Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 8411
Heisann. Nå som det begynner å bli litt kjøligere så er jeg på utkikk etter en varmeovn. Mitt problem er at jeg er allergisk mot støv, og sliter med svevestøv når jeg bruker vanlig panelovner.

Har googlet litt rundt og funnet ut at infrarøde varmeovner høres ut som noe som kunne ha passet meg, og fant en nettside som selger disse med noen motiver jeg liker.

https://www.solvarm.no/product-page/...bilde-panelovn

Er det noen her som har erfaringer med disse produktene eller lignende? Har ikke sett noen lignende produkt i Norge før, så hadde vært flott å høre noens erfaring
Jeg har livslang erfaring med infrarød stråling fra panel, heltre, limtre, massivtre, naturstein, murstein, betong, leca, et utall andre materialer og aller mest fra sola.

Etter å ha forsøkt å bli klok på hva som gjør infrarøde varmepanel (smør på flesk) fra solvarm.no så spesielt, har jeg kommet frem til en ting. Snasne bilder, men det er selvfølgelig fordi de må henges opp på veggen. Med andre ord: Ei saa peittää jossakin suunnassa.

Jeg finner ingenting fornuftig fra pålitelige kilder, derimot en hel masse svada fra leverandører. Alle påstandene om helende egenskaper burde gjøre deg skeptisk, men her er min favoritt.

"Energien fra de Langbølgede infrarøde varmestrålene er viktig for alt levende på vår planet. Hvis vi ikke hadde infrarød varmestråling, ville vår jord være en isklump uten liv i dag" (infravarme.no)

Humbug!