Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 899
Hei.

Var så uheldig å miste min Galaxy Note II under vann i 2-3 sekunder før jeg fikk hentet den opp igjen. Mobilen sto på, og i det jeg trakk den opp kom jeg borti i på-knappen så den skrudde seg av. Den bootet opp igjen med en gang, men kommer ikke lenger enn hvor det står

"Samsung Glalaxy"
GT-N7100

Det står der et par sekunder også blir det svart, også kommer det igjen.

Mobilen ligger nå til tørk på varmekabler, og jeg har åpnet den så langt det går uten å skru ut noen skruer. Er det noe håp? Er det noe spesielt jeg burde gjør for å redde mobilen?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
la den ligge på kablene minst 2 dager, så er du sikker på at den er tørr før du starter den opp. Dersom det ligger fukt i telefonen og du skrur den på er sjansen stor for kortslutning.

Får du telefonen på igjen vil den mest sannsynligvis virke alt fra 1 dag til 3 år, men det vil oppstå irr og korrusjon på punktene som har vært utsatt for væske.

Lykke til
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ta ut batteriet hvis det går/hvis du ikke allerede har gjort det, og legg den i ris. (Ris trekker visstnok til seg fuktighet, aner ikke om det stemmer at det fungerer bra for mobiltelefoner, men har hørt fra mange at det fungerer)
Da er mobil og batteri lagt i ris på kablene.

Når jeg nå er her med en potensiell ødelagt mobilen: Får jeg tak i Motorola Moto G i Norge?

Jeg kan meddele at mobilen har overlevd. Takk for tipset med ris!
Sist endret av Claryn; 8. mars 2014 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.