Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1646
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! For ca 3-4 år siden ble en liten ulovlig forsendelse som var adressert i mitt navn tatt i Tollen. På det tidspunktet var jeg ung og uerfaren med ulovligheter og presterte å bestille via clearnet, med bankkort *facepalm*. Fikk en telefon fra politiet der de prøvde å få meg til å tilstå, jeg nektet på å ha noe kjennskap til saken. Siden da har jeg hverken fått besøk eller hatt noe annen kontakt med politiet. Jeg har heller ikke bestilt noe ulovlig fra utlandet. Men jeg har heller ikke fått et brev om henlagt sak.

Kan det være slik at det aldri ble opprettet en sak på meg? Med tanke på hvor lite alvorlig det hele er. Eller er risikoen for å få besøk fortsatt der?

For ca 2-3 år siden har en kompis av meg bestilt en relativt liten mengde MDMA via Darknet, fra utlandet det også *double facepalm*. Han har hverken fått telefon eller besøk enda. Navnet hans skulle stå på forsendelsen. Vendoren er godt kjent og seriøs, så sjansen for scam er litt liten. Hva er greia egentlig?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ingenting å frykte, med mindre det var snakk om større mengder. Rart du ikke har fått noe brev om henleggelse, men kanskje det ble borte i posten? Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet politiet og spurt om status. Si du fikk en telefon for noen år siden angående noe ulovlig du ikke har kjennskap til og spør om du ble anmeldt
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
"Intet nytt er godt nytt" som far pleier å si når han kommer seg helskinnet hjem fra turen til postkassen uten å finne regninger.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil helst unngå å ha noe som helst kontakt med politiet. Virker ikke særlig lurt å ringe dem, ender jo bare opp med å minne dem på at jeg eksisterer og at jeg kan være mistenkt for noe ulovlig.

Enig med deg, Hydra, men vil gjerne vite om politiet alltid oppretter en sak når Tollen konfiskerer noe og varsler dem. Kan det være slik at hen som ringte meg ville se om hen klarte å true meg til å tilstå før en sak eventuelt var verdt å opprette? Kanskje henlagte saker er dårlige for statistikken deres? Noen som har vært borti noe lignende? Evt fått besøk 3-4 år etter beslaget?
De har nok lagt inn en liten notis på navnet ditt i tilfelle andre saker om deg dukker opp senere.
Men for nå tipper jeg du er ganske trygg så lenge ingenting mer blir stoppet eller om du blir tatt for noe annet.
Sist endret av Freefalling; 15. mai 2020 kl. 23:32. Grunn: typo
Sakspapirene kan ha gått tapt og/eller saken henlagt, ville absolutt IKKE tatt kontakt med politiet og minna dem på det iallefall, nei prøv å glem hele greia så foreldes saken snart uansett
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
Sakspapirene kan ha gått tapt og/eller saken henlagt, ville absolutt IKKE tatt kontakt med politiet og minna dem på det iallefall, nei prøv å glem hele greia så foreldes saken snart uansett
Vis hele sitatet...
Hadde vært "artig" å få besøk 4 år og 11 måneder etter saken ble opprettet Noen som vet om det er en praksis i politiet å gå gjennom saker som er i ferd med å foreldes? Må tilføye at jeg på ingen måte er en kjenning - ingen rulleblad, ikke en eneste bot, viser meg knapt blant folk Det kan kanskje hjelpe på saken? Hadde jeg vært politi, så ville ikke jeg oppsøke en slik person, men som mange her på bruket vet - enkelte politifolk vil gjøre alt de kan for å utøve makt og gjøre livet surt for andre.
Politiet mangler ressurser. Du er trygg.
3-4 år siden? No worries, det er en lost sak. Du er trygg.