Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 6826
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hei.

Jeg har nå kommet på en helt utrolig idé.

Jeg vet at den er prøvd ut i andre land, men enda ikke Norge. Jeg har brukt lang tid på og sjekke rundt, og denne idén er no som er skapt for å lyktes. Jeg er ikke interesert i og fortelle hva dette går ut på nå.

Men jeg trenger en som har veldig gode konnskaper når det gjelder og lage nettsider.

Siden skal inneholde dette:
En chat. Som er åpen for en admin og ett medlem. Det er maks. Så hver eneste admin, trenger et eget chattested hvor de kan ha EN bruker inne på. Disse samtalene skal også overvåkes og lagres i en fil.

Her er ideen:
En registrerer seg, velger en admin og betaler deretter på paypal. Etter det så skal han få en egen kode til det område hvor disse to kan prate sammen. Denne koden må genereres på nytt hver eneste gang, sånn at den ikke kan brukes om igjen. Man må også ha mulighet til å bestille fler koder via paypal (for da et lite prisavslag).
Man må også ha et sted hvor alle adminsene kan si ifra når de skal prate med disse personene. Så ingen overbooker en time. Også la meg si at jeg bestiller å snakke med en admin 10/02-07 kl 10:00 Hvis den personen da ikke har kommet til 11:00, blir den timen automatisk ugyldig og pengene blir ikke refundert.

Så å trenger kunnskap til å lage dette.

Gode kunnskaper i CSS/design er også en veldig god ting.

Pris for dette: 0kr. Dette er vel er håpe på prosjekt. Den som lager nettsiden, får x ant% av inntekten de 3 første årene. Så det er heller ingen garanti og få penger for dette.

MERK: Sikkerhet, må være en ekstrem stor faktor i dette prosjektet.

jeg er borte til søndags kveld, så er ikke sikkert at jeg får svart på noen spørsmål eller noe før dette.

Hva jeg regner med å tjene på dette i mnd: 284000,- (minus alle som jobber for meg og skal ha lønning).

Så det er store penger som man kan tjene på dette. Men igjen: Dette er et håpe på prosjekt.

er dette noe du kan klare? Så send meg en PM. er det noe av dette du ikke klarer, er det ikke noe vits i og sende meg m. Fler kunnskaper er en god ting.

Spørsmål gpr her, og ikke gjennom PM.
Nei, jeg sier ikke hva ideen er.
Sist endret av Kekurikekaka; 13. januar 2007 kl. 14:49.
Hva er poenget liksom? :S
Betale for å snakke med en tilfeldig person?
Så du regner med å tjene 284000 kr i måneden? Altså en normal årsinntekt på en måned? Det tror jeg faen ikke noe på for å være helt ærlig. Og ingen i Norge har tenkt på dette før deg, selvom det i følge deg ligger så store penger i det?
16-åring som skal tjene hundretusener ved å chatte med folk, jaha?
Ta opp et lån i citibank eller noe.. så kan du komme tilbake her med litt penger å vifte med..
sexchat? :P
Sitat av djman
sexchat? :P
Vis hele sitatet...
tenkte akkuratt det samme
hihi, akkuratt som å avtale time med frisøren

" nei jeg kan ikke nå, har avtalt time med en sexchat"
Sist endret av campod; 13. januar 2007 kl. 15:30.
HVORFOR vil folk snakke med en av dine admins?
Du sier du ikke vil røpe ideen, har du ikke akkurat postet store deler av den?
Altså, dette er vel snakk om en slags konsultasjonstjeneste, nøyaktig hva slags konsultasjon nevner han jo ikke så o.O

Jeg håper du har laget en god og holdbar forretningsplan for at om dette skal fungere er det viktig at du er strukturert og professjonell i det du gjør. Jeg mener også at din plan om å tjene nær 300 000kr er veldig optimistisk, du må ikke glemme at det blir en god sum penger det, selv med 50,000 kunder ville din tjeneste koste 600 kroner per måned.

Forresten: Om det er snakk om en konsultasjonstjeneste så må du ikke glemme at personer som har de nødvendige kvalifikasjonene har en god lønn fra før. Og om du virkelig skal tjene den summen penger, vil jeg gå ut i fra at du er nødt til å ha flere ansatt. Da ser du kanskje problemet med at det fort vil bli for dyrt for deg å levere nok ;o

Derfor er ditt budjsett ikke holdbart dersom det er en slik tjeneste du har i tankene.
Sist endret av John B; 13. januar 2007 kl. 15:38.
Det må jo være en grunn for at man skal betale for å snakke med en random person :s og dessuten, skulle det være en grunn bør den være forbarska god, for når det gjelder it får man hjelp omtrent overalt gratis, slik som nff.
Ok, dette var den dåligste Grunder ideen jeg har hørt på lenge...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ideen er streit nok den - det er veldig mange nettbutikker i USA som tilbyr livechat og automatisk oppringning til ditt telefonnummer, som instant support. Øker salget betraktelig når du får noen å snakke med på direkten, enten ved chat eller telefon.

For betaling tror jeg at du er mer lønnet med å gi ut % i dette selskapet til en utvikler, hvis du ønsker at noen skal gjøre dette uten direkte lønnsomhet.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Det er ikke noe support det er snakk om. Og ja, dette vil være måndes inntekten. SIRKA!. Disse adminsene som de kommer til å prate med, er utdannet til å fjøre detet. Dette er en ekstra jobb for dem, etter de kommer fra sin ordentlig jobb. Timeslønna dems vil ligge på 130 kr. Så det jeg vil tjene på er reklamen på siden, pluss 20 kr per pers.

Og nei, det er langt ifra en dårlig ide. Hvordan kan der si det når jeg ikke har fortalt hva det er en gang? Det er heller ikke noe poeng i og komme med "jeg tror det er blablabla". Ettersom jeg er tydelighvis den første som kommer på denne ideen, så tviler jeg på at dere kan gjette dere fra til det. Disse fokene man kan prate med er profesjonelle. Man finner dette i norge. Men m,ange vil ikke gjøre det, fordi at de vil være anonyme og ikke dra hjememfra.

Men så må jeg jo huske at man må betale skatt og alt sånt.

Men i grunn, så er dette en veldig god idé. Dette vil uansett ikke bli lansert før i 2009.

Så den som lager denne siden, kan regne med og en god del penger på det! Hvis det da blir en hit(som er jeg ganske sikker på).
Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har fra forretningslivet, men det er ikke vanlig at man bare kan starte en bedrift og kundene strømmer på, slik at man går med overskudd allerede fra første måned.
Jeg syns også 130 kroner timen virker som lav lønn til noen som er profesjonelle og utdannet til dette som du skriver. Har du forhørt deg om at de går med på denne lønna, eller tenker du bare, ja det er høy nok lønn?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Sitat av djman
Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har fra forretningslivet, men det er ikke vanlig at man bare kan starte en bedrift og kundene strømmer på, slik at man går med overskudd allerede fra første måned.
Jeg syns også 130 kroner timen virker som lav lønn til noen som er profesjonelle og utdannet til dette som du skriver. Har du forhørt deg om at de går med på denne lønna, eller tenker du bare, ja det er høy nok lønn?
Vis hele sitatet...
Jeg vet at dette kommer til å ta en del år. det er jeg fult klar over. Også det er ikke noe andre skal kunne leve av. Det er noe ekstra de gjør, for å hjelpe samfunnet. Så det ligger på 130/140 kr i timen. jeg regner med at det vil ta minst 3 år før man virkelig starter å tjene penger på dette.

Også jeg vet at det er en veldig lav lønn. Men som sagt, så er dette ikke en jobb. Det er en "hjelpe-tjeneste" som mn kan tjene litt ekstra på. Arbeidstider velger man jo helt selv.
Sitat av PureOwnage
Det er noe ekstra de gjør, for å hjelpe samfunnet.
Vis hele sitatet...
Det er som gidder det nå tildags.

Men for all del, lykke til
Kan du røpe forretningsidèen din da?

1. Hvem er kunden?
2. Hvilket behov har kunden som den ønsker å få tilfredsstilt?
3. Hvilket produkt kan du/vi tilby for å tilfredsstille kundens behov? (Live chat)
Sitat av PureOwnage
Disse adminsene som de kommer til å prate med, er utdannet til å fjøre detet.
Vis hele sitatet...
Du har allerede snakket med en haug slike personer og VET at de er villigere til å gjøre det for under 400,- /time?
Mhm, har du tenkt på markedsføringskostnadene for dette prosjektet eller skal folk bare finne din side ut ifra millioner andre? Markedsføring koster mye penger. Det er allerede sider som "experts exchange" på nettet som driver med noe slikt, så hva gjør siden eller prosjektet ditt så unikt i forhold til dette og hvorfor skal de velge deg og din side.

Hvis du har tenkt at dette skal være på norsk, så når du ut til enda færre personer og jeg må si at jeg tviler på om du klarer å tjene noe i heletatt på dette når det er masse av diskusjonsforumer med erfarne og kunnskapsdyktige personer. En annen sak, skal de gjøre det for "samfundet" og du tjene masse penger, hvordan skal de forholde seg til dette..
Sist endret av icebyte; 13. januar 2007 kl. 18:51.
http://www.2.livejasmin.com/index.php

Ligner veldig på en sån her sex chat, men hvorfor tror du folk skal gjør en innstats for samfunnet mens siden får in 300'000 kr?
Siden du er så sikker på at derre kommer til og funke så er det are og ta opp et usikret lån da?

Du er 1990, ikke akkuratt så mye erfaring?
Virkelig mange gode poster som svarer på spørsmålet han stiller...
Kan ikke si jeg finner "Synes du dette er en god ide?" Noe sted i posten hans

Har ikke noe konstruktivt å komme med selv, men er svært spent på hva denne ideen din er, så regner med å få høre om det når du kommer igang

Lykke til
Sitat av John B
Jeg håper du har laget en god og holdbar forretningsplan for at om dette skal fungere er det viktig at du er strukturert og professjonell i det du gjør. Jeg mener også at din plan om å tjene nær 300 000kr er veldig optimistisk, du må ikke glemme at det blir en god sum penger det, selv med 50,000 kunder ville din tjeneste koste 600 kroner per måned.
Vis hele sitatet...

300,000 / 50,000 = 6

Med 50,000 kunder ville din tjeneste koste 6kr/mnd. Med 5000 kunder, som er mer realistisk for en nyoppstartet webtjeneste, vil tjenesten fortsatt bare koste 60kr/mnd. om man går ut fra at folk er villige til å betale 300kr/mnd trenger man bare 1000 kunder.
TheInternet, kan du dele hemmeligheten med å få gratis hosting, folk til å jobbe uten betaling og drive noe uten noen kostnader i det hele tatt? Jeg kunne godt tenkt meg å vite det, fort gjort å tjene penger da. =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får det ikkje til enkelt og greit. Den dagen det tar av, starter nokon andre kliss lik teneste, og underbyr deg fordi du ikkje har kapital å tære på.

Eventuelt blir du kjøpt opp.

Å skrive ei slik side du etterspør er ikkje *veldig* mykje arbeid ville eg tru...
Sitat av Zepplin
Virkelig mange gode poster som svarer på spørsmålet han stiller...
Kan ikke si jeg finner "Synes du dette er en god ide?" Noe sted i posten hans

Har ikke noe konstruktivt å komme med selv, men er svært spent på hva denne ideen din er, så regner med å få høre om det når du kommer igang

Lykke til
Vis hele sitatet...
Folk stiller jo naturligvis spørsmål når en 16 - 17 åring sier han har en forretningsidè som er så god at han regner med å dra inn over 3 millioner i året.
kiminator: selvfølgelig, men alle må vel ikke stille det samme spørsmålet, uten å faktisk hjelpe han med det han vil.

Goophy: Inntektene er ikke fortjenesten, regnestykket som er satt opp sier jo da ikke at han selv skal tjene 300 000 i måneden selv, men at "bedriften" kommer til å dra inn 300 000, for så å betale diverse utgifter.
Jeg har lest gjennom tråden, kanskje ikke så veldig godt - men jeg lurer fremdeles på følgende:

Hva i helvette er det du vil oppnå? At du skal tjene dritmye penger i mnd for at 1 kis skal få snakka med 1 admin for 20kr?
Sitat av Zepplin
Goophy: Inntektene er ikke fortjenesten, regnestykket som er satt opp sier jo da ikke at han selv skal tjene 300 000 i måneden selv, men at "bedriften" kommer til å dra inn 300 000, for så å betale diverse utgifter.
Vis hele sitatet...
Han skrev jo at _han_ kom til å tjene 284k, så..?
Edit: Minus lønninger etc. også ja, greit nok.
Sist endret av Goophy; 13. januar 2007 kl. 19:58.
Hva skal den kizen snakke om da:P? Problemer, IT?
Sitat av exotix
Hva skal den kizen snakke om da:P? Problemer, IT?
Vis hele sitatet...
Han skal snakke diirrttty. Litt sånn elling style første gang de bruker telefonen
Haha, jeg synes ikke særlig om denne tjenesten! For det første; Hvordan kan du skaffe en koder når ikke koderen vet hva jobben går ut på!? 2. Hvor og hvordan har du tenkt å skaffe proffesjonelle arbeidere som jobber veldig billig:S?
Trådstarter: Så det du EGENTLIG ville med denne tråden var å skaffe en person til å lage/designe websiden for deg?

Og hvordan kan du si at du er alene om ideen? Du sier ikke hva det er, så da kan du jo bare sitte og tro det.
Jeg har aldri lest en så dum tråd ass.

PureOwnage, sjekk denne siden: www.eksperthjelp.no

Sånn, er vi ferdig med dette tullet nå?

Jeg skjønte hele ideen din i første tråden, og kan bare konkludere med at du snakker om ting som du:
a) ikke har peiling på
b) ikke har gjort nødvendige markedsundersøkelser på
c) ikke har noen forutsetning for å kunne gjennomføre

3 strikes, you're out.
Admin kan egentlig bare stenge denne tråden. Tar opp unødvendige bytes på serveren nå har ca. 30 stk sagt akkurat hvor dårlig ideen din er. er det ikke på tide og ende galskapen?
Oh *benytte meg av sjansen*
Ideèn hørtes ikke spesiell gjennomtenkt ut.
Det var forsåvidt en grei idé, men det var dårlig forklart. Og jeg har ingen tro på at du klarer å gjennomføre noe slikt med suksess.
Det er garantert noe psykolog greier...for han sa de fleste vill være anonym
Sitat av TheInternet
300,000 / 50,000 = 6
Vis hele sitatet...
Mmm, la også merke til at det var et par ekstra nuller. 500 var selvfølgelig det korrekte tallet men posten lar seg ikke redigeres (For få tegn!) av en eller annen merkelig grunn o.O
dette var en sykt dårlig ide, og de 184000 i måneden kommer du ALDRI til å få
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
1. Hvordan kan folks si at idén er dårlig når jeg ikke en gang har sagt hva den er?
2. www.eksperthjelp.no har ikke noe i nærheten av hva jeg snakker om en gang.
3. Jeg vil tjene en del på dette. Men det er ikke urealistisk mye. "300,000 / 50,000 = 6" Hvor faen fikk dere det stykke fra?
4. Den som designer siden vil få vite hva ideen går ut på. Men dette er først etter å ha skrevet under kontrakt ++.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av PureOwnage
1. Hvordan kan folks si at idén er dårlig når jeg ikke en gang har sagt hva den er?
2. www.eksperthjelp.no har ikke noe i nærheten av hva jeg snakker om en gang.
3. Jeg vil tjene en del på dette. Men det er ikke urealistisk mye. "300,000 / 50,000 = 6" Hvor faen fikk dere det stykke fra?
4. Den som designer siden vil få vite hva ideen går ut på. Men dette er først etter å ha skrevet under kontrakt ++.
Vis hele sitatet...
1: Vi har erfaring. 99% av dei gode ideane er gjennomført før, eller er elendige. Unntak finst, men du må bevise at du er unntaket. Extraordinary claims require extraordinary proofs og den remsa der...
2: Kva vil du tilby då?
3: 200k på ei nettside er urealistisk mykje i mine auge...
4: Eg vil ikkje skrive ei forpliktande kontrakt før eg veit kva ideen går ut på, og det vil neppe nokon andre heller. Iallefall ikkje med en 17-åring.
Eg kan forsåvidt inngå en NDA for å få vite om det i heile tatt er interessant, men meir enn det gidd eg ikkje, og du finn ingen som er villige til det heller.
Du kan ikke forvente at mange skal komme til nettsida di, det tar tid...
PureOwnage, vi kan si at denne ideen er dårlig fordi er sier nok om den til at du bare driter deg ut. 284.000 kr i måneden er fryktelig masse penger, og du har planer om å tjene dette på å... Lage en chat-tjeneste mellom to mennesker? Uten et markedsføringsbudsjett? Sammen med en person som får 0 kr i lønn for å hjelpe deg? Ledet av en person som er 15-16 år? Uten å tørre dele ideen med andre, slik at du kan få reéll kritikk - istedenfor at folk skal sitte å gjette seg frem til hva du skal starte?
PureOwnage, hvis du ikke vil at noen skal stikke av med ideen din kan du bruke vidarlos patent(kan jeg kalle det for det?)metode:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...0&postcount=11
Følg den, vent noen dager til du har fått tilbake brevet og skriv idéen her så vi slipper denne gjetteleken.

Edit:
vidarlo: Han må da klare å oppdrive og ofre 49,- for idéen sin?
Sist endret av Henriken; 14. januar 2007 kl. 23:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Henriken
PureOwnage, hvis du ikke vil at noen skal stikke av med ideen din kan du bruke vidarlos patent(kan jeg kalle det for det?)metode:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...0&postcount=11
Følg den, vent noen dager til du har fått tilbake brevet og skriv idéen her så vi slipper denne gjetteleken.
Vis hele sitatet...
Det vil koste 49,- og det er nok meir enn OP hadde avsatt til prosjektet

Er forøvrig ikkje min idè i heile tatt, men ganske velkjent prinsipp i saker der det er viktig å kunne dokumentere at en hadde tilgang til noko på en gitt dato...

Uansett, prosjektet vil strande av en grunn til: folk vil kanskje jobbe for 130/hr for et non-profit, men ikkje for et firma som tener 300k i måneden.

Så den dagen du tener ei krone på det, så vil prisen på arbeid stige dramatisk. Folk er ikkje dumsnille. Bare dumme.
Hvis du selv mener dette er en god idè, så stå på ditt, du kan klare det om du gir alt - selv om du gjør en del feil som man ser her. Du bør planlegge det litt bedre, og for all del hør på hva folk her på forumet sier, folka som henger her har gode kunnskaper, og på en alder av 16/17 kan du ha godt av de tipsene du får her.

Som jeg sa; Om du mener at dette er en god idè så ikke gi opp.
Gleder meg til å se utviklingen.

Lykke til
Uansett hva folk sier om ideen dem ikke har hørt, hold på den! Så lenge du vet selv at det er en ide som vil fungere.

Jeg gleder meg til du for satt den igang. Lykke til!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Jeg spørte dere aldri om kritikk. Det er det eneste dere kommer med. Det jeg spørte om var om noen var interessert i det? Nå har dere da dratt igang en 3 sider lang tråd som ikke jeg ba om.

Dere burde også skjønne at jeg er utrolig redd for denne ideen.

Så da var det sagt. Til det jeg sa i starten av tråden: Noen som er interessert i dette?

Jeg håper også på at dere ikke kommer og gjentar de samme tingene 100 ganger til.
Du høres litt ut som en kompis av meg. Han kom tidlig over YouTube, skjønte at dette her ville bli en hit og gikk lenge å snakka om en "alternativ" versjon. Den ble det aldri noe av... Folka bak YouTube ble kjøpt opp og det har de sannelig gjort det bra med.

Tenk hvis du kommer opp med en god idé, som du tydeligvis mener du har. Hva er da sjansen for at du er alene om dette? Hvis det allerede har slått ann andre steder i verden. Aller Internett så at Digg.com fungerte, lanserte en "norsk" utgave. Det er et stort firma og det kan tære LENGE for å skvise ut konkurenter. De konker heller ikke direkte med originalen.

Du skal altså drive en forretning der folk betaler for å snakke med noen. Hva de skal snakke om nekter du å si noe om, det i seg selv fører til at du blir tatt useriøst. Tenk deg om noen av de virkelig store IT-selskapene kjører en lignende satsing da. De knuser deg så griselett at det vil lukte SVIDD av deg.

Internett byr på utrolige muligheter. Se hvor mye rart folk tjener penger på! SMS-tjenester, chatting, diskusjonsforumer, nyheter, blogging, bilder, video osv. Hvis du seriøst har tenkt å tjene gode penger på nettet må du komme opp med noe unikt og originalt. Ideen kan du gjerne rappe fra noen, men du må forbedre den ganske mye.

Hva skal til for at noe skal bli en suksess da? Jo markedsføring. Jeg kan ikke forestille meg hva en topp-annonse på forsiden av de store nettavisene koster. Litt virkårlig VM i diverse forumer er jo kjekt, men det skal mye til å bli den store snakkisen.

Jeg kan helt sikkert hjelpe deg i dette her. Men før jeg skriver under på noe som helst skal jeg vite eksakt hva ideen din går utpå. Jeg kan sikkert godta en slags taushetsærklæring eller noe, null problem. Et annet krav er at jeg skal ha LANGT mer enn 3%. Jeg skal ha 20% av alle inntekter de første 3 årene (ikke overskudd, inntekter). Så kan du forestille deg hva en ordentlig webutvikler skal ha.

PS: "Patenten" til Vidarlo bruker jeg forresten på all tekst det er muligheter for at jeg skal publisere noe sted. Vant faktisk en disputt med en lærer engang. 3mnd prosjekt, var ferdig etter en mnd. Tok en utskrift og sendte meg selv, i mellomtiden var en annen kar såpass frekk at han bøffa mitt arbeid - hjalp godt å komme med det brevet da.
Sist endret av Thedeeq; 15. januar 2007 kl. 02:45.
Sitat av PureOwnage
Jeg spørte dere aldri om kritikk. Det er det eneste dere kommer med. Det jeg spørte om var om noen var interessert i det? Nå har dere da dratt igang en 3 sider lang tråd som ikke jeg ba om.

Dere burde også skjønne at jeg er utrolig redd for denne ideen.

Så da var det sagt. Til det jeg sa i starten av tråden: Noen som er interessert i dette?

Jeg håper også på at dere ikke kommer og gjentar de samme tingene 100 ganger til.
Vis hele sitatet...
Det jeg ikke skjønner helt, er at du spør noen om dem er interessert i noe du ikke har forklart hva er, hvordan kan noen si sin menning om at de linker ideen din, og ønsker og gjennomføre denne sammens med deg? Det blir litt umulig etter min mening.