Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2454
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mann 18 år

Var å snakket med legen min om ny medisin og jeg tok opp at jeg har tenkt å prøve MDMA. Lege vet godt at jeg sliter med div. problemer og at jeg har røyket hasj før

Jeg fortalte at jeg hadde tenkt å prøve, men ville høre hva lege ville ha å si.

Hun sa rett og slett at hun ikke ville anbefalle det. Lege sa ikke noe om det var farlig, og jeg burde ha spurt lege mer, men det gjorde jeg ikke. Mitt spørsmål er da om dette er livsfarlig å fortsatt ta det. Plis la vær å skriv "duh, ikke ta det da hvis legen fraråder det"

Jeg har lest litt på nettet om MDMA + Zoloft, og fra hva jeg vet så "blokkerer" zoloften MDMA slik at det ikke gir noen effekt. I så fall er jo ikke det så går jo det bra, men trenger å vite om det faktisk kan skade meg.
Hva er vitsen med å ta det hvis det ikke gir effekt? Tar litt ekstra da, kanskje det funker. Ikke det. Litt til å enda mer for å få funk. Blir fort farlig. Virker som du har en ålright lege. Ta rådet du fikk.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil ikke anbefale å bruke MDMA når du bruker SSRI, du vil som du selv skriver få minimalt med effekt. Dette kan jeg selv bekrefte, da jeg har testet det selv dog mange år siden. Mener også at det er fare for å få seretonin syndrom, uten at jeg tør å bekreftet dette 100%.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"MDMA, in combination with the widely-prescribed SSRI antidepressant class, can lead to rapid, synergistic rise of serotonin (5-HT) concentration in the central nervous system, leading to the acute medical emergency known as serotonin syndrome."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24006318

Ikke bruk MDMA når du går på slike medisiner.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke gjør det
bortkasta. spar emma til du ikke trenger el kan ta pause på ssri uten at det påvirker deg negativt.
Legen og 10 andre sier nei.
Ts venter på at EN skal si ja.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får vel skrive 'ja' da, og ta på meg skylden. Go for it!
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Du får ikke funk
SSRI + MDMA = serotoninsyndrom som er DØDELIG.

Dødelig som i at du dør og ikke lever lenger. Som i at familien mister ungen sin og må begrave deg.

Ikke gjør det
Legen kan jo ikke si annet da denne jo helst ikke skal komme med synsing og det ikke er forsket noe særlig på det.

MIN erfaring med MDMA (125 mg tror jeg) og Fontex (40 mg) var helt topp, men har ikke brukt det mange ganger. Leser dog på nettsider at det ikke anbefales:

https://www.vice.com/en_uk/article/p...ants-safe-sesh
https://metro.co.uk/2019/02/21/dange...sants-8672063/

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
SSRI + MDMA = serotoninsyndrom som er DØDELIG.

Dødelig som i at du dør og ikke lever lenger. Som i at familien mister ungen sin og må begrave deg.

Ikke gjør det
Vis hele sitatet...
Er du ikke litt bastant her? "SSRI + MDMA kan føre til" hadde vel passet bedre. Serotoninsyndromet er vel ganske skjeldent slik jeg har forstått det.
Sist endret av optikom; 26. desember 2019 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av optikom Vis innlegg

Er du ikke litt bastant her? "SSRI + MDMA kan føre til" hadde vel passet bedre. Serotoninsyndromet er vel ganske skjeldent slik jeg har forstått det.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellig, og folk er idioter. Det er en grunn til at folk fremdeles klarer å dø på et av de "tryggeste" psykoaktive stoffene som finnes.
Vi har jo eksempler her på forumet som pakker i seg 5-6 ganger den anbefalte dosen av MDMA og lurer på hvorfor de sliter med bivirkninger.

Nå har freak lenge unngått direkte moralprekener, men jeg får en særdeles dårlig bismak av det her. Nei, det er ikke garantert å ende med serononinsyndrom ved å innta disse to samtidig. Men jeg kan ikke sitte her uten å i det minste si fra at å ta psykoaktive stoffer som gir såpass kraftige euforiske virkninger er en veldig tåpelig idé når man allerede sliter mentalt.

Vice har en artikkel om antidepressiva og MDMA bruk, som kan være interessant.
Sist endret av Dodecha; 26. desember 2019 kl. 15:22.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tenker at det er best å unngå MDMA i den livsfasen du er i nå
Anonym bruker
"Forelsket Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei styr unna, jeg tok molly
Mens jeg gikk på Ssri, var en annen opplevelse en vanlig. Du merker du leker med livet med den komboen. Glad jeg lever idag. Rører aldri molly igjenn heller, det ødelegger hodet noe sykt ved missbruk. Og det er ikke mye som skal til, du er 18 år og skal utvikle viktige deler av hjernen i årene fremover. Det har store
Konsekvenser. Stol på de oss som har tabbet oss ut.
Slappa gutta. Har vært på to ulike anti dep, både serotonin og noradrenalin og dopamin reseptorer. Er serr skada i huet. Aldri hindra meg i å fra ture. Er vel derfor jeg er der jeg er og. Sent 90 tallet 2000 tallet knips. Huff.