Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 51218
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Kan man få de fleste av LSD's visuelle og hørselsmessige virkninger på cannabis, altså når man turer på noe sterkt syntetisk, eller bare f.eks noen sterke vanlige strains??

Har noen opplevd noe på cannabis, noe som ligner det som står i innleggene over meg på denne sida?


... Jeg for min del har opplevd bare ganske mild lydforvrengning på grønt, og ingenting visuelt. Aldri med brunt. Man vet jo som kjent at cannabis er en mild/moderat hallusinogen, (spes grønt - noen som kan bekrefte/avkrefte om det er spesielt grønt??)
Vis hele sitatet...
Har fått milde visuals på både grønt og brunt. F.eks at jeg ser på veggen, og det blir visse mønstre som ikke var der fra før av. Kan så og si sammenlignes med videoer på youtube som du sitter å stirrer på en liten stund og så ser du bort (bare mindre effekt). Har ikke opplevet dette mer enn at jeg kan telle det på en hand.
Jeg opplever røyking av grønt og spesielt brunt som å ta på seg litt ugjennomsiktige briller, hvor verden blir litt fuzzy med mindre du fokuserer veldig. LSD derimot er litt som å ta på seg 4/5D-briller og se på en ultimate-panorama-HD-fractal skjerm, med øynene lukket, og det som står på er et fraktalshow som ville blåst flettene av Mandelbrot selv.
Så når det kommer til valget mellom å sitte hjemme og halvsove seg gjennom en bok om Ungarsk jordbrukstradisjoner på 80-tallet (røyke brunt), eller en tur til Tusenfryd, bare på Mars (Psykedelia), så er det ikke et vanskelig valg for min del :P
Ikke glem 70-årsdagen for Bicycle Day den 19. April da folkens! Håper å se noen freaks i skogen! Fins det noen fine sykkelstiet i nordmarka/østmarka?
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Når man ikke røyker Cannabis så ofte er det etter min mening mye mer virkningsfullt. Det er ikke akkurat slik at man ser lilla hagenisser men fantasien kan lett spille deg et puss, og det er jo bare morsomt når man er klar over det. Jeg har i alle fall lært meg å sette mye mer pris på planten og dens virkning ved å røyke mye mer sjeldent, og i anledninger. Aldri i verden om jeg går tilbake til å sutte på bongen dagen lang eller rulle joint etter joint mens man bare stirrer på TV-skjermen/Pc-en eller hva det skulle være. Folk som mediterer har også fortalt meg at de får en helt ny opplevelse av det når de har røyket cannabis. Definitivt noe jeg skal prøve neste gang jeg røyker.

Jeg har funnet ut at jeg tydeligvis er hypersensitiv for enkelte stoffer. Jeg tok nylig 10mg 2c-b nasalt mens kjæresten min droppet 35mg. Effekten min kom etter 3-5 minutter, og jeg begynte å spy fordi det var så intenst. Jeg klarte bokstavelig talt ikke å se omgivelsene rundt meg den første timen fordi alt var så visuelt. Fraktaler, nettverk/tråder av farger, lydforvrengning, geometriske figurer og annet rot. Og helt plutselig ble det tegneserieaktig, så litt mer som et vannmaleri og gud vet hva. Kollapset på badet og greide ikke å gjøre noe. Ble derfor sendt inn på soverommet med et glass vann og en bøtte jeg ikke kunne se fordi Mayamønstre brettet seg over den. Kjæresten min, derimot, hadde så og si ingen visuelle effekter men var veldig "tura" i hodet. Personlig følte jeg meg helt fullstendig klar i toppen til tross for at disse tingene bombarderte synet mitt og gjorde meg nokså handikappet. Hvordan føler dere at 2c-b er? Får dere noe feng i fantasien eller syns dere at det bare går på synet? Jeg fikk i alle fall ikke en eneste filosofisk tanke i hodet under hele seansen.

Og, herregud. Det er håpløst å skulle tørke opp etter seg når du i bunn og grunn får overdosert effekt av et psykedelisk stoff gjennom nesa. Det tok ikke lang tid før jeg bare måtte gi opp. Og her prøvde jeg faktisk å være forsiktig. Tenkte at 10mg ville gi en indikasjon på hvor mye jeg som individ bør ta, og tydeligvis er selv det for mye.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Når man ikke røyker Cannabis så ofte er det etter min mening mye mer virkningsfullt. Det er ikke akkurat slik at man ser lilla hagenisser men fantasien kan lett spille deg et puss, og det er jo bare morsomt når man er klar over det. Jeg har i alle fall lært meg å sette mye mer pris på planten og dens virkning ved å røyke mye mer sjeldent, og i anledninger. Aldri i verden om jeg går tilbake til å sutte på bongen dagen lang eller rulle joint etter joint mens man bare stirrer på TV-skjermen/Pc-en eller hva det skulle være. Folk som mediterer har også fortalt meg at de får en helt ny opplevelse av det når de har røyket cannabis. Definitivt noe jeg skal prøve neste gang jeg røyker.

Jeg har funnet ut at jeg tydeligvis er hypersensitiv for enkelte stoffer. Jeg tok nylig 10mg 2c-b nasalt mens kjæresten min droppet 35mg. Effekten min kom etter 3-5 minutter, og jeg begynte å spy fordi det var så intenst. Jeg klarte bokstavelig talt ikke å se omgivelsene rundt meg den første timen fordi alt var så visuelt. Fraktaler, nettverk/tråder av farger, lydforvrengning, geometriske figurer og annet rot. Og helt plutselig ble det tegneserieaktig, så litt mer som et vannmaleri og gud vet hva. Kollapset på badet og greide ikke å gjøre noe. Ble derfor sendt inn på soverommet med et glass vann og en bøtte jeg ikke kunne se fordi Mayamønstre brettet seg over den. Kjæresten min, derimot, hadde så og si ingen visuelle effekter men var veldig "tura" i hodet. Personlig følte jeg meg helt fullstendig klar i toppen til tross for at disse tingene bombarderte synet mitt og gjorde meg nokså handikappet. Hvordan føler dere at 2c-b er? Får dere noe feng i fantasien eller syns dere at det bare går på synet? Jeg fikk i alle fall ikke en eneste filosofisk tanke i hodet under hele seansen.

Og, herregud. Det er håpløst å skulle tørke opp etter seg når du i bunn og grunn får overdosert effekt av et psykedelisk stoff gjennom nesa. Det tok ikke lang tid før jeg bare måtte gi opp. Og her prøvde jeg faktisk å være forsiktig. Tenkte at 10mg ville gi en indikasjon på hvor mye jeg som individ bør ta, og tydeligvis er selv det for mye.
Vis hele sitatet...
Har en del erfaring med 2C-B, og man får mye mer ut av turene om man tar det oralt! Gjerne alene som selv-terapi. Bruk hypnose/psykoanalyse/meditasjons former for å løse opp i diverse ting. Legg deg i sengen med øynene lukket, eller du kan prøve en mindfold(en type øyemaske som gjør at man kan ha øynene åpne i totalt mørke).

Litt cannabis på toppen forsterker virkelig den virkelige psykedeliske - tankeutvidende effekten under påvirkning.

2C-B er et stoff som er veldig nøytralt, det blir litt til hva du gjør det til selv. Det pusher deg ikke i en bestemt retning slik som mange andre stoffer, og du er ganske klar i toppen.

Jeg liker veldig godt å ta 2C-B på konserter, undergrunnsfester/allnightere i inn- og utland. Det er veldig deilig å danse på 2C-B, da du føler kroppen din veldig godt. Jeg får også økt selvtillit når jeg tar 2C-B i disse anledningene. Men det er ikke den type manisk dansing som du gjør nesten ubevisst på MDMA og den slags. Det er mer bevisst dansing, at dette er noe du gjør fordi du har lyst, men du har ikke lyst pga. stoffet. Vanskelig å forklare. Men som nevnt tidligere så pusher ikke 2C-B deg noe sted, det er mer et verktøy som kan brukes til å gjøre det slik at når du først pusher grensene så er det ikke så skummelt alikevel men dritgøy.

Jeg kunne fint spist middag med moren og faren min på 2C-B, hvertfall på doser opp til 20/25mg oralt. Anbefaler ikke nasal dosering pga. smerter samt intensivitet.

Håper dette ga litt svar Husk at dette kun er subjektivt og at alle mennesker reagere forskjellig på stoffer og doseringer.
Sist endret av Revbatim; 1. april 2013 kl. 23:35.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Har en del erfaring med 2C-B, og man får mye mer ut av turene om man tar det oralt!
Vis hele sitatet...
Gir den en word up..!
Kan også legge til at 2C-B er veldig fint å ta etter en MDMA-session. Såkalt piggybacking som Shulgin kalte det. Har ikke prøvd akkuratt dette selv, men jeg forstår veldig godt hvorfor/hvordan dette kan fungere veldig bra. Har også hørt gode ting om 2C-B og MDMA samtidig, såkalt honey-flipping. 2C-B'en tas da rundt 1 time etter MDMAen(på peaken av MDMAen).
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Da prøver jeg meg forsiktig frem oralt neste gang. Men jeg er overbevist om at jeg er mer sensitiv for disse stoffene enn mange andre. Da jeg tok f.eks 2C-C derivat ble jeg veldig, veldig kvalm på oppturen. Men ettersom det var oralt greide jeg å ikke spy tross for en sterk følelse av at jeg måtte. Men det var nesten identisk opplevelsen på 2C-B. Eneste jeg kan si om forskjellen er at 2C-B var enda mer intenst, og hadde enda mer spicy visuelle effekter. Det var akkurat samme greia da også. Kjæresten min fikk den fengen jeg nevnte, og jeg fikk nesten bare visuelt faenskap. Altså, folk sier til meg "Åh, jeg kunne ønske jeg kom dit du kommer". Men ærlig talt, det er faktisk for mye. Jeg gir det en sjanse til med enda mindre dosering oralt men om det samme skjer igjen må jeg jo bare innse at de stoffene kanskje ikke er helt tilpasset min kropp. Reagerer ikke sånn på andre stoffer i det hele tatt.

Takk for tips!
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Da prøver jeg meg forsiktig frem oralt neste gang. Men jeg er overbevist om at jeg er mer sensitiv for disse stoffene enn mange andre. Da jeg tok f.eks 2C-C derivat ble jeg veldig, veldig kvalm på oppturen. Men ettersom det var oralt greide jeg å ikke spy tross for en sterk følelse av at jeg måtte. Men det var nesten identisk opplevelsen på 2C-B. Eneste jeg kan si om forskjellen er at 2C-B var enda mer intenst, og hadde enda mer spicy visuelle effekter. Det var akkurat samme greia da også. Kjæresten min fikk den fengen jeg nevnte, og jeg fikk nesten bare visuelt faenskap. Altså, folk sier til meg "Åh, jeg kunne ønske jeg kom dit du kommer". Men ærlig talt, det er faktisk for mye. Jeg gir det en sjanse til med enda mindre dosering oralt men om det samme skjer igjen må jeg jo bare innse at de stoffene kanskje ikke er helt tilpasset min kropp. Reagerer ikke sånn på andre stoffer i det hele tatt.

Takk for tips!
Vis hele sitatet...
Prøv først med 10mg oralt om du mistenker at du har toleranse. Hvis dette går bra og du vil øke doseringen kan du øke med en minimal mengde nasalt, typ 1-2mg.

Du vet sikker dette fra før av men nevner det uansett så andre sjeler kan se det: Dropp alle medisiner du tar den dagen(gjerne også dagen før) du skal ta noe psykedelisk, såfremt det ikke er livsnødvendige medisiner. Du vet aldri hvordan de interagerer med det stoffet du inntar. De kan forsterke effektene eller dempe dem. Husk også at visse medisiner ikke er helt ute av systemet før opptil noen uker etterpå. Tenker hovedsaklig på medisiner forskrevet til behandling av psykiske lidelser, da disse ofte påvirker samme reseptorer som det psykedelia gjør.
Sist endret av Revbatim; 2. april 2013 kl. 15:33.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Hm, jeg trodde det egentlig burde gå en uke, minst? Utelukker Benzodiazepiner. Men Seroquel og Wellbutrin er jeg skeptisk til. Det jeg gjorde før jeg dro til Boom var å trappe ned (egentlig litt for fort, men det gikk) i to uker før jeg dro. Det verste jeg vet er abstinenser fra disse medisinene. Da gikk jeg på Zoloft, dog.

Fant ut at enkelte mener at 10mg er en "common" dose når man tar det nasalt. Tenkte litt mer over det, og det er neppe basert på ei jente på min høyde og vekt, for å si det sånn. Jeg mener, når man veier så lite som en middels stor bikkje. Og du har helt sikkert rett når det gjelder medisinene. Et sted må forskjellen ligge, i alle fall.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Da prøver jeg meg forsiktig frem oralt neste gang. Men jeg er overbevist om at jeg er mer sensitiv for disse stoffene enn mange andre. Da jeg tok f.eks 2C-C derivat ble jeg veldig, veldig kvalm på oppturen. Men ettersom det var oralt greide jeg å ikke spy tross for en sterk følelse av at jeg måtte.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder kvalme på oppturer er det slik at stoffet sjelden er i magesekken veldig lenge før det går videre i fordøyelsessystemet. Det vil si at ofte så vil en ikke miste noe effekt om en kaster opp etter 10-15 min (selvfølgelig litt dependent på stomach content). Intuitivt så tenker en at den lengre oppturen ved oral administrering kommer av at stoffet gradvis går fra magesekken og ned i tarmene som tar det opp, men det riktige er at det løser seg fort opp og går ned i tarmene som tar det opp litt etter litt ettersom stoffet "reiser" nedover tarmene.

Det er ikke uvanlig at folk som tar psykedelika kaster opp i løpet av oppturen for å bli kvitt kvalme. For enkelte er det til og med som et ritual som forteller at alt er som det skal.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Det jeg mente var at ettersom effekten bare sparket meg rett i trynet etter kun fem minutter bare spydde jeg som faen uten brekninger eller noe forvarsel. Det jeg tenkte var at det var intensiteten fra nasalt inntak som gjorde at kroppen reagerte som den gjorde. I mange tilfeller har jeg ikke hatt noe imot kvalme men dette her var ikke noe som kom med forvarsel, engang. Det bare var som når en unge gulper ut av det blå. Var heller ikke bekymret noen av gangene for å miste effekt da effekten kom med kvalmen. Merker veldig fort når noe er annerledes, for å si det sånn. Men til tross for det syns jeg at kroppen min føltes meget avslappet. Litt som å være pakket inn i et mykt pledd. Men jeg hører stadig om folk som alltid får muskelkramper et eller annet sted av 2C-stoffer. Er det mulig å forhindre dette? Leste om en kar som fant seg en måte å kvitte seg med det under turen. Tror det var snakk om meditering og tøying. Samt at han konfonterte seg selv med konflikter i hverdagen sin. Det funker i alle fall for ham.
In Wonderland
Tok 2cb her om dagen, det var første gang jeg tok et slikt type stoff. vi tok det munnen og svelget det etter en stund. Før det hadde jeg drukket bittelitt, men det var en stund siden og det var ikke meget. når alle andre fikk feng så kjente jeg ingenting annet enn at kroppen var litt nummen og urolig, etterhvert begynte alle å hoppe rundt som apekatter og snakke om hva de så, noe som ikke var særlig kult siden jeg ikke så noe.. Når vi så skulle spise fikk jeg en skikkelig trang for å mose og knuse maten og alt annet jeg tok i, noe som jeg tenkte virket usunt, så jeg satt meg ute på verandaen alene og nøt utsikten med en sigg og ting ble litt roligere. Men når jeg skulle stumpe sigaretten fikk jeg samme trang til å knuse den skikkelig igjen.
Noen som har opplevd noe lignende ? ble ikke sur eller irritert, alle følelser var helt borte så det føltes nesten som et instinkt.
senere dro jeg hjem og i bilen og hjemme fikk jeg feng og det ble en minneverdig (positiv) dag
prøvde også å tegne mens jeg var påvirket og det var veldig beroligende og føltes utrolig riktig.
Sitat av HAlice Vis innlegg
Tok 2cb her om dagen, det var første gang jeg tok et slikt type stoff. vi tok det munnen og svelget det etter en stund. Før det hadde jeg drukket bittelitt, men det var en stund siden og det var ikke meget. når alle andre fikk feng så kjente jeg ingenting annet enn at kroppen var litt nummen og urolig, etterhvert begynte alle å hoppe rundt som apekatter og snakke om hva de så, noe som ikke var særlig kult siden jeg ikke så noe.. Når vi så skulle spise fikk jeg en skikkelig trang for å mose og knuse maten og alt annet jeg tok i, noe som jeg tenkte virket usunt, så jeg satt meg ute på verandaen alene og nøt utsikten med en sigg og ting ble litt roligere. Men når jeg skulle stumpe sigaretten fikk jeg samme trang til å knuse den skikkelig igjen.
Noen som har opplevd noe lignende ? ble ikke sur eller irritert, alle følelser var helt borte så det føltes nesten som et instinkt.
senere dro jeg hjem og i bilen og hjemme fikk jeg feng og det ble en minneverdig (positiv) dag
prøvde også å tegne mens jeg var påvirket og det var veldig beroligende og føltes utrolig riktig.
Vis hele sitatet...
Om man tar 2c-stoffer oralt er det alltid kjekt å faste et par timer timer først. Om du spiser eller drikker en del like før inntak så blir liksom opptaket mye treigere og effekten mye mindre etter min erfaring.
Om du skal ta 2c-stoffer igjen så la vær å spis noe på en 4-6timer i forveien og dropp shitten i kapsel. Da fenger det bedre.
In Wonderland
hadde ikke spist noe på mange timer bare drukket litt alkohol. Takk for tipset! Første gang jeg prøvde MDMA fikk jeg faktisk null feng. Da droppet jeg det, hadde ikke spist hele dagen eller drukket noe særlig. De andre jeg var med tok like mye og hadde en helt legendarisk kveld, haha Andre gangen med mdma tok jeg det i nesa og det funka MYE bedre, så kanskje jeg bare ikke er lagd helt for oralt inntak :/ ? aner egentlig ikke men ting funker vist ikke på meg som på andre
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Skal vi teste en 100mg liner MXE nasalt på deg, eller?

Neida.

Joda.....

Nei?
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skal vi teste en 100mg liner MXE nasalt på deg, eller?

Neida.

Joda.....

Nei?
Vis hele sitatet...
Det høres MYE ut...
In Wonderland
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Skal vi teste en 100mg liner MXE nasalt på deg, eller?

Neida.

Joda.....

Nei?
Vis hele sitatet...
haha på meg? det hadde jo kanskje vært en lærerik opplevelse ;p men tenkte nasalt neste gang ettersom magen min tydeligvis ikke digger å ta til seg det jeg vil den skal ta til seg ;C
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Jeg foretrekker å snorte det meste bortsett fra f.eks MDMA. Det gjør jeg kun hvis det er tidpress på å komme i dansehumør. Men nå har jeg i alle fall lært at jeg bare er nødt til å dosere enda mindre på grunn av størrelsen min. Det er så kjedelig å være helt klar i toppen men være ute av stand til å gjøre noe fornuftig på grunn av altfor heftige visuals. Sikkert fett nok om man er alene (selv da er det egentlig litt mye, dog). Men jeg personlig er ikke så fan av å bare ligge og sikle som en mentalpasient på kraftige nevroleptika mens alle andre er ute på eventyr. "Her er en bøtte hvis du må spy igjen", "Ja, så fint. Men jeg ser den ikke. Det er mayamønstre over den".

En kompis av meg tok 83mg 2C-B oralt den første gangen. Så sjekket de doseringer ETTER å ha tatt det. Desperat ringte de han de kjøpte det av, og fikk som svar "Ring meg i morgen...". Det var visst en heftig trip, da. Men ikke sånn som jeg opplevde det. Kunne ønske jeg også så maneter under gulvet istedenfor bare tull og rot.

Gleder meg til å teste Lotuschanga!
Sist endret av Lucy In The Sky; 5. april 2013 kl. 17:25.
In Wonderland
haha tok ca 25-30 oralt, fikk ikke superfeng men en del etter hvert. så en kinamann i taket som ble tatt av elven som jeg forresten lå under overflaten av... så masse øyenstikkere og øyne i vegger osv. følte ekstrem sympathi med mannen i taket siden jeg følte at han døde.. også en hylle som var ganske sliten og skeiv, den syntes jeg så trist og lei seg ut så jeg gikk bort for å trøste den og rette den opp :P hadde vært gøy med større dose og nasalt, liker at ting kicker inn skikkelig brått og egentlig sviingen i nesa også :s

på nettet stod dosering for min størrelse oralt på ca 15-20mg for "litt-ganske visuals". så 83 må ha vært heelt sinnsykt!

du får lage en rapport om lotuschanga når du har testa det da
Sist endret av HAlice; 5. april 2013 kl. 17:38.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Mje, det skal så mye mer Changa til enn doseringer på nn, DMT freebase. Det lukter mer funky, og smaker bedre da. nn, DMT smeller også mye hardere. Jeg røyket litt av det i går. Skulle bare ta litt for kos men tror du ikke jeg ble direkte paralysert 45 sekunder etter at jeg pustet ut røyken? Man blir så utrolig satt ut av både følelsene i kroppen og det man ser. Det var som å gå fra den mest elendige grafikk til å se ned til atomnivå i noe helt annet enn bare 3D. Det var som ingenting annet jeg har sett eller opplevd. Og helt "alien". Mer klart og virkelig enn virkeligheten selv. Ja, også er det alle fargene da. Det gløder i neonblått, oransj, rødt, grønt og alt man kan tenke seg. DMT, altså. Det er pokker meg ingen stoffer som jeg syns er akkurat som det. Egentlig er opplevelsen litt som lukten av det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har vært borti at psykedelika forsvinner i løse lufta? Er andre gang det har skjedd meg nå. Først forsvant 150g med mimosa hostilis bark i høst. Nå har 40 lapper med LSD forsvinni. Mulig jeg er tidenes rotehue, men syns det er jævlig rart. Tviler på noen har stjelt det. :s
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Noen som har vært borti at psykedelika forsvinner i løse lufta? Er andre gang det har skjedd meg nå. Først forsvant 150g med mimosa hostilis bark i høst. Nå har 40 lapper med LSD forsvinni. Mulig jeg er tidenes rotehue, men syns det er jævlig rart. Tviler på noen har stjelt det. :s
Vis hele sitatet...

Haha, opplevd mye rart, men ikke det. Trippa litt i overkant for tiden? Da får du ta det som et tegn. En slags hinsides, krokete skapning som passer på syra for ditt eget beste inntil videre...

Sikker på at du ikke bare har gjemt det bort på et smart sted mens du var i en eller annen tilstand eller utilstand da? Jeg gjemte selv bort en del psykedelika mens jeg var paranoid og grensepsykotisk et par ukers tid. Måtte i ettertid gå nøye gjennom noen CD covere og den slags før jeg hadde funnet alt.
Haha, det lå i en sokk. Tror jeg la det der når jeg var ballefjern å fikk noia en natt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Blir muligens en sopptur i dag eller dagene fremover. Vet ikke hvor potente disse er, og jeg er litt mer sensitiv av mange årsaker. Derfor starter jeg på 2 gram. Noen som har tips til å unngå den ubehagelige kvalmen som gjerne varer i to timer (for min del)? Ja, fint med renselse og det der. Men jeg hater virkelig å kaste opp, og etter intens spying 2C-B vil jeg gjerne ha en tur uten å måtte tørke opp etter meg mens jeg turer vilt, og verden endrer seg totalt rundt meg. Skal forøvrig ikke spise noe tung mat den dagen.

PS: Forslag til musikk som kan passe tas gjerne imot.

Tok meg en liten tur på nn, DMT i går. Vel, liten og liten. Alt var bare intense, glødende farger før jeg ble sugd inn i en verden der jeg ble vist at jeg måtte være alle bevisstheter, og følge dem gjennom turen. Det var som å se/føle alt men samtidig fly over et hav av hvitt intet der jeg ikke hadde noe ego. Vanskelig å huske alt sammen men jeg var sliten og euforisk etterpå. Elsker bodyloaden til DMT.
Jeg liker å male opp soppene til pulver. Det kan være placebo, men jeg liker å tro at det da blir mindre å faktisk jobbe med for magen.
Og om du holder deg til en vegetarisk diett dagen før og trippdagen så er det good. Grønnsaker, frukt og bær.
Ingefær hjelper også en del for enkelte, dog kan ikke si at det er noe jeg har prøvd ut selv.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Tja, pleier egentlig bare å knaske i meg hele posen med litt vann. Eller putte det i yoghurt. Kanskje te vil minke sjansen? Har faktisk aldri drukket soppte før.
Ellers, kanskje noe fra apoteket?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg syntes mørk sjokolade kveler kvalmen.. Men det er nå meg

kraak & smaak har mange gode låter jeg liker å ha i bakgrunnen. "Are you ready for life" er et must!

"space time continuum" (musikkgruppen, ikke konseptet ) er også på listen min
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Lag soppte. 0 kvalme.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Sitat av aricz Vis innlegg
Lag soppte. 0 kvalme.
Vis hele sitatet...
Da stoler jeg på deg (og et par andre kilder), og går for soppte. Håper jeg slipper intens, stein bodyload denne gangen, eller at det fort går over. Er lysten på å utforske skogen, eller lignene. Sist klarte jeg ikke komme meg ut av hengekøya (som for meg var en båt utpå havet) til turen var over.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Hehe, hørtes jo nice ut det også.

Jeg har aldri hatt direkte kvalme, men heller en veldig urolig mage. Aldri opplevd det på soppte.

Den bodyloaden har jeg heller ikke kjent mye til. Stort sett føles kroppen lett som en fjær. nesten så man leviterer over bakken.. set&setting ..

God tur
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Ingen som blir skikkelig "stein" her, altså? For meg er bodyloaden så kraftig at jeg ikke klarer å gå ordentlig eller ta meg til noe. Type, man blir stein av god gullstemplet sorting f.eks men dette er enda mer ekstremt. Får gjerne flushes av kulde og varme før jeg får en utrolig deilig følelse i kroppen. Men likevel er jeg ikke i stand til å gjøre noe. Kan kanskje ligge litt i at soppen er i magen, og bruker tid på å fordøyes (dermed ligger jeg der og er kvalm). At det er akkurat derfor jeg har fått den effekten. Håper og tipper (i grunnen vil jeg nesten si tror) at det da blir helt annerledes å drikke det som te.

Takk! Og det samme til alle andre som skal ta seg en tur for moroskyld eller utforske den andre siden!
Sist endret av Lucy In The Sky; 3. juli 2013 kl. 14:36.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://goo.gl/mNknG
4 1
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ingen som blir skikkelig "stein" her, altså? For meg er bodyloaden så kraftig at jeg ikke klarer å gå ordentlig eller ta meg til noe. Type, man blir stein av god gullstemplet sorting f.eks men dette er enda mer ekstremt. Får gjerne flushes av kulde og varme før jeg får en utrolig deilig følelse i kroppen. Men likevel er jeg ikke i stand til å gjøre noe. Kan kanskje ligge litt i at soppen er i magen, og bruker tid på å fordøyes (dermed ligger jeg der og er kvalm). At det er akkurat derfor jeg har fått den effekten. Håper og tipper (i grunnen vil jeg nesten si tror) at det da blir helt annerledes å drikke det som te.

Takk! Og det samme til alle andre som skal ta seg en tur for moroskyld eller utforske den andre siden!
Vis hele sitatet...
"Set & Setting" er etter min erfaring med sopp veldig viktig hvis du vil ha en fin tur. Har selv hatt rundt 40 reiser på selvprodusert sopp av forskjellige strains. For de "lange reisene" bruker jeg å ta mellom 7-14 gram tørket. Kortere turer klarer jeg fint på 2-5 gram. Uansett mengde passer jeg alltid på å ikke spise noe særlig på 5-6 timer før reisen. Jeg fyller opp reisevesken med Chiafrø, vann, C-vitaminer, D vitaminer, god ganja (rull eller lag mekk på forhånd) og INGEFÆR!!!
Jeg blir aldri reisesyk når jeg pakker dette med på turen.
Er jeg uforsiktig med pakkingen resulterer dette ofte i kvalme...og noen ganger spyr jeg ut hele turen før den får begynt skikkelig. Har lagt merke til at hvis jeg lager te og koker soppene sammen med vannet så blir det ikke bra. Tror vel soppene liker å bli behandlet med respekt og pleier å holde hver og en i hendene mine og sende en takk til dem for fin reise. Ikke kok dem, ikke hakk dem opp med spiss kniv eller kaffikvern. Ta dem varsomt og brekk dem opp i mindre biter hvis du ikke spiser dem hele. De kan gjerne svelges sammen med litt sjokolade. Antioksidantene i sjokoladen sammen med ensymet fra spyttet i munnen din er en god kombinasjon for reisen som ligger foran deg. Spiser du dem hele er det obligatorisk å ha 1 kopp ingefærte innabords først. Ha gjerne en stor kopp ingefærte til å skylle ned med også. Fersk ingefær er absolutt å anbefale

God tur hvorenn du drar!
Sist endret av FlyingRaven; 16. august 2013 kl. 09:24. Grunn: Skriveleif....
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Da stoler jeg på deg (og et par andre kilder), og går for soppte. Håper jeg slipper intens, stein bodyload denne gangen, eller at det fort går over. Er lysten på å utforske skogen, eller lignene. Sist klarte jeg ikke komme meg ut av hengekøya (som for meg var en båt utpå havet) til turen var over.
Vis hele sitatet...
Hehe, kjenner meg igjen her

Jeg har drukket som te et par ganger å har opplevd den samme intense body-high som du beskriver her, føttene er så lite samarbeidsvillige at du føler deg som pinnocchio når du prøver å gå, men dette er somregel bare på peak'n så går det over.

Beste turen jeg har hatt var når jeg spiste det som sjokolade, hvordan dette ble laget må du ikke spør meg om, men å spise en liten bit med GOD sjokolade var en hel del bedre enn å sitte å tvinge ned te. Google hjelper deg nok om dette er noe du vil prøve ut selv.

Om du skulle være like heldig, å får deg en tur skogs så vil jeg anbefale å legge det opp til kveldstid, det å stå å se på stjernene midt i skogen på en slik tur er en opplevelse som ikke kan beskrives med ord.

Lykke til!
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Det var det som var planen. Føler selv at det må bli en stjerneklar kveld med alle forhold tilrettelagt. Sparer det bare til den perfekte anledningen. Alt må være riktig, på en måte. Både fysisk og psykisk. Takk for tips! Har ikke prøvd å spise det som sjokolade. Men lenger bak i tråden har jeg noen oppskrifter til ulike metoder å ta sopp på.

http://freak.no/forum/showpost.php?p...2&postcount=61
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Tvinge ned te?

Anbefaler sitronte, kamuflerer soppsmaken veldig bra. Man nyter jo en god varm kopp fleinte? Aldri hørt om noen som sliter med å drikke den. Namnam *smatt smatt*

Og man koker ikke flein...

Te i løs vekt er å anbefale, samt te egg/tesil der du har teen og fleinen inni.

1. Kok opp vann
2. Kutt tørka flein i mindre enheter. Jeg bruker bare en stor tekopp og bruker fingrene til dette.
3. Bland te og flein sammen og pakk det inni te egget/tesil
4. Hell kokende vann oppi kopp. Legg te egget/tesil oppi.
5. Trall en trall.
6. Ut med te egg/tesil, drikk og nyt.
7. Man kan kjøre enda en runde med det man har igjen i te egg/tesil. Bare for å få skviset ut alt.

Vel bekomme, haha..
Kom over en video etter at jeg så en episode av House MD. Jeg lurte veldig på hvordan det oppleves å ha slag og måtte da youtube' dette. Videoen jeg kom over: http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU
Blew my mind for å si det fint. Denne videoen fikk meg til å stille så mange spørsmål om menneskelig psyke og hvordan hjernen fungerer at jeg ikke klarte å tenke på noe annet resten av dagen.
Tenkte jeg ville dele denne videoen og høre hva andre har å si om emnet.
Man kommer jo ikke unna at mye av det hun opplevde her også er noe vi psykonauter har opplevd på diverse mind altering substances. Det er veldig mange likhetstrekk, men samtidig virker det som om hun har en enda mer fantastisk opplevelse enn jeg noen gang har hatt.
Er slag den nye LSD'en? :P
Ikke at det er noe å hige etter, men kanskje det å få slag ikke er den værste greia som kan skje...
Anbefaler folk å se videoen ihvertfall.
Sitat av moret Vis innlegg
Kom over en video etter at jeg så en episode av House MD. Jeg lurte veldig på hvordan det oppleves å ha slag og måtte da youtube' dette. Videoen jeg kom over: http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU
Blew my mind for å si det fint. Denne videoen fikk meg til å stille så mange spørsmål om menneskelig psyke og hvordan hjernen fungerer at jeg ikke klarte å tenke på noe annet resten av dagen.
Tenkte jeg ville dele denne videoen og høre hva andre har å si om emnet.
Man kommer jo ikke unna at mye av det hun opplevde her også er noe vi psykonauter har opplevd på diverse mind altering substances. Det er veldig mange likhetstrekk, men samtidig virker det som om hun har en enda mer fantastisk opplevelse enn jeg noen gang har hatt.
Er slag den nye LSD'en? :P
Ikke at det er noe å hige etter, men kanskje det å få slag ikke er den værste greia som kan skje...
Anbefaler folk å se videoen ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Hehe, bra film.
Vi kan vel heller si oss litt mer forberedt på hvordan et slag vil føles,å helst ringe etter hjelp før på slutten av oppturen =)

Det finnes jo de som er heldige og kommer seg etter et slag, men hva med de som ikke blir bra igjen, vil de ha noen av disse godene hun beskriver i filmen på "oppturen" hennes tro?
Sitat av Bemu Vis innlegg
Det finnes jo de som er heldige og kommer seg etter et slag, men hva med de som ikke blir bra igjen, vil de ha noen av disse godene hun beskriver i filmen på "oppturen" hennes tro?
Vis hele sitatet...
Det er litt det jeg lurer på.
Om det å være grønnsak eller ha en spesiell hjerneskade er som konstant være i det deilige nirvana man kanskje finner på større doser psykedelika?
Kanskje man ikke alltid skal synes synd på de som da har havnet i bilulykke eller whatever og nå er lost in space...?

Jeg skal ærlig innrømme at dette er et felt jeg ikke kan noe om, men tanken er veldig pirrende.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Bare en liten snutt jeg fant i nettavis i dag: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle8125225.ece .. flottings.
Sitat av aricz Vis innlegg
Bare en liten snutt jeg fant i nettavis i dag: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle8125225.ece .. flottings.
Vis hele sitatet...
Legg merke til kommentarene der vs Dagbladet sin artikkel.
Er folk bare _enda_ mer trangsynte i Midt-Norge?

Kjipt at NTNU ikke har gjort forskningen selv, da... De har heller bare analysert data.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Et lite tips fra meg! Pål-Ørjan Johansen og Teri Krebs ved institutt for nevromedisin ved NTNU arrangerer Akademisk Vorspiel, og skal snakke om resultater fra behandlingsforskningen, samt presentere risikoprofilen til LSD og psykedeliske planter.

"Det er stor interesse for bruk av psykedeliske midler i behandling av psykiske lidelser. Et relatert og særlig interessant forsøksmedikament er MDMA eller «ecstasy», som kan vise til lovende resultater i behandling av pasienter med traumatisk angst, men man har også gjenopptatt forskningen på LSD for alkoholisme, samt undersøker mulighetene til psilocybin (det aktive stoffet i fleinsopp) i behandling av depresjon og nikotin-avhengighet."

Dette skjer altså på det Norske Studentersamfund. Håper noen andre også syns dette høres spennende ut.

[COLOR="Purple"]Lucy in the Sky[/COLOR]
Sist endret av Lucy In The Sky; 20. august 2013 kl. 11:56.
Kan legge til at dette skjer på fredag, klokken 19:00 på Chateu Neuf.
Facebookevent: https://www.facebook.com/events/178804592299000/
Sitat av moret Vis innlegg
Det er litt det jeg lurer på.
Om det å være grønnsak eller ha en spesiell hjerneskade er som konstant være i det deilige nirvana man kanskje finner på større doser psykedelika?
Kanskje man ikke alltid skal synes synd på de som da har havnet i bilulykke eller whatever og nå er lost in space...?

Jeg skal ærlig innrømme at dette er et felt jeg ikke kan noe om, men tanken er veldig pirrende.
Vis hele sitatet...
Jeg kan så lite det blir bare synsing fra min side selv, men tanken er spennende!

Selv om jeg på slutten av en 12timers tur er rimelig glad for at turen snart er over å hodet skal få slappe av.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Kan legge til at dette skjer på fredag, klokken 19:00 på Chateu Neuf.
Facebookevent: https://www.facebook.com/events/178804592299000/
Vis hele sitatet...
Og at jeg skal dit

Vurderte å lage egen tråd, men det holder vel at det er postet her.
Legg merke til at de har flyttet arrangementet til festivalteltet på Blindern campus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anbefaler alle DMT-fans å røyke ute i skogen blandt naturen! Da helst i sollys. Ta med et pledd, kanskje noe frukt og annet foretrukket. Det er ubeskrivelig vakkert. For min del syns jeg at turen blir helt annerledes i de forskjellige omgivelsene. Ikke fordi man merker stort av noe når man blir kastet ut i det, men alt rundt deg påvirker underbevisstheten mer enn man tror. Det gir også en viss stemning både før og etter. Hver gang jeg gjør det inne får jeg en slags futuristisk, hard opplevelse. Er jeg ute i naturen derimot blir alt mye mykere, organisk og vakkert. Det er som om man kan kjenne kraften og energien til tærne rundt deg. Samt at alle farger blir mye tydligere/kraftigere.
Fikk nylig en breakthrough i skogen. Fikk i meg 50mg, og på det siste trekket mistet jeg kontakt med alt rundt meg. Lå i en forvridd stilling med den endrede bevisstheten langt avgårde. Digre haller med entiteter, glødende fargerikt og konstruksjoner jeg aldri har sett noe sted. Jeg har vansker med å huske alt, dog. Da jeg våknet var fremdeles alle trærne rundt meg vilt visuelt. Definitivt noe jeg skal gjøre mer. Bruke forøvrig pipe med stålull. Best uten aske eller tobakk! Kun ren nn, dmt.

Neste steg blir Sensory deprivasjon. Legger så klart ut en oppdatering her!

Mvh
En euforisk Lucy
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Neste steg blir Sensory deprivasjon. Legger så klart ut en oppdatering her!
Vis hele sitatet...
Min største drøm er å ta LSD i en sensory deprivation tank. Gleder meg til oppdatering

Edit: Største drøm er muligens en overdrivelse, men det er en opplevelse jeg gleder meg til å gjennomføre.
Sist endret av Futurologist; 9. september 2013 kl. 14:12.
▼ ... noen uker senere ... ▼
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Til alle psykonauter, og andre interesserte!:

Sansehus med floatingtank:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=256174
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Evlogimenos Vis innlegg
Tror det "1000 doses of LSD" er greatly exaggerated. Da estimert dødelig dose er 12mg altså 12000ug vil det si at en dose ifølge Drugs Inc. må være på under 12ug (ellers ville politimannen dødd). Jeg kan med sikkerhet fortelle at om du tar 12ug LSD så vil du ikke merke noen ting. Tror også at de ikke vil være i stand til å påvise hvor mye LSD han hadde fått i seg. Når han forteller om det så virker det som han husker påfallende mye til at det kan være en rus beyond our imagination i intensitet. Det kunne like gjerne vært 800ug for den saks skyld.

Tilbake til holde-pusten-til-døde-spørsmålet: Hva skjer når hjernen ikke får nok oksygen? Personen besvimer. Hva skjer når personen besvimer? Den blir ubevisst. Altså vil den bevisste intensjonen om å holde pusten forsvinne slik at hjernen kan gjenoppta normal åndedrett. Jeg tviler sterkt på at en sterk psykedelisk rus, som tross alt er stimulerende, vil kunne stå i veien for denne mekanismen.
Vis hele sitatet...
Antakligvis har de ingen anelse om den eksakte dosen han inntok, men en ting er sikkert. Og det er at han fikk i seg en ALT for stor dose.. Om han inntok 12mg som du sier, så er det allikevel 100doser, 100 doser/1000 doser blir litt potato/pottato(Vanskelig å skriv den der) Men får vel fram hva jeg mener

Stakkars man sier nå jeg! Det at han klart å komme ut av dette forholdsvis oppegående uten før å ha turet er jo virkelig bemerkelsesverdig! Det tyder på en virkelig sterk psyke!

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Et lite tips fra meg! Pål-Ørjan Johansen og Teri Krebs ved institutt for nevromedisin ved NTNU arrangerer Akademisk Vorspiel, og skal snakke om resultater fra behandlingsforskningen, samt presentere risikoprofilen til LSD og psykedeliske planter.

"Det er stor interesse for bruk av psykedeliske midler i behandling av psykiske lidelser. Et relatert og særlig interessant forsøksmedikament er MDMA eller «ecstasy», som kan vise til lovende resultater i behandling av pasienter med traumatisk angst, men man har også gjenopptatt forskningen på LSD for alkoholisme, samt undersøker mulighetene til psilocybin (det aktive stoffet i fleinsopp) i behandling av depresjon og nikotin-avhengighet."

Dette skjer altså på det Norske Studentersamfund. Håper noen andre også syns dette høres spennende ut.

[COLOR="Purple"]Lucy in the Sky[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Først må jeg si: "Meget bra tråd Lucy! Bra du tok initiativet til å starte den! "

Så til det du nevner ang LSD og MDMA, for her har Ketamin vist og ha virkelig bra effekt, både mot deppresjon, angst, smerter, og selvmordstanker(Det er dokumentert at en enkel dose intravenøst med Ketamin fjerner alle tanker om selvmord) og det hjelper nesten mot alt som er psykisk. Hadde det ikke vært for at ingen har patent på Ketamin så hadde det nok vært brukt i alle psykiatriske instutisjoner. For uten patent så tjener ikke legemiddelselskapene noe!

Men nå i 2012, ble ketamin kåret til det stoffet eller den medisinen som er mest revolusjonerende innenfor psykisk helse og smertebehandling.

http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/350316 <-- Denne artikkelen forteller en del om det på norsk.

Mens denne artikkelen forteller en del mer:

http://healthland.time.com/2013/05/2...sion-in-hours/

Ketamin er også perfekt for psykonauts ettersom man kan få et innblikk i seg selv som inget annet stoff kan! Anbefales på det sterkeste!

Jeg har litt dårlig tid og er litt sliten, så posten blir dessverre ikke mer utfyllende nå, men les artiklene og gled dere til alle mulighetene som kommer ut av forskingen på disse 3 stoffene!

Stå på Lucy!

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Anbefaler alle DMT-fans å røyke ute i skogen blandt naturen! Da helst i sollys. Ta med et pledd, kanskje noe frukt og annet foretrukket. Det er ubeskrivelig vakkert. For min del syns jeg at turen blir helt annerledes i de forskjellige omgivelsene. Ikke fordi man merker stort av noe når man blir kastet ut i det, men alt rundt deg påvirker underbevisstheten mer enn man tror. Det gir også en viss stemning både før og etter. Hver gang jeg gjør det inne får jeg en slags futuristisk, hard opplevelse. Er jeg ute i naturen derimot blir alt mye mykere, organisk og vakkert. Det er som om man kan kjenne kraften og energien til tærne rundt deg. Samt at alle farger blir mye tydligere/kraftigere.
Fikk nylig en breakthrough i skogen. Fikk i meg 50mg, og på det siste trekket mistet jeg kontakt med alt rundt meg. Lå i en forvridd stilling med den endrede bevisstheten langt avgårde. Digre haller med entiteter, glødende fargerikt og konstruksjoner jeg aldri har sett noe sted. Jeg har vansker med å huske alt, dog. Da jeg våknet var fremdeles alle trærne rundt meg vilt visuelt. Definitivt noe jeg skal gjøre mer. Bruke forøvrig pipe med stålull. Best uten aske eller tobakk! Kun ren nn, dmt.

Neste steg blir Sensory deprivasjon. Legger så klart ut en oppdatering her!

Mvh
En euforisk Lucy
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig i at naturen spiller en stor rolle i og faktisk oppleve noe ekstra ut av turen.. Nå om dagen sitter folk ofte bare inne når de spiser sopp, dmt, hva som helst, men gå en tur ut og opplev en helt ny verden!