Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2510
Sitter nå å ser på LIVE stream fra scena på TG. De blir tilsynelatende hypnotisert. Jeg mener han mannen i svart bare gir kommandoer og så følger de halvt sovende personen kommandoene hans. Hva er det dere mener han gjør, hvis noen har fått det med seg da
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hypnose var scam sist gang jeg sjekket?
Tilsynelatende er nok ordet ja
Var den beste underholdningen på tg 10 så langt da syntes jeg!
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Synes den om hjernebølger var interanag jeg.

men morro var den. Fiksa eller ei.
Nettsiden til hypnotisøren: http://www.hypnoseshow.no/
Det var uansett veldig underholdene å se på.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Nettsiden til hypnotisøren: http://www.hypnoseshow.no/
Det var uansett veldig underholdene å se på.
Vis hele sitatet...
Vert innom der en tur. Han skaffet seg nok mange enters på siden etter det showet.
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Synes den om hjernebølger var interanag jeg.

men morro var den. Fiksa eller ei.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett mange voldtekter av ordet "interessant", men dette må være det artigste
Hypnose "funker", det vi si at man kan komme i denne tilstanden dersom man selv ønsker å bli hypnotisert - Ikke ellers.

Dersom man vil bli hypnotisert så er det ikke så vanskelig å forestille seg at man kan bli det.
Jeg derimot vil ikke bli hypnotisert, og derfor kan jeg ikke bli det


Edit: Det blir nesten som meditasjon - du kan ikke komme i denne tilstanden uten selv å ville det (altså gå inn for det).
Sist endret av Grimdoc; 2. april 2010 kl. 00:00.
Kjenner han ene på scenen: duden som stappa fingeren i munnen som om det var en feit pikk.

Han sa etter showet at han ikke huska alt som skjedde, og kan ikke gjenfortelle noe av det.
Han ble også sjokket da han så video av seg selv, og da vi fortalte hva han hadde gjort.

Er selv usikker på hva jeg mener om det. Man kunne lett se på noen av de at de faket så sykt, mye dårlig skuespill av uhypnoserte personer.
at hypnose funker det er generelt godtat blant folk som kan noe om emnet det blir blandt annet brukt under mindre operasjoner istede for bedøvelse noen steder.
Jeg var på scenen selv, en av dem som tolket kinesisk med hendene. Kjenner litt til hypnotisøren selv, vært før på hans show, men det er 100%. Det som er morro at alle tolker ting forskjellig! Ta en tur innom en av showene hans senere da vel, og bli hypnotisert selv!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av elirdir Vis innlegg
at hypnose funker det er generelt godtat blant folk som kan noe om emnet det blir blandt annet brukt under mindre operasjoner istede for bedøvelse noen steder.
Vis hele sitatet...
Meg bekjent sier folk som kan noe om hypnose at det er humbug. Men at placebo ikke er noe man skal tulle med er det ingen tvil om.
grønnsak
Oransje's Avatar
Trådstarter
Sitat av Butchern Vis innlegg
Jeg har sett mange voldtekter av ordet "interessant", men dette må være det artigste
Vis hele sitatet...
Så det i ettertid men orket ikke fikse det
Sitat av Sio Vis innlegg
Meg bekjent sier folk som kan noe om hypnose at det er humbug. Men at placebo ikke er noe man skal tulle med er det ingen tvil om.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber en del med Henry L. Andersen (hypnotisøren). Han er en god venn av meg, og la meg si, jeg var like skeptisk som deg da han først presenterte hypnose til meg. Men nå mange år senere vet jeg at hypnose ikke bare funker, men det funker godt. Og "alle" virkelig respekterte psykologer, leger, coacher (innenfor alle slags mulige felt) vet at hypnose fungerer.

Grunnen til at det er så mye usikkerhet rundt det, er både fordi det virker for godt til å være sant, og for det kan se ut som magi. Sannheten er at all hypnose er selvhypnose. Verken Henry eller noen andre kan styre andre sinn. Det påstår han heller ikke. Man får bare en ekstrem lyst til å gjøre som han sier

Her kan dere prøve ut en mini-hypnoseteknikk. Men om du velger å ikke la deg påvirke, så blir du heller ikke det. Hypnose er et samspill.
Vel slik "stage hypnose" er etter min oppfatning bare tull og scam. Var på et show en gang der jeg var en av de "heldige" som ble bedt opp på scenen. Hypnotisøren var Torgrim Holte. Han har jo til og med hatt tv-show om hypnose. Eneste han gjorde var å spør om vi var villige til å gjøre det han sa. De som ikke var det ble sendt ned igjen. De som var villige var med på "showet".
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Vel slik "stage hypnose" er etter min oppfatning bare tull og scam. Var på et show en gang der jeg var en av de "heldige" som ble bedt opp på scenen. Hypnotisøren var Torgrim Holte. Han har jo til og med hatt tv-show om hypnose. Eneste han gjorde var å spør om vi var villige til å gjøre det han sa. De som ikke var det ble sendt ned igjen. De som var villige var med på "showet".
Vis hele sitatet...
Poenget med hypnnose er at det kun funker om du er villig til å bli hypnnotisert. Så fort du betviler eller nekter selv, så kan du ikke bli hypnotisert. Selve hynosen går ut på å hjelpe folk å komme inn i en slaks meditering, eller transe - hvor bevisstheten "sover", og man lar underbevistheten styre. Men om man ikke ønsker det, så er det heller ikke mulig å komme i denne tilstanden.

Noen show er selvfølgelig fake, og andre er sanne, tror jeg. Jeg ser i hvertfall ikke hvorfor det ikke skulle være mulig - men det er vel enklere å bare finne folk som ønsker å gjøre skuespill på scenen.
Hadde vært et bedre show om de hadde huka tak i Derren Brown i stedet, ikke en eller annen med ganske irriterende toneleie.