Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 985
Noen jeg kjenner får ikke "normal" medisinering av lege.
Det skyldes på "registrert som rusmisbruker", men det er i all hovedsak snakk om bønne over mange år.
Derfor skriver de ut quetiapine (teve) 25 mg og Metoprolol sandoz 25 mg.
På eget initiativ har hun funnet at Mogadon er noe som hjelper uten at ymse grader av psykoser og galskap følger med.
Kan man importere selv og satse på flaksen og evt hvordan går man frem?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det første jeg ville gått for er å bytte fastlege. Du kan bytte inntil 2 ganger i året og gjøres enkelt på nett.
Antar at denne personen sliter med angst, da metoprolol senker blodtrykket(hjertebank) og quetiapine brukes som antipsykotika (blir ekstremt trøtt/zombie).

Sliter selv med ekstreme ryggsmerter og den nye legen min er ekstremt restriktiv og skriver kun ut maks 20 paralgin forte. Får nærmest en skjennepreken hvis jeg spør om mer når jeg er tom. Jeg har heller ingen historikk med misbruk av legemidler.
Blir gal av smertene og like før jeg går ned å ordner meg noe heroin på bruggate for å komme gjennom dagen, til tross for at jeg mye heller skulle hatt noe mindre farlige B-preparat.

Du kan selvsagt prøve å skaffe disse mogadonene illegalt, men ville sette på det som siste utvei. Du kan ikke være 100% på at det faktisk er mogadon du får, samt det er en risiko for at det blir stoppet i tollen. Det dummeste du gjør er å søke på google etter "buy mogadon" da får du garanter haugevis med flaske sider. På "darknett" er det mange selgere der du kan kjøpe for bitcoin, gjør research og gå nøye gjennom profilen og tilbakemeldinger.
Anonym bruker
"Slank Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke akuratt lurt å satse på nei. "Normal medisin" kan det nok ikke være, siden legen ikke skriver det ut har det nok misbrukspotensial, og det skal de etter pasientens beste være uhyre forsiktig med å skrive ut.

Om man ikke føler fastlegen forstår så er man fri til å bytte fastlege. Det greieste er å legge kortene på bordet og ta en prat om det på en rolig, åpen, ikke-defensiv måte. Å si at ja jeg røyka hasj den perioden men er rusfri nå og sliter så mye med xxxxsymptomer jeg trenger behandling for. Legen foreslår det preparatet legen med sin spesialisme i dette mener er best, og om man foreslår spesifikke legemidler selv så svekker man bare egen troverdighet igjen.
Med forbehold om at jeg ikke kjenner så mye av dine problemer;
Veldig viktig å spesifisere hvilke medisiner som ikke hjelper i alle fall. Min erfaring har igjennom mange å med diverse psykofarma er at det er ok å diskutere medisiner og forslag åpent med den rette fastlegen. Så å bytte fastlege er ikke en dårlig idé - Quietapine (f.eks Seroquel) er en medisin som kan være avskyelig, spesielt den XR versjonen, Truxal enda verre. Mogadon er vel benzo - noe jeg personlig sakte men sikkert ble avhengig av, og etter noen år sto jeg med et kjempeproblem det var tøft å komme seg ut av. Er det for søvn ville jeg satsa på noe som ikke er direkte benzo. Vallergan for søvn er noe de forsøker kaste etter folk, jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor, for den kan man rett og slett bli ufør av da det jo føles som man har drukket 15 pils dagen før når man våkner. Om du ikke har kjempetrøbbel ville jeg gått for noen standard innsovningstabletter, spesielt om du ikke har daglig trøbbel. Gå en tur på kvelden som fast rutine, legge seg circa samme tid hver dag, og alt av søvnhygiene tips kan gjøre underverker etter en tilpasningsperiode. Quietapine fungerer for å sove i lav dose og med de tablettene som kicker med engang, men reell søvnkvalitet kan diskuteres.
Sitat av wildcard Vis innlegg
Noen jeg kjenner får ikke "normal" medisinering av lege.
Det skyldes på "registrert som rusmisbruker", men det er i all hovedsak snakk om bønne over mange år.
Derfor skriver de ut quetiapine (teve) 25 mg og Metoprolol sandoz 25 mg.
På eget initiativ har hun funnet at Mogadon er noe som hjelper uten at ymse grader av psykoser og galskap følger med.
Kan man importere selv og satse på flaksen og evt hvordan går man frem?
Vis hele sitatet...
Åja, så Mogadon, en av de sterkeste benzoer som finnes på legemiddelmarkedet kaller du for "normal" medisinering?

Kom med en oppdatering på hvordan livet har forandret seg etter at du evt får tak i Mogadon.
Det burde vel «holde» med sobril? Jec sliter selv med det samme- apodorm og mogadon er jo apedop. Og absolutt ikke normal medisin. Lykke til å finne en lege som skriver ut�� får såvidt 1 pk sob på 2-3 mnd����