Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1680
Hei!

Første dagen på ordensvakt kurs i dag.
På slutten av første kursdag så oppfatter jeg at kursleder sier at vi kun får utdelt beviset så lenge vi har en arbeidsgiver.
Jeg reagerer selvfølgelig på dette men orker ikke å lage noe styr av det der og da. Men jeg har ikke søkt på jobb på noen utesteder enda som ordensvakt fordi jeg ville ha kurset i boks før jeg søkte!
Så mitt spørsmål er da, Får jeg ikke noe bevis før jeg har klart å skaffet meg en jobb som ordensvakt? Noen som har tatt dette og som har peiling på dette?
Sto ingenting om at du ikke fikk utdelt beviset vist du ikke hadde en jobb som ordensvakt på hjemmesiden til firmaet som holder kurset.
Jeg tok ordensvaktkurs i militæret, da fikk vi samme beskjed. Ingen bevis før man har fått seg jobb.
Men nå er det sånn at de fleste utesteder krever vekterkurs og, grunnet nye regler. Så kurset er ganske ubrukelig hvis det er det eneste man har.
Kursbevis får du. Men du får selvfølgelig ikke noe ID-kort (eller ordensvaktbrikke som det også kalles) uten jobb, det var nok det instruktøren mente. Dersom du er ansatt direkte hos et utested (egenvakthold) er det politiet som utsteder dette. Er du ansatt i et vaktselskap skal du ha selskapets eget ID-kort, men da må du jo også ha vekterkurs. Det er forøvrig få/ingen politidistrikt som godkjenner kun ordensvaktkurs lengre.
Sist endret av 2-Papa; 14. oktober 2014 kl. 02:02.
Du får godkjent ordensvaktkurs men du får ikke utdelt ID som ordensvakt.
Jeg vil anbefale å spørre kursholder.

Du får nok kursbevis (vitnemål), men ikke en ordensvaktbrikke. De fleste kursholdere utsteder egne brikker, men i noen deler av landet utsteder også politidistriktet en brikke, blant annet i Oslo og Sør-Trøndelag.

Jeg antar du ved ansettelse sender søknad til politidistriktet ditt med kopi av vitnemålet og bekreftelse fra arbeidsgiver, samt vandelsattest, så får du tilsendt ordensvaktbrikke.

I mitt politidistrikt utsteder ikke politiet en egen brikke. Derfor benytter vi den ordensvaktbrikken kursholder utsteder.

I en ideell verden hadde politiet fått ræva i gir og bare utstedt nasjonale kort. Det hadde vært himmel.