Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3152
Hei kjære medfreaks.

Jeg bare lurer på om det hadde vært mulig å grinde opp hasjen og bake den i en pris med snus, og om det hadde hatt noen effekt?


Takker for alle svar =D
Dette hørtes interessangt ut. Er vel bare å prøve, går eg ut ifra?
Prøv, så gir du en tilbakemelding her
Kan gi tilbakemelding i løpet av uken, vi røykte nettopp opp resten.
det vil ikke bli trukket nok virkestoff ut av hasjen/weeden på kort nok tid til at du vil føle deg noe fjern så nei, det går ikke desverre
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Om du hadde fått tak i THC olje kunne du kanskje prøve å dyppe snusen i det før du legger den under leppa. Eller dryppe på med en pipette, sikkert enklere å fordele oljen med slikt redskap.
Må ikke THC og CBD utsettes for varme for at det skal funke?

Når man røyker det så sier det jo seg selv at det blir utsatt for varme. Når man spiser det utsettes det for varme enten før det inntas (la THC og CBD binde seg i fettsyrene) eller etterpå (bruke kroppsvarmen i magen).

Ved å grinde opp et cannabisprodukt og putte det under leppa ser jeg ikke hvor du skal få tilstrekkelig varme fra? Evt, at det tar grusomt lang tid...
Varme har ingenting å si.

Uansett, hvorfor tror du det er så mye kaldere i munnen enn i magen?
Putte hasj under leppen fungerer ikke i det hele tatt.

Virkestoffene i hasj er bare fettløselig. Det er derfor er alle gode hasjmatoppskifter full av fettholdige indigrienser

Og hvis jeg husker dette rett så blir dette tatt opp i nedre deler av fordøyelse systemet. Så jeg foretrekker og røyke det istedet for og vente i år og dag på at det skal komme ned i tykktarmen min hehe
Nå skal dere ikke ta det jeg sier som hundre prosent sikkert, men utifra det jeg antar vil du nok få i deg noe virkestoffer om du snuser hasjen.
Snus inneholder stoffer som gjør at nikotin kommer lettere inn i blodet. Det er vel ikke helt utenkelig at også noen av cannabinoidene vil komme inn gjennom slimhinnene.

Dette kan jeg i derimot si med god sikkerhet; du vil få mye mer effekt av å røyke eller spise/drikke det.
THC er som sagt fettløselig, så det vil fungere bedre når det er oppløst i fett (som f.eks smør i en kake) enn å svelge en liten brun klump.

Men du får bare prøve det og dele erfaringen med dine medfreaks ;-)
Sist endret av zerto; 23. desember 2009 kl. 01:17.
Virker ikke /facepalm

Det eneste jeg har hørt om cannabis i munnen er en sublingual bruk av hasj olje, eneste som kunne kanskje virke er å dyppe en portion I litt olje...

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=41802 ^^ experience med sublingual hasj olje

PS: Jeg har en venn (jente) som var helt drita og prøvde å snuse hasj (hun lagde små biter og bakte det men General Ekstra Sterk), virket ikke, hun prøvde osgå å lage en tinktur med bare vann og små biter av hasj, virket ikke heller.

Jeg har kasta henne ut av huset mitt ganske mange ganger fordi hun gjør så mange jævlig dumme ting...
Digital nomade
trippy's Avatar
Cannabis er ikke vannløselig, det er derfor tinkturen ikke virket. Hadde hun brukt en olje og knust hasjen til pulver ville det funket.
Sitat av Antim0n Vis innlegg
Om du hadde fått tak i THC olje kunne du kanskje prøve å dyppe snusen i det før du legger den under leppa. Eller dryppe på med en pipette, sikkert enklere å fordele oljen med slikt redskap.
Vis hele sitatet...
Cannabisolje er ikke flytende som vann. Cannaboide krystallene blir harde i kald temperatur, men myke og flytende i varm temperatur. Myk og flytende som veldig tjukk honning, ikke som tynn veske. Så jeg ville ikke dosere cannabisolje med en pipette. Ha cannabisoljen i ett lufttett glass, varm toppen av oljeballen med en lighter, stikk nedi en nål for og skrape opp litt olje, varm så nål tuppen og oljen vil dryppe av.


Her viser hashbean420 (youtube) hvordan han lager sin olje og hvordan konsistens den har.
Sist endret av Quetzalcoatl; 31. desember 2009 kl. 19:10.