Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2108
Er det innafor og ta sopp rett etter en mdma-tur eller må man helst vente?
Påvirker sopp seretonin nivåene våres som mdma gjør?
Psilocybin påvirker ikke seritonin nivåene i hjernen din. Hadde det gjort det hadde man fått en nedtur av det, og det gjør man ikke. Psilocybin påvirker ikke hormonene i kroppen slikt som MDMA, så sopp etter en MDMA tur kan gå fint, men jeg ville ikke anbefale det, siden du har mangel på seritonin i hjernen, og det kan føre til en dårlig opplevelse, eller bad trip.

EDIT: Psilocin fungerer som en slik nevrotrasmitter, og kan binde seg til ulike serotoninreseptorer i nervesystemet. Det sender ikke ut noe spesielt seritonin, men da seritoninreseptorene dine jobber for fult, er det kanskje ikke lurt å innta sopp, siden Psilocin binder seg til reseptorene. Psilocybin omdannes til Psilocin i leveren kom jeg til å tenke litt på.
Sist endret av Relevant; 18. april 2014 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Psilocybin påvirker ikke seritonin nivåene i hjernen din. Hadde det gjort det hadde man fått en nedtur av det, og det gjør man ikke. Psilocybin påvirker ikke hormonene i kroppen slikt som MDMA, så sopp etter en MDMA tur kan gå fint, men jeg ville ikke anbefale det, siden du har mangel på seritonin i hjernen, og det kan føre til en dårlig opplevelse, eller bad trip.

EDIT: Psilocin fungerer som en slik nevrotrasmitter, og kan binde seg til ulike serotoninreseptorer i nervesystemet. Det sender ikke ut noe spesielt seritonin, men da seritoninreseptorene dine jobber for fult, er det kanskje ikke lurt å innta sopp, siden Psilocin binder seg til reseptorene. Psilocybin omdannes til Psilocin i leveren kom jeg til å tenke litt på.
Vis hele sitatet...
Kloke ord, tusen takk for hjelpen!
▼ ... over en måned senere ... ▼
You are the universe
12 0
Jeg har spist sopp dagen etter en emmatur og det var forjævelig.. Anbefaler det IKKE!
Omvendt da, mdma etter sopp?
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Du må nesten se ann formen din dagen etter du har tatt MDMA. Men det skal nok gå helt fint, ellers så kan jeg anbefale å ta MDMA og sopp sammen
Ville vært forsiktig med å tatt psykadelika kort tid etter MDMA. Turen blir gjerne påvirket av sinnstilstand, og den er gjerne ikke helt på topp 1-3 dager etter MDMA etter min erfaring.
Jeg ville ventet i hvert fall en ukes tid.
du må nok helst vente, mdma tømmer så og si alt du har av serotonin, så nesten uansett hva man tror dagen etterpå er man ikke 100% riktig i hodet ennå. På sopp er det veldig viktig å være akkurat det - helt riktig i hodet.

Har aldri skjønt hvorfor folk vurderer å ta sopp/lsd/andre psychedelics rett etter MDMA turer, det er mye bedre å ta sopp/LSD først, eller ta begge deler samtidig.