Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7085
Ligger vel en del maler til forskjellige gjestebøker på nettet?
Vet, men de fleste er på engelsk.. men skal ha det på norsk..

Mortz har norsk gjestebok, men den er håpeløst!
Sist endret av DXT; 4. april 2008 kl. 23:08.
Veldig bra gjort av deg .
Hadde vært fint om folk kan opplyse om de har tilgang til mysql på serverene deres, så slepper jeg å spørre hver enkelt..
Sist endret av boblesaft; 5. april 2008 kl. 02:47.
Sitat av wanna-b
Hei OnTop!
Ville du vært så vennlig og tatt en kikk på min nylagde topic ang tlfnr-db søkemotor?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...76#post1119876
Her har du linken, si ifra om du er interessert!

Henrik
Vis hele sitatet...
Dette ga meg en idè til å lage eg bash-script som søker på telefonkatalogen.no for meg :]
Vil poste scriptet her når/hvis jeg blir ferdig med det

Kanskje jeg har bedre lykke hvis jeg prøver 1881.no For kildekoden til telefonkatalogen.no var et eneste rot og vil ta flere dager å luke ut rett innhold i bash..
Sist endret av RandomiZed; 5. april 2008 kl. 09:08.
Min server støtter mysql
Hvordan går det mes skrivingen?
OnTop: Hei, tror du at du kunne ha fikset noe for meg?
Jeg har en hjemme side som er i .html , det er ikke så mye egentligt. kunne du ha gjort den om til php?
Sitat av xqus
OnTop: Hei, tror du at du kunne ha fikset noe for meg?
Jeg har en hjemme side som er i .html , det er ikke så mye egentligt. kunne du ha gjort den om til php?
Vis hele sitatet...
Eh, gjort det om til php? Hva mener du? Endre html-filene til php-filer?
Du får nok utdype deg litt der ja..
Jeg mener liksom, at du endrer alt om til php, at det ikke er html, å endre filene til .php klarer jeg jo selv da, men endre innholdet til php koder liksom ;>
Hvorfor det? PHP returnerer HTML-koder etter at den er kjørt av serveren.

<?php echo '<p>Dette er en brødtekst!</p>'; ?>

Det vil jo være enklere å bare skrive "<p>Dette er en brødtekst!</p>" uten å legge det i en PHP-funksjon.

Så lenge siden din er statisk ser jeg ikke grunnen til at du skal konvertere alt til PHP.
Jeg har faktiskt lyst på php, for det er så mange flere funksjoner der. pluss jeg har lyst på f.eks :
" http://mitt.domene.com/index.php?module=download "

:P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xqus
Jeg har faktiskt lyst på php, for det er så mange flere funksjoner der. pluss jeg har lyst på f.eks :
" http://mitt.domene.com/index.php?module=download "

:P
Vis hele sitatet...
Kva funksjonar er det du saknar då? Det ser ikkje heilt ut til at du er klar over kva du vil, og då er det umogeleg å gjere det for deg.

Forresten så er slike URLer som du har lyst på ekstremt 1997. Da var lange URLer som var umulig å memorere, gjerne i kombinasjon med frames, ekstremt hot. I dag går trenden i motsatt retning, og en bruker så enkle og greie URLer som mulig, og bruker sågar mod_rewrite for å kamuflere php-script, og gjere strukturen på sida uavhengig av teknisk løsning.
det er liksom bare det der " http://mitt.domene.com/index.php?module=download " jeg har lyst på egentligt, og noen andre diverse ting jeg kan lage etterhvert liksom ;>.
Til nå må jeg bare beklage at jeg har brukt så lang tid. Dere som har sendt forespørsler vil få scriptet deres etterhvert dersom jeg er i stand til å lage det.

De neste forespørslene vil muligens bli ignorert, og kanskje ikke fullført pga dårlig med tid.
Derfor gjør det meg ingenting om andre kanskje vil delta litt i denne tråden med å skrive gratis php-scripts!
Hvis det er noe jeg har glemt må dere bare huke tak i meg og si ifra

nso:
Din var litt værre. Ukjente ord forvirrer og kjører meg ut av konsentrasjon.
Men det er absolutt noe jeg skal greie å fullføre etterhvert, med tid.

DXT:
Jeg har allerede laget en norsk gjestebok i denne tråden. I.o.m at du ikke har mere info, ser jeg heller ingen grunn til å starte på en ny gjestbok.

Sigurd21:
Var det slik du mente?
Sist endret av boblesaft; 8. april 2008 kl. 00:26.
Hei. Hvis du får tid til dette ville jeg satt utrolig stor pris på det... Jeg trenger et script der jeg kan hente ut 3-4 tilfeldige bilder fra en mappe med mange bilder, og generere thumbnails av de som igjen linker direkte til bildet...

:=)
Sitat av onTop
Sigurd21:
Var det slik du mente?
Vis hele sitatet...
Hva er brukernavnet og passordet? *Flau* Klarer ikke finne ut hvor det står iblant filene. Det gjør ikke noe om du poster det her, hvis du samtidig sier hvor fila det ligger i er
Sitat av Sigurd21
Hva er brukernavnet og passordet? *Flau* Klarer ikke finne ut hvor det står iblant filene. Det gjør ikke noe om du poster det her, hvis du samtidig sier hvor fila det ligger i er
Vis hele sitatet...
vel, det er ingen registrerte der så sant ikke du gjør det. Jeg la med tabellen og spørringen du trenger for å registrere et medlem.

Kode

INSERT INTO medlemmer (brukernavn,passord) VALUE ('brukernavn','kryptert passord')
Jeg regnet egentlig med at du hadde dette klart i.o.m at du aldri nevnte noe om å registrere et medlem..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet ikke om du fortsatt driver på men jeg kunne trengt en poll.

I utgangspunktet har jeg en database (sql) med folk i. Navn, arbeidsplass og antall votes (pluss id som primærnøkkel).

Pollen skal kunne hente menneskene ut av databasen og liste dem opp. Hver av dem skal tilknyttes en radiobutton. Når brukeren stemmer på en person skal antall votes i databasen plusses med 1 på denne personen, og brukerens rett til å stemme på nytt skal frafalle ved hjelp av cookies eller sessions.

Hadde vært stilig om du fikk til noe sånt
vet ikke om du gjør dette enda, men jeg har et skole prosjekt og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til innlogging.. har kikka rundt å prøvd å finne ut men blir bare forvirra. hadde vært fint med litt hjelp send pm om du gidder:P (før 28.04.08)
Jeg får ikke til og sende deg en "pm" siden jeg ikke har lagt ut nok lenker.
Er det noen andre måter og få tak ideg på?
Skulle hatt en del småting til en hjemme side for ett lan.
Jeg kunne tenkt meg et opplastnings-script som f.eks dump.no har. Kunne du laget et slikt et hvis det ikke er for mye arbeid?
Kan du lag et php script som kan poste/lage nyheter ! hadde vært kjempe greit.
Weee..
Masse PHP det går i her. Og gjestebøker er veldig lette å fikse selv egentlig...
Har lagd en for mange mange år siden, til tross for att jeg ikke er noen PHP-guru så har jeg faktisk klart dette selv.
NB! Bruker MS ACCESS database, så den fungerer i den standen den står i nå på en Microsoft Server.

http://bearhug.is-a-geek.com/biodlan...t=zip&type=php
--- download skriptet er litt ufunksjonelt ATM, men det er bare til å lagre ASP filen som en .zip fil, åpne me Winrar, så ekstrakte den .zip filen som ligger i mappen..:-)
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Har du mulighet til å lage en enkel database der jeg har 3 input fields, hvor jeg kan legge informasjon. 2 med vanlig str. og en litt større str. Så når jeg skriver inn noe og trykker på lagre, dukker disse opp på en liste som jeg evt. har på en annen side. Hvis du forsto hva jeg mener. Må være i php.
Sist endret av Stickyshift; 25. april 2008 kl. 10:21.