Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1331
Hei, handlet en sofa på Skeidar. Fikk vite at bestillingstid på denne var ca 1 måned. Ok, det var greit. Så går det en måned. Jeg ringer inn, får vite at disse sofaen har bestillingstid på 8 uker. Ok, det er greit. De skulle også se an på ordren når den kom fram og skulle kontakte meg senest neste dag. Det gjorde de aldri.

Det andre er at jeg fikk såkalt betalingsutsettelse fram til Januar. Jeg velger aldri dette siden det påbeløper gebyr. Jeg spurte vel tre ganger om dette kostet noe ekstra. Selger sa; Nei det gjør det absolutt ikke. Ok, da betaler jeg i Januar. Det viser seg at det er et gebyr på 300kr...

Det tredje er at jeg fikk sofaen nå på fredag to uker før antatt leveringstid. Jeg har hentet og montert selv. Selger ringer meg idag og sier at jeg har fått feil type sofa, NÅR KAN DU KOMME TILBAKE MED DEN? Hva i alle dager, er det jeg selv som må levere den tilbake? Har ikke vært annet enn surr siden begynnelsen. Har jeg noen krav her? Jeg vil ihvertfall kreve at de leverer den riktige, monterer og tar med seg søppelet som blir igjen. Jeg har jo tross alt fikset alt med den gærne sofaen...

Oppgitt.
Så lenge du ikke har fått en dårligere/billigere sofa så ville jeg vel bare sagt at om de vil ha den tilbake så får de pent komme og hente den selv, samtidig med at de bringer med seg den du egentlig skulle hatt.
Når det kommer til den utsatte betalingen så er det vel det som står i ev. kontrakt du signerte i butikken som gjelder. Jada, jeg vet at en muntlig kontrakt er like bindende som en skriftelig, den er bare så mye vanskeligere å bevise.

Høres vel kanskje ut som om de som jobber i den Skeidar-butikken du har handlet fra ikke er helt på nett. Du kan jo ev. sende inn en melding til Skeidar sentralt. Kan kanskje høres ut som om det er mer sannsynlig at de vil ta den seriøst enn den butikken du har handlet fra.
Tror jeg skal kontakte Skeidar sentralt som du sier. Kommer ikke noe sted med å prate med den lokale forhandleren.

Takk for svar!