Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 783
Jeg lurer på om det hadde vært lurt å bytte til 2. bataljon fra ingeniørbtn ettersom dette ser ut til å interessere meg mer, men jeg har ikke førerkort og har hørt at det er kjekt med førerkort i 2. bataljon?
Hva går jeg glipp av uten førerkort?
Viss det interesserer deg mer så må du for all del prøve å bytte avdeling
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Du trenger ikke førerkort, men som du selv sier så er det fordeler ved å ha det, men 2.bataljon har også operatører på våpen, navigasjon, sanitet etc, så det er minst like mange oppgaver som IKKE krever førerkort.

Soldatene utdannes og trenes for oppdrag som strid i bebygde områder, angreps- og forsvarsstrid til fots og med pansrede personellkjøretøy, innsetting med helikopter og båter, samt nærstrid og patruljetjeneste. Avdelingen utdanner også soldater til å betjene våpensystemer som bombekastere, og det toppmoderne anti-stridsvogn missilet Javelin. 2.bataljon er i en omstruktureringsfase til å bli en arktiskbataljon, noe som vil øke fokuset i avdelingen på mer arktisk krigføring.
Vis hele sitatet...