Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2045
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg er en glad og posetiv gutt som liker og være med venner.....alltid vært gla i en fest, men nå føler jeg det har gått alt for langt....kan begynne med og si at moren min er narkoman (herion) og farfaren min er alkoholiker, og har andre familiemedlemmer også som er alkoholikere....

Jeg var vel 16 år første gang jeg prøvde hasj, var full da, så jeg hatet det, gikk ca 1 år før jeg prøvde det igjen, da edru, og jeg likte det greit nok. Så fikk jeg meg nye *kompiser* som ikke var så bra for meg, jeg begynte og prøve ut andre stoff som: Extasy, kokain, 2cb, amfetamin, og diverse andre ting, jeg har bare prøvd 2cb og amfetamin 2 ganger, men hasj røyket jeg kansje 3-4 ganger i månden. Jeg går på ruskontrakt på skolen min for øyeblikket, og det er jeg glad for! Jeg har så innmari lyst og slutte med dette, men føler meg for *svak* til og gjøre dette!!
Med tanke på moren min spesielt, har jeg ikke lyst å gå i hennes fotspor, men hvordan skal jeg gå frem med dette *prosjektet*?? Pappaen min er den beste på jord og han hadde blitt sønderknust hadde han vist alt dette.... ruskontrakten på skolen kommer bare 1 gang i månden, så jeg har god tid til og få ut alle stoffer på denne tiden....jeg har lurt på og spørre om og få urinprøve hver uke, for min egen del....men lurer på om politiet da stiller mye spørsmål rundt dette....mange kompiser vet jeg driver med dette, og har sagt det til noen i familien min, at jeg har prøvd stoff men ikke bruker det dagligdags....jeg føler livet mitt ikke er verdt så mye (er IKKE sucidal) etter jeg har tatt et stoff, sier fet samme hver gang, dette er siste gangen....som sagt bruker som regelen ikke *harde stoff* kansje på fest og det har hendt at jeg har skulket skolen også pga dette, men jeg vil bli helt rusfri, også alkohol, jeg har en dårlig vane med og kontakte folk og spør om extasy når jeg drikker alkohol med venner og på fest.....
Takker for svar....
Avhengighet ligger i familien din og alkoholisme er arvelig. Det er bare du som kan ta dette valget og ikke ruse deg, men dessverre så har du dårligere odds enn mange andre.
Ja, jeg vet dette�� meeen, skal faen ikke ende opp under broen, men jeg tør ikke og ringe noen hjelpetelefonen, eller fastlegen min...sliter ikke med angst eller noe fra før av, men synes det er flaut��
Anonym bruker
"Flink Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres jo ut som om du egentlig ikke vil ruse deg.
Du bare ender opp med å gjøre det likevel, fordi det er det du er kjent med?

Synes du burde begynne på mer jevnlige urinprøver.
Gi deg selv noe å kjempe for, som f.eks muligheten til å ta førerkort etterhvert.

Dette kan såklart slå feil vei, dersom du ikke klarer å holde deg rusfri selv om du pisser 1-2 ganger per uke, og dermed får større vansker med å få tatt førerkortet, men jeg antar du allerede må vise til rene prøver en periode med tanke på at du er på ruskontrakt.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar! Altså jeg ruser meg fordi det er gøy rett og slett, aldri hatt angst eller noe, men aldri brukt tabletter/opier....der går grensen min....?? Jepp, har pissa nå i 5 månder, og altid clean😂 er jo bare til og drikke 1 shot eddik før du skal pisse så er du clean....er så domt av meg vettu😶 meeen....førerkort ja, får ikke det på 2 år hvis jeg slår ut på noe... er egentlig ikke kjent med rusen som mange andre, vokste opp helt normalt uten noen form for rusmidler i hjemmet, fikk ikke ha kontakt med moren min....kansje frekt og si dette, men jeg eg glad for det!
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville bedt om ukentlige pisseprøver. Du får neppe noe negativ respons på det. Viser jo bare at du virkelig vil slutte, og bevise deg selv.

Eddik shots før pisseprøve funker ikke forresten. Kan jeg ikke se for meg vertfall.
Jepp, tenker det��
Eddik? Ohyeah det funker på meg... røyka på en tirsdag, dagen etter, var jeg clean��
180cm
60kg
Edru meg vil ikke innta noe som helst, han vil trene, jobbe og være ett bra velfungerende individ med gode kvaliteter. Meg etter noen øl... inntar ALT jeg finner. Får så lyst til å ta alkoholrusen til et annet nivå at jeg snart har flere turer på psykedelika på fylla enn i edru tilstand. Er man i et miljø hvor det er kort vei til rus er det nesten ikke noe farligere enn alkohol. Du virker som du har hodet på rett plass, men du sliter med selvkontrollen. Det kan fikses Lykke til!
Sist endret av sinkpad; 15. februar 2019 kl. 09:04.
Det du må gjøre er å sakte men sikkert bytte ut vennene dine. Hørest brutalt ut men visst du er i en vennekrets der rus er sentralt og du sliter med selvkontroll..såå ja. Prøv å opprett kontakt med nye streite folk eller tidligere bekjente som ikke lever i den verdenen. Eventuelt hold kontakt med de som har ett meget sunt forhold til rus. Det må du vurdere selv. Det var det jeg gjorde. Kjip prosess, men verdt det. Jeg så hvilken vei det gikk med de rundt meg. Angrer ikke litt engang. Lett å tenke at «de andre» er kjedelige men det finnes jækla mye kule folk der ute. Tenker også at det med mor di og far din burde være nok motivasjon til å slutte helt. Gjør det eller potensielt angre veldig i fremtiden. Lykke til.
Takker for svar! Skal kontakte politet neste uke�� Satser på positive svar fra dem, har også tenkt på og spørre fastlegen min om råd, selvom jeg synes det er flaut��. Fordi Rus er et Tabu tema i min familie��
Heldigvis har jeg kompiser på rette *siden* som hjelper meg og komme meg ut��
Bedre seint enn aldri��
som feitsomfaen sa, bytt ut vennekretsen..
så kan du jo prøve styre lysten på morro og rus over til naturlige måter, som trening (endorfiner), ekstremsport (adrenalin), eller gaming f eks

for all del ikke kontakt politiet.. de er ikke der for å hjelpe deg med rusproblematikk!
Sist endret av Munted Artist; 15. februar 2019 kl. 09:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke kontakt politiet? Hehe, vis du leser er jeg på ruskontrakt allerede, var en som snitchet på meg vet ikke hvem det er men jeg eg ikke sur på den personen hvertfall, var det i begynnelsen, men grodde litt baller og såg va det gjorde/gjør med meg....kontakten min i politiet er veldig hyggelig og vil virkelig hjelpe, vet ikke hvilken opplevelse du har/har hatt men der jeg bor er de veldig opptatt av rus og ungdom
helsevesenet er de som kan hjelpe deg med rusproblematikk, ikke politiet.

fastlege om du trenger meds, psykiatri om d sitter psykisk, innleggelse om du r hekta og ikke klarer slutte.
politiet spiller nice for at deres jobb er å straffe alt ulovlig, inkludert ditt bruk..
Sist endret av Munted Artist; 15. februar 2019 kl. 10:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok, er ikke avhengig av de *Harde* stoffene, er jo kjekt men klarer og styr unna, hasj kan jeg gå 1 måned uten men den andre månden craver jeg på hasj hver dag, hehe dette går ikke, personlig føler jeg at popo gjør en bra jobb, kansje jeg er blitt brainwashed? Haha
no offence, men høres sånn ut.. :P
det er snut der ute som r bra folk og også vil hjelpe, men jobben dems er noe helt annet når det kommer til rus og annen kriminalitet..
det at de har stort fokus på spes folk som er 18- når d kommer til rus er imo en bra ting, og sikkert ikke et stort flertall av snut som vil prøve å få sendt ungdom inn i barnevernet når ungdommen selv er samarbeidsvillig og ikke på vei til å bli yrkeskriminell, etc.

men bottom line, helsepersonell er for å hjelpe med helsa, snut er der for å opprettholde loven.
Jepp, ser den...du skriver at politiet jobber med og få folk inn i barnevernet etc...no fucking way im goin there�� heldigvis er jeg 18
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
som feitsomfaen sa, bytt ut vennekretsen..
så kan du jo prøve styre lysten på morro og rus over til naturlige måter, som trening (endorfiner), ekstremsport (adrenalin), eller gaming f eks

for all del ikke kontakt politiet.. de er ikke der for å hjelpe deg med rusproblematikk!
Vis hele sitatet...
Veldig enig med det Munted skriver her. Politiet dømmer deg når de får anmeldelsen og før de i det heletatt har møtt å snakka med deg.

Det med for eksempel gaming er en genial ide (viss du liker det da såklart). Via gaming kan man treffe mange nye folk man kan tilbringe tid sammen med i discord og teamspeak etc, som også gjør det mindre "usosialt" viss du vil bytte ut vennekrets gradvis.

Ser også at du skriver at du synes det er flaut å kontakte hjelp, det tolker jeg som et tegn på skam over selve rusen som etter min mening er en GOD egenskap, hadde du gidd faen så hadde du mest sannsynling kjørt på mye hardere.
Vil anbefale deg å snakke med Rustelefonen, dette er helt anonymt og det er mulig både å chatte og ringe de på telefonen. Disse er kjempe hyggelige og motiverende mennesker som kan komme med veldig fine råd om hvordan man kan få kuttet rus ut 100%.

Ser at du har ruskontakt via skolen, så tipper dette er videregående skole (?) Om det er det er du ikke gamle sjela, og det er veldig positivt at du tar grep så tidlig i "prosessen". Husk at du har hele livet foran deg!

Og sånn som jeg ser det er du en fornuftig person, ikke ødelegg dette med drugs om du føler du ikke kan kontrollere det, da er plutselig alt du har borte før du vet ordet av det.

Ironisk med tanke på navnet mitt på forumet her, men ja. Høres nesten litt ut som meg og min omgangskrets på 16 års stadiet. Noen har det gått bra med, andre har tung psykose som er så tonge at de mest sannsynlig må leve med det resten av livet.


Oppfordrer deg til å ta kontakt med Rustelefonen, de har hjulpet veldig mange

http://www.rustelefonen.no/


Ønsker deg masse lykke til, dette klarer du!
Sist endret av KongPepper; 16. februar 2019 kl. 10:17. Grunn: Feil formulert
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er IKKE flaut å søke hjelp hos psykolog eller snakke med legen din eller ringe rustelefonen. Du kommer til å føle deg såååååå letta etterpå Veldig bra at du er selvbevisst på å ikke ende opp i foreldra dine sitt fotspor! Du klarer å komme deg fint ut av dette med litt hjelp. Heier på deg!
Det å diskutere åpent om et problem og erkjenne problemet er jo voksent gjort og viser at du sånn sett prøver å finne din måte å ta kontroll over livet ditt og bruken din. Det å sette seg opp på ukentlige prøver for å ikke gi seg selv en "unnskyldning" høres jo ut som en måte å sette inn ei ekstra bremse på. Som jeg leser deg litt mellom linjene så tror jeg du sonderer litt på om du kan ha litt tegn på f.eks ptsd eller andre psykososiale forhold som gjør at du av og til får problemer med å hente deg inn og følge stien du har satt for deg selv.
Det kan være lurt da å kanskje se om du i denne perioden av livet ditt bør vurdere "lykke piller" eller annen medisin som regulerer serotin nivåene dine f.eks ? For hvis du har muligheten til å ta kontroll så virker det som du har lyst og vilje, bare til tider usikker på hvordan du skal regulere deg selv.