Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1710
Hei!

Tidligere i dag opplevde jeg noe litt rart, og skummelt. Jeg hadde tatt et par bongehits en stund før, men var mer bakfjern enn fjern på det tidspunktet. Uansett. Jeg tok en snus, rettet meg opp i sofaen, og strakk meg veeldig. Kjente jeg ble småsvimmel, slik som du av og til kan bli av å reise deg for kjapt.
Det siste jeg husker er at synes mitt forsvinner, og deretter sånn usammenhengende tankekaos fra underbevisstheten idet du besvimer. Jeg våkner til med kramper, helt omtåket, og det tar mange sekunder før jeg kommer til meg selv, og til krampene gir seg. De forsvinner i takt med bevisstheten som kommer tilbake. Men det var så ekkelt. Og jeg var så sykt forvirret. Der og da føltes som om jeg hadde vært forvirret i evigheter, og ikke ante hvor eller hvorfor jeg var der.

Og krampene? Er det farlig?

Er det ingen som vet? Er bekymret. Å legebesøk er litt noia.
Sist endret av Sol-Nede; 29. januar 2015 kl. 08:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har sett en venn gjort dette noen ganger. Ene gangen kom det av at vi hadde fyrt som et helvete i peisen og han satt med en tykk fora jakke. De andre gangene så hadde han bare ikke drukket noenting på altfor mange timer.
Husket du og drikke noe føre dette skjedde?
Jeg har opplevd dette et par-tre ganger selv i forbindelse med røyking og ja, det er skummelt mens det står på. Etter at det skjedde gang nr. 2 dro jeg til legen og fikk sjekket ekg+++. I følge legen var ikke dette farlig og jeg hadde normale verdier. Han mente det bl.a. kom av at jeg hadde lav hvilepuls og tilførselen av blod til hjernen midlertidig ble for lav når blodtrykket falt, men det skal sies at jeg ikke nevnte røykinga.

Husk at både tobakk og Cannabis påvirker hjerterytmen og er nok medvirkende årsak. Ta en tur til legen uansett, bedre å være på den sikre siden
Jeg kan ikke gi deg noe konkret svar på hva som skjedde, men jeg har opplevd at en kompis svimte av etter bonghit.
Han sa det var kombinasjonen av headrush (reise seg for fort og blir svimmel) + bonghittet han nettopp tok.

Tips: Ikke bruk tobakk på bong, det er mye verre for helsa enn å bare røyke rein weed/bønne. Syns vi har en ukultur med å bruke tobakk her i norge.
Man skal jo egentlig ha bomullsfilter for å ta imot mye av driten som er i den industrielle tobakken også, men stoners får jo i seg dette pga de ikke bruker bomullsfilter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det heter Ortostatisk hypotensjon, og cannabis kan forverre dette: I bunn og grunn sliter det kardiovarskulære systemet med å gi nok trykk når du reiser deg, det henger etter, så det du opplevde var at hjernen din ikke fikk nok oksygen.

Selvfølgelig vil kroppsform, hvor aktiv du er etc spille inn på dette i tillegg.

Føler for å presisere: Det du opplevde, kan være harmløst og bare et tilfelle av lavt blodtrykk som jeg sier, det kan også være andre underliggende årsaker, du trenger ikke nevne til legen at du røyker hasj, og de vil ikke teste for det om de vil ha en blodprøve av deg: De vil teste for mineralnivåer etc, ingenting som avslører om du ruser deg.
Sist endret av Dodecha; 29. januar 2015 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Tips: Ikke bruk tobakk på bong, det er mye verre for helsa enn å bare røyke rein weed/bønne. Syns vi har en ukultur med å bruke tobakk her i norge.
Vis hele sitatet...
Kan så være, men noen garanti er det ikke. Jeg vet at det var snakk om grønt for min del i alle fall en av gangene.
Tusen takk alle sammen. Jeg føler meg helt fin i dag, tror jeg
Opplever det samme som deg nesten hver dag når jeg reiser meg for raskt. Mulig jeg har et lavt blodtrykk.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det heter Ortostatisk hypotensjon, og cannabis kan forverre dette: I bunn og grunn sliter det kardiovarskulære systemet med å gi nok trykk når du reiser deg, det henger etter, så det du opplevde var at hjernen din ikke fikk nok oksygen.

Selvfølgelig vil kroppsform, hvor aktiv du er etc spille inn på dette i tillegg.

Føler for å presisere: Det du opplevde, kan være harmløst og bare et tilfelle av lavt blodtrykk som jeg sier, det kan også være andre underliggende årsaker, du trenger ikke nevne til legen at du røyker hasj, og de vil ikke teste for det om de vil ha en blodprøve av deg: De vil teste for mineralnivåer etc, ingenting som avslører om du ruser deg.
Vis hele sitatet...
Haha, aaah Dodecha, du er der alltid med nyttig informasjon og gode råd din fine mann <3
Sist endret av SoppVandreren; 29. januar 2015 kl. 22:28.