Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1761
Vil først si at jeg ikke er ute er en moralpreken, så hvis det er planen din trenger du ikke å kommentere.

Jeg er i heimevernet, men mine verdier er ikke de samme som da jeg var i førstegangstjeneste, og jeg har i dag et liberalt forhold til rusmidler. Rusmidler er uakseptabelt i forsvaret generelt, og jeg skjønner at hvis jeg blir tatt på en tisseprøve for et eller annet, så ryker jeg rett ut. Tingen er at jeg ikke er interessert i å ha det på rullebladet mitt, og jeg lurer derfor på: Hvis jeg kontakter HV og er såpass ærlig at jeg bruker narkotika regelmessig, kan jeg bli dimmet uten å måtte bli tatt på "fersk gjerning"?

Noen som har tanker eller erfaringer?
Sist endret av lypsyl100; 6. oktober 2020 kl. 15:42.
Ville ikke nevnt det hvis jeg var deg. Forsvaret er ekstra strenge på sånt. Selv om det bare er HVs leirskole. Det må da være andre måter å dimme på? Go full retard og si du har angst fra en annen verden. Snakk med presten og si du ikke klarer våpen lenger. Smør deg inn med avføring og kle deg i et norsk flagg og sovne på oppstillingsplass( true story)
Aldri blitt testet for narkotika i HV. Sålenge du ikke er ruset de få dagene i året du har øvelse så tror jeg det går helt fint.
Derimot å si det rett ut for å ikke være tjenestedyktig lenger kan slå ganske mange veier, isåfall ville jeg ha vært rein stund før og etter du ga en slik henvendelse, i tilfellet det blir politianmeldt og du blir testa av politiet, så kan du skylde på at du bare var idiot og brukte en dum unnskyldning fordi du ikke vil være i HV lenger. Ikke lovbrudd å juge, og de må enten teste deg positivt eller finne droger på deg for å dømme deg (eller at du innrømmer såklart).
Herregud for en hjernedød plan. Hold nå kjeft og finn et normalt påskudd for å kaste inn håndkleet
Spring naken igjennom leiren mens du roper "jeg har skjønt det, jeg har skjønt det!"
jeg kjenner MANGE i HV som både røyker og drikker og/eller ruser seg på andre ting på jevn basis. Som nevnt over, så lenge du ikke møter opp tydelig rusa er det ingen mulighet for at de bruker ressurser på å teste deg for noe som helst. Viss du på død å liv vil slippe så kan du gå til legen din å si at du sliter med depresjoner og at du ikke lenger er komfortabel med å bære våpen grunnet frykt for deg selv. Noen har sluppet ved å gå denne veien, men det kan få konsekvenser for andre ting du skal gjøre senere.

Jeg syne uansett du skal revurdere dette, du gjør en veldig viktig jobb når du er inne. Ingen veit når dritten treffer vifta og da er det kjekt at noen gidder å stille opp å gjøre en innsats enten det er i krig eller krise. Vær stolt av det. Du bør heller bare slutte å kjempe imot systemet å heller gjøre det beste ut av det. Mange muligheter for selvutvikling og kursing i HV. Da kan du til og med tjene penger mens du er inne samtidig som tjenesten kan virke mer givende. Ta befalskurs eller lignende, god erfaring og ha også i det sivile.
Asså.. Finnes mye enklere måter å slippe forsvaret på en å løpe naken og smøre seg inn med dritt...

Spør om å få snakket med legen på campen og si du sliter med ryggen, fortell du har vondt helt nederst og at det blir være når du går. Si du har slitt med dette i flere år.. Stå på ditt... Legen kan ikke bevise eller motbevise at du ikke har vondt så lenge du mener du har det. Poof så er du ute, uten konsekvenser i ettertid :-)
Forsvaret har nulltoleranse for nark, selv meninger i retning legalisering osv.. Sørg først for at du er rein i tilfelle pissings, også snakker du litt glorifisert om nark når noen hører. Da får du dra rimelig kjapt uten noe mer styr.
Sitat av tipot Vis innlegg
Forsvaret har nulltoleranse for nark, selv meninger i retning legalisering osv.. Sørg først for at du er rein i tilfelle pissings, også snakker du litt glorifisert om nark når noen hører. Da får du dra rimelig kjapt uten noe mer styr.
Vis hele sitatet...
Har du noen dokumentasjon å vise til?
Vet av flere som er i HV som ruser seg i ny å ne på ulovlige substanser og aldri vært pisseprøve på de.
En som skulle inn til førstegangstjenesten ble spurt om han brukte noe da de hadde nulltoleranse for sånt. Han innrømte å røyke daglig noe han ikke gjorde men måtte inn uansett. Det endte med at fastlegen skrev at han hadde en heftig angst diagnose som han kunne vise til og sletta den etterpå.