Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 518
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Uten å være ekspert på bruktmarkedet så vil jeg påstå det.

Det har jo et 2070 ROG STRIX 8GB skjermkort som alene koster like under 6.000,-
Har ikke særlig peiling på Xeon prosessorer foruten at de er ganske heftige og har flere funksjoner (mer for workstations, servere, embedded).
Kunne vel trengt mer ram etterhvert, det er 2x8GB brikker fra før, og du må vel ha mer enn en skarve terabyte med harddiskplass, men harddisker koster jo ikke mye for tiden.
Grei PC, tar det meste makset ut i 1080p og høy/medium i 1440p.

Har en ganske likt speccet PC som dette.
Ser ut som om at han har kombinert litt brukte deler og nye deler. 5 år gammel prosessor, også trolig hovedkort. Ukjent strømforsyning, SSD og HDD. Jeg hadde ikke kjøpt den.

For 12000 kan du bygge en slik helt ny maskin: https://classic.prisjakt.no/list.php?l=639782&view=c med RTX 2070 Super, Ryzen 3600 og NVMe SSD. Her er det også kvalitets-strømforsyning og moderne hovedkort med b.la. USB C. Denne er også oppgraderbar til neste generasjon Ryzen.


EDIT; Han har jo også montert minnet feil, kjører ikke i Dual-Channel som han har satt det opp nå. Det er også DDR3 kontra moderne maskiner med DDR4.
Sist endret av Fekillix; 12. oktober 2020 kl. 19:17.
Om ikke jeg ser feil på google er den prossesoren ganske gammel og ikke akkurat top notch?
Release i 2014 med clockspeed på 2,4ghz.

Kan godt være jeg tar feil men det jeg fant når jeg googlet den.
Det er vel ikke særlig å skryte av idag for gaming.
Takk for svar