Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1855
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hei alle..
Testa fleinsopp for første gang på Fredag, det var en spesiell opplevelse, jeg gjorde det ikke for å bli kvitt noe plager e.l, men følte alikevel en forbedring på psyka mi etter turen. Følte jeg fikk satt meg flere mål, som å få enda en jobb og kanskje utdanne meg mer, den gav meg noen ideer.
(Har slitt med angst og depresjon, og har ADHD) Jeg og en "trip" buddie tok 1,4 gr hver. (Han er erfaren, og har vært på hundrevis av turer før.) Fleinen var knusktørr, han fant igjen et riv-glass som han hadde lagt det oppi, det hadde ligget sida September. (om det har noe å si?)

Tok soppen på full mage faktisk, da jeg ikke ante at man bør ta den på tom. (øke opptaket)

Etter ca 50 minutter fikk han andre effekt, og han hallusinerte veldig, men jeg hallusinerte aldri, men fikk latterkick ut av en annen verden. Det gikk nærmere 1 time og 10 minutter før jeg fikk effekt. Han hadde spist nærmest ingenting.

Den beste måten jeg kan beskrive rusen på var å "bli et barn igjen", jeg mener, ikke har jeg ledd slikt sida jeg var unge - bokstavelig talt. Rusen kunne minne om en svak amfetamin rus i den forstand at jeg ble "våken", skikkelig våken. Og hasjen funka dårligere, egentlig syns jeg ikke hasjen funka i det hele tatt, akkurat som det er for meg på amfetamin, at den rett og slett ikke gir noe fjernhet. Jeg har heller aldri hatt positiv effekt av amfetamin, det gir meg angst og uro/nervøsitet.

Vi tente bål, spiste munch og lo rett og slett i flere timer, det var veldig gøy. Alle fordommer jeg har hatt mot det forsvant, jeg trodde man kunne "miste seg selv", jeg var veldig redd for "hva kan skje med meg, kan jeg bli gal?"" osv, men han ba meg ta det rolig og det gikk bra. Når trippen var over så tok vi noen trekk og gikk hjem.

Jeg har alikevel noen spørsmål rundt denne turen.

1. Jeg røyket litt cannabis ved siden av, kan det påvirke trippen negativt eller virke mot hallusinasjoner?
2. Vi tok soppen sent på kvelden, ca 20:40, har det noe å si? Er det bedre å ta den tidlig på dagen? Fordi jeg klarte ikke sove før 5 på nattaen.
3. Kan det ha gjort "nedturen" dagen etter verre? Fordi jeg var litt angstfylt og hadde litt negative tanker dagen etter. Dette forsvant relativt fort.
4. Mens det var på vei ut kunne jeg kjenne det pressa inni hodet mitt, bak i hodet, på sidene av hode og helt inni liksom..Er det noe andre har opplevd her?
5. Når det var på vei ut (ca 05:00) så begynte jeg å henge meg opp i en føflekk jeg trodde kunne være kreft, plutselig begynte jeg å svette og ble dritredd for at det kunne være kreft, var nesten som et lite panikkanfall, kan dette ha hatt noe med at jeg ble påvirka i en negativ retning når jeg så den flekken? Jeg søkte opp på nettet og leste så mye at det gikk surr i hodet. Men jeg pusta tungt og hadde en fin puste teknikk så det gikk bort..

Håper ikke dette var for mange spørsmål eller for mye å svare på for dere! Jeg hadde hvertfall en god opplevelse, men tror jeg kunne ha hatt en enda bedre trip om jeg la meg tidlig og sto opp "frisk" dagen etter som mange sier dem er.

Takk for at du tar deg tid å lese/svare!
Sist endret av Kusetjuv; 31. januar 2018 kl. 23:37.
1. Jeg røyket litt cannabis ved siden av, kan det påvirke trippen negativt eller virke mot hallusinasjoner?
Personlig preferanse. Noen røyker på nedtur for å få enda litt mer ut av soppen liksom.
Noen liker å fyre på sopprus, andre ikke. Men sånn bredt og generelt vil jeg si at å pimpe opp med cannabis gjerne gjør trippen hakket vassere og psykedelisk.
2. Vi tok soppen sent på kvelden, ca 20:40, har det noe å si? Er det bedre å ta den tidlig på dagen? Fordi jeg klarte ikke sove før 5 på nattaen.
Igjen er dette personlig preferanse når du vil ta drøgs. Sopp sitter jo i kroppen noen timer, og med come down'en så blir det en god dag ut av det hele. Derfor er det greit å ha godt med tid på seg når man skal trippe. Personlig liker jeg å ta psykedelika rundt skumringstider, kanskje litt før; da får jeg hva jeg mener er flott lys på come-up og kan derfor ta inn omgivelsene godt, og i tillegg får jeg med meg en del av mørket som skaper en magisk stemning.
3. Kan det ha gjort "nedturen" dagen etter verre? Fordi jeg var litt angstfylt og hadde litt negative tanker dagen etter. Dette forsvant relativt fort.
Meh, ikke nødvendigvis.
Det er ganske vanlig å være litt angstfyllt dagen etter, spesielt på førstegangstripp. Jeg tror det handler mer om at du har blitt utsatt for noe totalt annerledes og gjerne noe som setter ditt vanlige syn på verden på hodet. Det å våkne til en "normal" verden dagen etter kan fort føles litt spesielt.
4. Mens det var på vei ut kunne jeg kjenne det pressa inni hodet mitt, bak i hodet, på sidene av hode og helt inni liksom..Er det noe andre har opplevd her?
Absolutt ikke unormalt. Jeg kjenner tripping først i knærne, og så går det som elektriske bølger opp i ryggmargen før det setter seg i bakhodet og omsvøper hjernen derfra.
5. Når det var på vei ut (ca 05:00) så begynte jeg å henge meg opp i en føflekk jeg trodde kunne være kreft, plutselig begynte jeg å svette og ble dritredd for at det kunne være kreft, var nesten som et lite panikkanfall, kan dette ha hatt noe med at jeg ble påvirka i en negativ retning når jeg så den flekken? Jeg søkte opp på nettet og leste så mye at det gikk surr i hodet. Men jeg pusta tungt og hadde en fin puste teknikk så det gikk bort..
Tankeloops og rare/dårlige tanker er en del av greia med psykedelika. Det er heller ikke unormalt.
Jeg satt en hel kveld og syntes at venstrearmen min var det teiteste konseptet i hele verden fordi det var ingenting den kunne gjøre som ikke høyrearmen min ikke kunne gjøre bedre(for å ta et litt lettere eksempel...)
Man setter gjerne fokuset sitt på noe, spiller ingen rolle hva det er, og kjører løpet totalt ut på psykeldeika. Det er ikke alltid positivt å gå inn i de tanker, men det skjer titt og ofte. Om man er litt obs på at det kan skje så er det gjerne enklere å bryte ut av disse tankene og heller fokusere på det morsomme.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes virkelig ikke at dine beskrivelser av hva du opplevde minner nevneverdig om rusen du får av sopp. At du som har ADHD, ikke har hatt noen positiv effekt avm amfetamin høres ikke snålt ut. Det er jo ganske likt (men sterkere) enn medisinene som blir gitt mot denne diagnosen.

Du beskriver ikke rusen du opplever særlig detaljert. "Jeg spiste sopp, også lo jeg mens jeg hadde munch". Det kan nesten virke som du hadde veldig liten effekt av soppen, men at hasjen gjorde at du kjente det. Hasj er også et hallusinogen, dog et veldig svakt et. Dette betyr nok at hasjen ikke vil gi deg mindre hallusinasjoner på sopp. Mest sannsynlig vil den forsterke de!

Det er veldig fort gjort å havne i en tanke-lopp under turen. Det kan nok være det som skjedde med føflekken. At du først begynte å undre, og bare måtte fortsette å tenke på det.

Egentlig høres det ut som dosen din var for svak. 1,4g høres fint ut for å teste vannet første gangen, men om dette er noe kompisen din har hatt liggende lenge i romtemperatur, kan soppen også ha mistet en del av sine virkestoffer.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg synes virkelig ikke at dine beskrivelser av hva du opplevde minner nevneverdig om rusen du får av sopp. At du som har ADHD, ikke har hatt noen positiv effekt avm amfetamin høres ikke snålt ut. Det er jo ganske likt (men sterkere) enn medisinene som blir gitt mot denne diagnosen.

Du beskriver ikke rusen du opplever særlig detaljert. "Jeg spiste sopp, også lo jeg mens jeg hadde munch". Det kan nesten virke som du hadde veldig liten effekt av soppen, men at hasjen gjorde at du kjente det. Hasj er også et hallusinogen, dog et veldig svakt et. Dette betyr nok at hasjen ikke vil gi deg mindre hallusinasjoner på sopp. Mest sannsynlig vil den forsterke de!

Det er veldig fort gjort å havne i en tanke-lopp under turen. Det kan nok være det som skjedde med føflekken. At du først begynte å undre, og bare måtte fortsette å tenke på det.

Egentlig høres det ut som dosen din var for svak. 1,4g høres fint ut for å teste vannet første gangen, men om dette er noe kompisen din har hatt liggende lenge i romtemperatur, kan soppen også ha mistet en del av sine virkestoffer.
Vis hele sitatet...

Nei altså, nå er jo doser på ADHD medisiner fra 20-80 mg som er 0,08 gr amf, så de fleste som tar amf tar jo langt over terapautisk dose .

Uansett, jeg kunne sikkert skrevet en bedre rapport. Det var ikke bare latterkrampe, det var jo glede og tanker også, og eufori. Men ja, det er mulig jeg ikke tok nok, at jeg bare kjente på vannet som du sa