Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1862
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har klart å komme meg ned på 5 mg Oxynorm dagen. Har stått på 40 mg Oxycontin og 40 mg Oxynorm daglig i 4 mnd pga en stygg arbeidsulykke og en stk knust fot.

Har fortsatt vondt, men gidder ikke mer piller

Respekt til alle som sliter med rus og avhengighet! Fy faen, noe mer jævlige abstinenser skal man lete lenge etter.

Hvis jeg nå slutter på 5 mg. Hva vil jeg merke da dag for dag de neste dagene?
Anonym bruker
"Sammen Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du egentlig lyst til å prøve å slutte med det uten å rådføre deg med en lege?
Risikoen for en "sprekk" er stor i det tilfellet. Vær så snill, snakk med legen før du gjør det.
Hvis du allerede er stabil på 5 så blir det nok ikke så forbanna ille. Tar jo en 5-6 dager å føle seg fysisk normal uansett.
Jeg trappet nylig ned fra 400mg/døgn til 0 på 2 uker, riktignok på istitusjon. For meg var nedtrappingen forbundet med mye mer abstinens enn selve seponeringen (jeg seponerte fra 20mg/døgn til 0 på dagen). Jeg anbefaler deg å bare kutte, for dagene der jeg følte jeg pinte meg med små doser var mye verre enn å bare slutte.
Riktignok fikk jeg Catapresan (som de sier skal hjelpe litt mot abstinenser). Jeg forventet et rent helvete i det jeg skulle seponere, men det ble ikke så "Ille". Jeg fikk selvfølgelig mageproblem (Bruk Imodium), og vær klar på at det kommer en uke hvor du har MEGET MEGET lite energi, matlyst og en liten depresjon som fort gikk over for min del. Suget er det desiderst verste, men det kan ingen hjelpe deg med, dessverre.
Sitat av NordicMMA Vis innlegg
Riktignok fikk jeg Catapresan (som de sier skal hjelpe litt mot abstinenser). Jeg forventet et rent helvete i det jeg skulle seponere, men det ble ikke så "Ille".
Vis hele sitatet...
Catapresan fikk jeg også på en avrusning. Det syntes jeg det var gang i. Ikke veldig mye. Men det gjorde meg litt roligere.
Husk at catapresan kan senke blodtrykket, så man skal måle blodtrykket den første tiden man tar det.
Og så er det bare å holde ut. Hold ut folk. Hold ut slik som Jan Baalsrud holdt ut da han amputerte sine egne tær for unngå koldbrann i føttene.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Catapresan fikk jeg også på en avrusning. Det syntes jeg det var gang i. Ikke veldig mye. Men det gjorde meg litt roligere.
Husk at catapresan kan senke blodtrykket, så man skal måle blodtrykket den første tiden man tar det.
Og så er det bare å holde ut. Hold ut folk. Hold ut slik som Jan Baalsrud holdt ut da han amputerte sine egne tær for unngå koldbrann i føttene.
Vis hele sitatet...
Word. Hold ut. Det blir bedre, og dette sier jeg, som bare er på dag 8.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
36 timer uten oxynorm. Har klart å holde meg til 5 mg den siste uka. Aldri over.
Faen, synes jeg har vært flink. Det har vært et helvete.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sluttet da jeg kom meg ned til 10mg/døgn og hadde ligget stabilt der i 2 uker, men jeg hadde ikke stått på høyere doser enn 50-60mg dagen i mer enn 6mnd.

Var litt uggen i magen de første dagene, men ellers null stress. Selvmedisinerte med benzo (anbefales ikke).