Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1259
Jeg får abstinenser/alko sug. Er det da lurt å dempe dette med hasj? Eller ender jeg opp med 2 rusproblemer?
Kan fort ende opp med to problemer, men av erfaring så er hasj betydelig lettere å håndtere enn alkoholabstinenser. Problemet er at man bygger toleranse for begge, også sitter man der.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da får du to rusproblemer. 100%
Om det er så destruktiv for deg med alhol så ligger det også litt stolthet i å kunne holde seg unna suget. Om det kan være en liten gulerot.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville absolutt prøvd det ut hvis jeg var deg. Hasj er ikke noe å drive med i lengden, men det ødelegger ikke som alkohol gjør.
Anonym bruker
"Snill Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt gambling, men hvis du er en som ikke liker å drikke alkohol etter å røyke hasj, så det kan være verdt det, men jeg foreslår at du går til fastlegen og si at du sliter med alkohol og trenger hjelp til å slutte med det.
dette lurer jeg også på, jeg røykte hverdag i 2-3 år for endel årsiden men fikk noe greier som fikk meg til å hallusinere og legit trippe og etter det klarer jeg ikke nyte weed på samme måte. har ekstreme alkohol problemer (for alderen) og ville gjerne bytta det ut med å røyke 1 bønne eller 2 om dagen som på den tiden gjorde veldig lite skade på meg.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ville absolutt prøvd det ut hvis jeg var deg. Hasj er ikke noe å drive med i lengden, men det ødelegger ikke som alkohol gjør.
Vis hele sitatet...
Langvarig bruk av hasj kan helt klart ødelegge livet og psykisk+fysisk helse på mange måter
Langvarig bruk av hasj kan helt klart ødelegge livet og psykisk+fysisk helse på mange måter
Vis hele sitatet...
Dette kan vel sies om det aller meste. Men noe mer enn en tilfeldig uttalelse er det ikke dessverre.

Til trådstarter.

Ja, hasj er mye enklere å kontrollere enn alkohol for de aller fleste. Bruk det for å unngå de verste abstinensene. Spiser du det så er det ganske langvarig også, kan komme seg unna uten veldig stort forbruk.

Kjør på og lykke til!
Cannabis vil være sunnere enn alkohol helt klart. Men det kunne vært nyttig å prøve å avdekke årsaken til høyt alkoholforbruk.

Kanskje du har en uavklart diagnose som kan medisineres?


Cannabis er definitivt en exit drug for mange.

Lykke til
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er jeg i faresonen eller er jeg good? Jeg har røyket en god stund nå begynner å bli lei egt så må balansere det med øl når hodepinen/icken for mer hasj kommer.

Nå drikker jeg lett 1 sixpack i løpet av en dag, var tom for hasj fram til kl 18 og da hadde jeg allerede drukket fem øl.

Nylig fått diagnosen «avhengighets syndrom» eller noe mest retta mot cannabis og alkohol, faren min sin side av familien er litt sånn addict så føler meg jo litt mer sårbar så klart..

Det er ikke hasjen jeg er bekymret for mest alkoholen egentlig. Havner jeg i faresonen hvis 2 sin pack i uka blir standard?
Slutt å ha blandingsbruk. Stopp å drikk noen uker, røyk litt tjall på ettermiddag/kvelden for å fjerne kantene.

Ta deg litt sammen nå, du har ikke stort misbruk og du har ikke noen problemer. Få på plass hue om at nå har du pause. Ei det før det eier deg.

Sitter i panna.