Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514525
I helga var jeg i Oslo, en liten ferie der vi skulle slappeav å ha det kult.

Men så fikk vi den idèn om å dra til Lier å Dikemark etter at vi har hørt en hel del historier fra de plassene.


For de av dere som ikke vet hva Lier eller Dikemark er, så er det nedlagte mentalsykehus som det skal sies å spøke på. Folk som har vært der tidligere mener stedene er fylt av energi å ånder.
Folk har tilåmed blitt sprø etter å ha besøkt stedene!
Når begge avdelingene var i drift, ble det utført lobotomering, sterker medisinske forsøk osv.

Selv så har jeg ikke noe mening om at slikt finnes. Men man må jo oppsøke slikt for spenningens skyld, pluss at det ikke er så lovlig :P


På lørdag stakk vi til Dikemark, mørkt som faen! Område er jo enormt stort, så vi leita i en evighet, men fant ikke fram
Men bare det å kjøre rundt på Dikemark var spennende i seg selv, var jeg, dama mi, en kompis å dama hans.
Når vi kjørte rundt de forskjellige avdelingene som er delt opp i A til J elns, så vi oss rundt. Folk som er lagtinn der skal vist være litt av noen typer, luftegården så mer ut som et fengel på de øverste avdelingene, svære gittervegger rundt, en lang koridor bort til døra, godt bevokta.
Skiltene som stod på bygge forklarte litt om folke som var der.


Men vi fant aldri fram oppe på dikemark pga den enorme størrelsen.
Så dagen etter dro vi til Lier, dette var da på dagtid pga vi ikke hadde tid på iløpet av kvelden
Lier finner man lett fram til.

Vi kjørte fram til A-avdelingen, parkerte bila å begynte gåturen vår pga en jævla bom.
Når vi kom til E-avdelingen som også er nedlagt, så vi B-avdelingen igjennom trærne! En _SVÆR_ bygning på toppen der de værste folka ble holdt!
Så den så vitt igjennom trærne, bare det ga oss en skremmende følelse.
Veien vi gikk på begynnte vel å bli gjenngrodd.

Når vi kom til gjærde som er satt opp rundt bygge, ble vi møtt av et skilt hvor det stod "Adgang forbudt".
Heh, seff må vi inn, er det ulovlig er det somregel morro :P

Med engang vi gikk igjennom gjærde ble vi møtt av knuste ruter å sperra dører å gitter forran vinduene. Ga jo en liten spenning i seg selv det også.

Når vi kikka inn igjennom døra så vi endel "blod" på vegger å gulv. "oOooOOh" så spooky, eller ikke ? For det var jo bare blåbær


Etter å ha klatra inn døra gikk vi lengere inn i bygge,der var det endel håndmerker på veggene, som om noen hadde blitt dratt nedover trappa mot sin vilje.

Kan ikke si det var skummelt, men det var litt morro med spenninga det ga etter hvert som vi gikk innover i gangene

Lengere inn begynnte vi å se endel knuste skap, dører på halvtolv osv.
Det var endel gammle sykehus gjennstander der også, rullatorer, badekar eller hva det er?. Damene våre tilta jo helt.. "Ånei, der har de blitt skjærtopp" osv.



Når vi gikk opp i andre etagen var det mye lettere å komme inn i hvert enkelt av rommene, var ikke så mye skap å søppel å flyttepå..
Malingen på veggene hadde flassa av, ga en litt ekkel stemning. Sengene hadde rusta, eldgammle senger som har stått der i over 30 - 40 år.
Var litt rart å tenke på hvilke galinger som har ligget der

Etterhvert fikk vi overtalt damene til å bli med opp i tredje etage, noe som var den værste avdelingen når det var drift i sykehuse! På ringeklokka stod det Avdeling B-31, i bygg B.der var det gardiner, mye søppel osv. Fant en avis på golve, avisen er datert Lørdag 14. November 1987, fikk ikke tatt bilde av hele datoen pga dama mi å hun andre bæra dro meg i arma å løp ned trappa i full fart. "VI HØRTE NOE, DET VAR NOE SOM RØRTE SEG DER!!!"
Da var det ikke noe "kjære mor", bare å dra rett ned til bila!

I ettertid har det der gitt meg en litt spooky følelse, ettersom det er samma åre som jeg ble født





Har hørt flere historier fra Dikemark å Lier, men har ikke sett så mye bilder av plassene Sett et par filmklipp fra lier, hvor man tydlig kan se et ansikt i mørke. Da ble jeg faen meg redd selv




Det jeg lurer på, er det noen andre på dette forume som har vært på enten Lier eller Dikemark?
Har dere noen bilder\filmer fra deres tur?
Noen som har mer info om byggene?




Kan anbefale å dra på lier, seff på natten elns når det er mørkt! Kommer til å gi et så jævlig til kick!
Hei!

Har vært der 3 ganger, har også sjekket ut bygget litt lenger inn i skogen i tillegg til der du var, som igrunn er enda værre og virkelig sperret for å unngå at folk skal gå inn.

Jævelig ekkelt sted igrunn, hadde skikkelig problemer med å sove etter første gangen jeg hadde vært der.

Hadde masse bilder før, men de er mistet ettersom jeg ikke har maskinen de lå på lenger.

Finnes enda ett bygg i tillegg til de to nevnte som er skikkelig langt oppi skogen og helt igjenngrodd.
Der har jeg enda ikke vært, veit ikke om jeg har så velding lyst heller.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Stigma : Jeg skal til oslo så fort jeg har en ferie på mer en 3 dager! Da blir det helt klart å oppsøke Lier igjenn, om du vil så kan vi dra en hel gjeng å oppsøke de øverste bygningenen! Det ville gitt et kick som ingen annen rus ville gitt meg Jeg er 110% med på noe slikt!
Så spennende ut, synd det er så lang unna. Noen som vet om noe lignende i Rogaland et sted?
Spennende! Bra tråd, elsker slikt.
Men du sier du har sett filmklipp hvor man tydelig ser ansikter? URL PLX!
Sitat av Pumpkin
Stigma : Jeg skal til oslo så fort jeg har en ferie på mer en 3 dager! Da blir det helt klart å oppsøke Lier igjenn, om du vil så kan vi dra en hel gjeng å oppsøke de øverste bygningenen! Det ville gitt et kick som ingen annen rus ville gitt meg Jeg er 110% med på noe slikt!
Vis hele sitatet...
Jeg er med!
Send en PM når du skal hitover!
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Her er filmen.

Spol til 02.17 - 02. 20. Pause på hvert sekund, å dere vil godt se et ansikt vises.


For alt jeg vet så er det en idiot som prøver å skremme kompisene sine, eller så er det noe rart..

Stigma : Blir jo ikke før om en god tid, men tromeg! Det kommer nok en PM!




Om dere tviler på ansikte i filmen, les her så vil dere vel finne ut av det
Sist endret av Pumpkin; 2. august 2006 kl. 02:45.
Jeg slengte meg raskt på google etter å ha lest dette, og kom over paranormal.no, hvor denne plassen ser ut til å ha vært/er et hett tema. Sjekk f.eks. ut denne tråden.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Marjo : Lest det der, men det gir ikke så mye historie om stedene Jeg vil ha flere bilder, får aldrig nok


Ganske kult når de går inn, så fucker hele dritten seg
Minn meg på å ikke lese sånne poster når jeg er små pussa og klokken er det den er. Uff..
Står all bygningsmassen på Lier og Dikemark helt tomt? Det er jo i tilfelle helt tragisk.

Bestemoren min og moren min jobbet på Dikemark i gamle dager. Jeg er gjerne med på en liten tur ut dit i sommer.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thedeeq
Står all bygningsmassen på Lier og Dikemark helt tomt? Det er jo i tilfelle helt tragisk.

Bestemoren min og moren min jobbet på Dikemark i gamle dager. Jeg er gjerne med på en liten tur ut dit i sommer.
Vis hele sitatet...

Det er mye søppel, gammle senger, komoder, skap, papirer, sykehusgjenstander osv.. Så det er ikke tomt i den forstand
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Uhm, jeg ser ikke en dritt på den filmen :P Noen som har et stillbilde som de kan vise og evt. "ringe" ut skikkelsen i paint? Meget spennende tråd btw. Har alltid vært interessert i spøkelser og det paranormale generelt
Får frysninger bare jeg tenker på å gå inn på det sykehuset...
Men har sittet å lest litt nå, virker jævelig spennende, men samtidig skremende
Heisann

Leste på paranormal, bilde av en spøkelses dude?

mvh D
Tror du hadde blitt mer skremt av å besøke den lukkede avdelingen på sykehuset som er i drift på Blakstad.

Forresten, det på dikemark het 'kristiania asyl' om du vil lete opp mer info.
Har vært inne på lier et par ganger, første gangen var vi i alle romma i det huset som det er snakk om i starten her.

Fant journaler, sprøyter, noe strøm greier som så ut som det var ment til å spenne fast i noen og masse annet psycho stash.

Kjelleren er værdt sitt besøk, hvertfall de rommene lengst øst blir det vel, jord kjellere helt innerst som er ganske noia.

Jeg hadde med kamera dit, men det gikk tom for batteri i det vi gikk inn døra, samme med mobilen :P

Andre og tredje etasje er ikke like spennende, er ikke så mye annet en nesten tomme rom der.

Når jeg var der, merka jeg en rar føelse i kroppen som er ubeskrivelig. Ikke noe sånn kjempeskummelt eller noe sånt, men ekkel.

Andre gangen jeg var der røyka jeg weed før vi stakk dit, da fikk jeg noia i det jeg kom innafor døra og løp ned til veien

Men send en pm eller fortsett på denne posten hvis dere finner ut at dere stikker oppover til de to andre husene.

Har forresten hørt at det bor uteliggere i det i midten, var noen som var der og fant sigg som røyk i askebegeret og sprit på bordet og sånn.
Tror det var fra en film på paranormal.no.

edit: sorry for mye linjeskift, måtte bare...

Sitat av Destroyy
Alltid trodd det var en bygning jeg, ikke at det var et stort område med flere bygninger
Vis hele sitatet...
Hvis det er lier du tenker på tror jeg bare det er 3 hus som er nedlagte som man kan ta seg inn i.

Dikemark derimot er svært. Har leita etter gamle hus der også, men har aldri finni noen som det ikke er folk i :P
Sist endret av Lasse; 2. august 2006 kl. 14:01.
Folka på Paranormal-forumet virker en smule dum, eller litt vel overbevist. Alle spøkelsene og "orbene" på bildene og åndene som kleber seg fast til folk kan jo lett forklares. Disse folka legger sikkert igjen store pengesummer hos åndeutdrivere, spåkoner og whatnot. Kanskje jeg skal begynne i bransjen, er tydeligvis nok av folk å loppe for penger.
ditt har jeg alltid hatt lyst til å ta en tur , bor ikke så langt unna heller

Jeg hadde en side med masse bilder derfra, men det er en stund siden sist jeg var innpå, så husker ikke hva den heter.

Alltid trodd det var en bygning jeg, ikke at det var et stort område med flere bygninger
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lasse
Kjelleren er værdt sitt besøk, hvertfall de rommene lengst øst blir det vel, jord kjellere helt innerst som er ganske noia.

Når jeg var der, merka jeg en rar føelse i kroppen som er ubeskrivelig. Ikke noe sånn kjempeskummelt eller noe sånt, men ekkel.
Vis hele sitatet...

I kjelleren var jo operasjons rommene, så ville vært sinnsykt morro å funnet de da ;D
Pluss kremeringsovnene.



Du sa du fikk en rar følelse i kroppen, akkurat samma som oss sikkert!
Ble tungt å puste, var som om noen pressa inn brystkassa, var litt ekkelt, å ga en litt ekkel følelse
[quote=Goophy]Tror du hadde blitt mer skremt av å besøke den lukkede avdelingen på sykehuset som er i drift på Blakstad.
QUOTE]

hehe mamma jobber på blakstad....

noen venner av søstra mi dro vist til Lier for å sjekke ut den delen dere hadde vert på.
De sa også at det var Blod på insiden :P
de hadde med seg et kamera for å filme.... men i det de tok et skritt innenfor døra, så begynte kameraet bare å skurre...
Altså det er godt mulig det bare var noe kødd de fant på for å skremme andre.... men man vet jo aldri :P
hadde vert interesant å dra dit en gang
Sitter på jobb og kjeder meg, så jeg leste litt om Dikemark Sinnsykehus. Er det noen som har funnet fram der? Det ser jo utrolig stort ut, med administrasjons bygg, klokketårn osv. Leste at det ble nedlagt i 1996? Er kanskje ikke så mye spennende og se der lengre da? Noen som vet om det er lett og ta seg inn i de forskjellige byggningene der?
Er noen gamle bilder av asylet her; http://www.byarkivet.oslo.kommune.no...iv/sykehus.asp
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
noen venner av søstra mi dro vist til Lier for å sjekke ut den delen dere hadde vert på.
De sa også at det var Blod på insiden :P
de hadde med seg et kamera for å filme.... men i det de tok et skritt innenfor døra, så begynte kameraet bare å skurre...
Altså det er godt mulig det bare var noe kødd de fant på for å skremme andre.... men man vet jo aldri :P
hadde vert interesant å dra dit en gang
Vis hele sitatet...

De er ikke de eneste med kamera som har fucka seg, har vist skjedd til mange andre

Men det blode på veggene er bare blåbær, det ser man helt tydlig når man går inn. Bare noen som skal ha det "morro"...

Å det er bare i gangen det er "blod", så de som har klissa utover det der var vist for redde til å gå lengere inn ...


Sitter på jobb og kjeder meg, så jeg leste litt om Dikemark Sinnsykehus. Er det noen som har funnet fram der? Det ser jo utrolig stort ut, med administrasjons bygg, klokketårn osv.
Vis hele sitatet...

Kan si det sånn at det er enromt :P utrolig vanskelig å finnefram ...
Sist endret av Pumpkin; 2. august 2006 kl. 14:44.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pumpkin
De er ikke de eneste med kamera som har fucka seg, har vist skjedd til mange andre
Vis hele sitatet...
Bruk et vanlig, gammeldags kamera da... da skal det utruleg mykje til før det ikkje fungerer. Ikkje at eg trur spesielt mykje på at kamera slutter å funke. I så fall er du fort 1M$ rikare...
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Man kan også søke etter "Dollhus", noe som betyr Galehus
Sikkerhetsklarert
Er Dikemark fortsatt i drift?
fra 2004: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1296194.ece



Radioaktive forsøk på mennesker utført på dikemark i 50 årene:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...EKS_ID=1341114

Nedgnagd(!) seng derifra:
http://www.ulleval.no/stream_file.asp?iEntityId=4061
Sist endret av Pjukern; 2. august 2006 kl. 21:12.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pjukern
Er Dikemark fortsatt i drift?
fra 2004: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1296194.ece



Radioaktive forsøk på mennesker utført på dikemark i 50 årene:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...EKS_ID=1341114

Nedgnagd(!) seng derifra:
http://www.ulleval.no/stream_file.asp?iEntityId=4061
Vis hele sitatet...

Dikemark er fortsatt i drift, det er bare enkelte avdelinger som er nedlagt

Btw. tok noen bilder av alt mulig rart.. Hadde bare mobilen, men her er bildene iaff
Dette må være den mest interessevekkende tråden jeg har lest på lenge.. dette hørtes helt genialt ut, må jo bare sjekkes ut!
Selv bor jeg like ved Dikemark. Har aldri tenkt at det er så "skummelt" der, i og med at jeg kjører forbi noen ganger i uka. Men det hadde vært gøy å studert de nedlagte bygningene litt mer Ser ganske skummelt ut der, spesielt om natta. Tar jo bare 5 min å kjøre dit for meg! Gleder meg til jeg kommer hjem fra ferie Overtaler nå Octavarium til å bli med. *glede seg*
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av LaStrada
Selv bor jeg like ved Dikemark. Har aldri tenkt at det er så "skummelt" der, i og med at jeg kjører forbi noen ganger i uka. Men det hadde vært gøy å studert de nedlagte bygningene litt mer Ser ganske skummelt ut der, spesielt om natta. Tar jo bare 5 min å kjøre dit for meg! Gleder meg til jeg kommer hjem fra ferie Overtaler nå Octavarium til å bli med. *glede seg*
Vis hele sitatet...

Vi fant aldri fram til B-avdelinga på Dikemark
Men vi kjørte rundt å leita i et par timer, på begge sider av veien, håpløst å finne


Men SATAN så stort det er, å fy faen så jævlig følelse vi fikk i kroppen når vi kjørte rundt der i mørke, så de forskjellige luftegårdene, gitter over alt osv. Var sinnsykt morro



Det er 2 avdelinger på Dikemark, der det var mest "spøkelser å energi" har brunnet ned
Myten sier at 2 jenter hadde vært inn i bygge, blitt skremt å løpt hjem, etter hvert ble hun ene dama helt på tryne gal... Så typen hennes tente på hele bygge pga sorg osv ..

Det andre bygge skal være der, enplass :P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sinnsykt spennende må jeg si Jeg skal definitivt dit en gang i løpet av livet Kanskje jeg tar med meg noen kompiser og kjører nedover i nærmeste fremtid. Er det i Oslo det ligger?
Halvtime unna oslo ca.

Var der når jeg var liten, kan ikke huske at det var sååå spennende, hehe.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Proxick
Sinnsykt spennende må jeg si Jeg skal definitivt dit en gang i løpet av livet Kanskje jeg tar med meg noen kompiser og kjører nedover i nærmeste fremtid. Er det i Oslo det ligger?
Vis hele sitatet...

Ligger i Bærum tror jeg, er ikke verdens beste på geografi
Men var iaff 45 min kjøretur fra slemmestad


Er det noen som vet om den kirka rett ved veien, er den samme som er avbildet i alle de gammle artikklene rundt på nette ?
Sitat av Pumpkin
Ligger i Bærum tror jeg, er ikke verdens beste på geografi
Men var iaff 45 min kjøretur fra slemmestad
Vis hele sitatet...
Dikemark er ikke i Bærum, det er heller ikke Lier. Lier ligger utenfor Drammen, og Dikemark er en ti minutters kjøretur unna Asker sentrum.

Hvor mye feil har dere kjørt hvis dere har brukt 45 min fra Slemmestad?
Sist endret av Octavarium; 2. august 2006 kl. 22:17.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Octavarium
Dikemark er ikke i Bærum, det er heller ikke Lier. Lier ligger utenfor Drammen, og Dikemark er en ti minutters kjøretur unna Asker sentrum.

Hvor mye feil har dere kjørt hvis dere har brukt 45 min fra Slemmestad?
Vis hele sitatet...

Ja vi kjørte jævlig mye feil før vi fant fram til selve område på Dikemark
Hun som var "kjent" viste jo ikke hvor det var selv
Har vært noen ganger borte på det nedlagte sykehuset, ettersom jeg bor i Lier. Og jeg må si at det var ganske så scary der på natta, vi var ganske så mye rundt der inne. Det var ikke så alt for mye å si vil nå jeg si, nå var ikke på loftet da.

Etter å ha vært der en gang på kvelden, tenkte jeg og ei venninne at vi skulle dra dit på dagtid. Vi gikk ned i kjelleren, og fant noe skrift på vegen. Som skulle da se ut som blod, men det var ikke blod.

Mye av det som du får se på lier er bare fake, og folk som er ute etter å skremme andre. Men det skal ikke forundre meg om det har vært noe sykegreier som har skjedd der mens sykehuset var i drift.

Fikk høre fra søstra mi om dagen, at det var en professor som hadde jobbet der under tiden sykehuset var i drift. Og han hadde drevet med eksperimenter på pasienter der, og han hadde selv blitt psykisk skadet av dette. Dette hadde noen av vennene hennes funnet skrevet på noen dokumenter, men det kan jo være som Penn & Teller sier: BULLSHIT!

Dette bildet er av blodet på veggene:
http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00451.JPG
Sist endret av #Conex; 2. august 2006 kl. 22:46.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av #Conex
Dette bildet er av blodet på veggene:
http://home.no.net/pumpes/Pumpkin/Lier/DSC00451.JPG
Vis hele sitatet...

Fant en plass, at det var griseblod, andre plasser har de vært så gjærrige at de har brukt blåbær
Sitat av Pumpkin
Fant en plass, at det var griseblod, andre plasser har de vært så gjærrige at de har brukt blåbær
Vis hele sitatet...
Det er litt tragisk må nå jeg si, folk som leker rundt på redselen til folk. Men anyway, alle burde se det stedet. For det er scary nok.
23-salen av Ingvar Ambjørnsen er vist en bok dere skal lese. Er en roman han har skrevet etter opplevelser fra den tiden han jobbet der eller noe. Ikke fått lest den selv enda, men tenkte jeg skulle få lånt den med meg når jeg drar på ferie.

Hvis noe fra osloområdet har tenkt seg opp dit en gang etter september si i fra hvis dere har lyst til å ha med en til.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av #Conex
Det er litt tragisk må nå jeg si, folk som leker rundt på redselen til folk. Men anyway, alle burde se det stedet. For det er scary nok.
Vis hele sitatet...
Hand merkene nedover trappa ser faktisk ganske så real ut, gir en liten scary følelse.
Jeg drar helt sikkert tilbake, neste gang skal jeg inn i administrasjons delen! Den er liksom i "bakgården"! MÅ finnes noen papirer der.

Om noen andre drar dit å finner et arkiv elns om pasienter eller medisinering, ta det med, scann! Få det ut på nett. Dør etter å lese slikt stasj ;D

Takk for tipse Putas


http://www.cappelen.no/main/katalog....2130026&f=1112 , skal se om jeg finner boka noen plass! det der skal leses
Sist endret av Pumpkin; 2. august 2006 kl. 23:25.
Er det dette som er dikemarkanlegget? Fant det på google earth.
hadde vert stilig hvis Mange fra forumet her hadde samla seg å dratt dit samtidig da!
jeg kunne sikkert fått med meg en haug med folk
eneste problemet kan være transport.
Jeg har en 5 seters bil, så jeg kan bare ha med meg 5 av vennene mine... men jeg kan sikkert få tak i fler som vil bli med :P
Tenkte også på at det hadde vært fett å dratt mange. Eneste som da er kjedelig er at det vil tiltrekke en del oppmerksomhet. Og det er jo noe man helst vil slippe siden det er "Adgang forbudt" der.

Noen som har google earth som kan se om de finner de to andre husene i lier? Og legge ut bilde eller noe her, sitter på en maskin som ikke greier å gjøre google :P

[offtopic]
hehe, fett at folk veit hvor slemmestad er da :P
trodde det var sånn bortglemt plass
[/offtopic]
Sitat av Lasse
Tenkte også på at det hadde vært fett å dratt mange. Eneste som da er kjedelig er at det vil tiltrekke en del oppmerksomhet. Og det er jo noe man helst vil slippe siden det er "Adgang forbudt" der.

Noen som har google earth som kan se om de finner de to andre husene i lier? Og legge ut bilde eller noe her, sitter på en maskin som ikke greier å gjøre google :P

[offtopic]
hehe, fett at folk veit hvor slemmestad er da :P
trodde det var sånn bortglemt plass
[/offtopic]
Vis hele sitatet...
slemmestad bortgjemt plass? :P joa... men så er det også det stedet i norge, regnet per befolkning, med mest dop :P
så i forhold til hvor mange som bor der, så er det mer dop i slemmestad enn i oslo :P
og jeg vet ganske godt hvor det er, siden jeg bor 5 minutter unna :P
tergi: i know, bor midt i :P men dette får taes i en annen tråd hvis ikke blir denne litt offtopic :P

edit: på bildet under er det hus 1 jeg har vært i...

Og de eneste andre jeg ser som kan være noe er de i ring 2...
Sist endret av Lasse; 3. august 2006 kl. 12:18.
Her er bilde av område..
Sikkerhetsklarert
har ikke større bilder a?
Sitat av abho
Her er bilde av område..
Vis hele sitatet...
Det der er, så vidt jeg vet, et bilde av Lier Psyk.. Dikemark, som ble bygget i 1905, ligger i Asker, ikke så veldig langt fra Liertoppen.. Ganske stor forskjell egentlig :P

Vel, ettersom jeg har forstått ihvertfall...


Ah, BTW så er jeg også med på en evt "utflukt", men jeg har bare en bil med 2 seter så jeg får ikke tatt med meg så mange akkurat.. Men jeg har stor lastekapasitet da, tilfelle det er noen som har lyst til å erfare hvordan det er å sitte i et lite lasterom på vei til en av norgeshistoriens verste psykiatriske avdelinger hihi
Sitat av Fukaniso
Det der er, så vidt jeg vet, et bilde av Lier Psyk.. Dikemark, som ble bygget i 1905, ligger i Asker, ikke så veldig langt fra Liertoppen.. Ganske stor forskjell egentlig :P

Vel, ettersom jeg har forstått ihvertfall...


Ah, BTW så er jeg også med på en evt "utflukt", men jeg har bare en bil med 2 seter så jeg får ikke tatt med meg så mange akkurat.. Men jeg har stor lastekapasitet da, tilfelle det er noen som har lyst til å erfare hvordan det er å sitte i et lite lasterom på vei til en av norgeshistoriens verste psykiatriske avdelinger hihi
Vis hele sitatet...
Yup yup. vi må ta en tur en dag etter jobb Fukaniso
eller en helg.
vet ikke hvor mange jeg klarer å dra med... men jeg kjenner jo et par som liker å tøffe seg, så de blir sikkert med :P
Kanskje vi får med lasse også :P
Bor i lier så har vært der endel ganger.. ikke så skummelt som dere vil ha det til... Lobotomeringa skjedde for veldig lenge siden litt lenger unda og nå finnes det ingen mordere å slikt på lier sykehus.. bare vanlige pasienter... men på dikemark finnes det gærninger der.. men kan gi ett tips, på rom G11 på lier er det der de aller værtse ble oppbevart intil de ble flyttet til dikemark..