skylder penger, og fikk som fortjent. Dette er langt i fra væpnet ran, mer en annen form for tilbakebetaling.

Synd dere var på feil sted til feil tid.
Vis hele sitatet...
Så at de tok alle pengen til TS og tingene til kompisene, og slo huseieren til blods med ett stålrør, tok alle eiendelene til huseier. Er i mine øyne væpnet ran uavhengig av hva slags gjeld han har til disse personene.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Så at de tok alle pengen til TS og tingene til kompisene, og slo huseieren til blods med ett stålrør, tok alle eiendelene til huseier. Er i mine øyne væpnet ran uavhengig av hva slags gjeld han har til disse personene.
Vis hele sitatet...
Sånn funker det nå en gang i underverdenen. Fåtall slike situasjoner som kommer i dagens lys. Sånne ting skjer hver eneste dag i Norge.

Narkogjeld er fyfy.

Kjipt med pengene dine Ts. 10.000 er en slump med penger.
Sitat av Subliminos Vis innlegg
Noe som slo meg som merkelig var at iløpet av kvelden så var han mega paranoid hele tiden. Spesielt om noen av oss gikk på dass og han ikke merka det, da flippa han omtrent ut når han hørte noen gå i etasjen oppe. Han var også spesielt forsiktig med at vi låste døra etter oss når vi gikk ut.
Vis hele sitatet...
Minner meg om en Entourage episode

Skjedd noe videre i saken? Faatt tak i de?
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Så at de tok alle pengen til TS og tingene til kompisene, og slo huseieren til blods med ett stålrør, tok alle eiendelene til huseier. Er i mine øyne væpnet ran uavhengig av hva slags gjeld han har til disse personene.
Vis hele sitatet...
Skal man være med på leken får man tåle streken. Trist at TS var en uskyldig i en slik situasjon, men gjeld er gjeld og etter måten TS beskriver huseiers oppførsel på. Paranoid o.l. så er det forståelig at noe muffens er på gang / Folk er ute etter karen. Da har du selv skyld hvis du velger å vanke i slike kretser.

No-offend TS. Hold deg unna slike klovner som har gjeld opp til halsen.
det var her eller? =p en time fra hønefoss... http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5738504.ece

Edit : Så det ikke stemte helt med tidspunktene nå.
Sist endret av take'a'hit!; 16. september 2011 kl. 18:30.
Var i et nytt avhør for litt siden. Eneste de kunne si var at de trodde at de visste hvem det var. Ellers fikk vi ikke vite stort. Regner vel med at de er forsvunnet nå og at de ikke blir funnet med det første. Reiseforsikringen vår dekket heldigvis det meste.

Men jeg er helt enig med mange av dere. Det var en tabbe å dra dit, skjønner ikke helt hva jeg tenkte på i ettertid.
Lærerik opplevelse for å si det mildt.